    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kolizja przy dojezdzie do skrzyżowania
    Date: Mon, 15 Jun 2009 21:12:35 +0200

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h163fb$2j0o$1@opal.icpnet.pl...
    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ewidentna, nie wymagajaca żadnego udowadniania jest wina kierowcy A.
    > Wykonywał nieprawidłowo manewr skrętu w prawo, nie od prawej krawedzi
    > jezdni/ Art.23. Jego usytuowanie potwierdza wersję kierowcy B mówiacą o
    > zamiarze i sygnalizowaniu skretu w lewo a co za tym idzie "ulegalnia"
    > OMIJANIE A przez B z prawej strony. Ewentualne najechanie na krawężnik
    > niczego tu nie zmienia gdyż nie jest złamaniem jakiegokolwiek przepisu.
    > Krótko i na temat.
    > PZDR
> [...]

    Nie zgodzę sie z Tobą. Jesli nawet uznamy, że kierujacy "A" dopuścił sie
    wykroczenia polegajacego na wykonywaniu skrętu z niewłaściwegop pasa (co
    wobec jazdy "B" po chodniku jest problematyczne, ale skrzyżownaia nie
    widziałem i nie podejmuję sie tu dywagacji), to i tak nie powoduje to winy
    za kolizje. Co najwyżej "A" dostanie mandat za niewłaściwy pas, zaś "B" za
    spowodowanie kolizji.