  • 1. Data: 2007-11-12 16:25:38
    Temat: kara dla pracownika
    Od: "Bappa" <b...@o...pl>

    Witam,
    pracuję na stanowisku kierowniczym, po licznych ustnych upomnieniach
    ukarałam pracownika pisemnym upomnienieniem
    ".....upominam Pana do starannego i rzetelnego wykonywania X czynności..."
    ( ta informacja skierowana była wyłącznie do pracownika wyłącznie ode
    mnie -wewnątrzdziałowa)
    Pracownik w sposób pisemny zwrócił się do mnie o ustalenie czy jego czynność
    zasługuje na tego typu upomnienie.
    (nie chodziło mi o stricte karę porządkową bo taka jest wydawana przez
    pracodawcę z wpisem do akt)
    Jak z tego wyjść obronną ręką?
    Porszę o wyjaśnienie
    dziekuję za odpowiedzi

  • 2. Data: 2007-11-12 17:30:28
    Temat: Re: kara dla pracownika
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2007 17:25:38 +0100, Bappa napisał(a):

> [...]
    > zasługuje na tego typu upomnienie.
    > (nie chodziło mi o stricte karę porządkową bo taka jest wydawana przez

    A nie podpada to pod Art. 108. KP §1? W końcu jeśli się obijał to można
    to uznać za nieprzestrzeganie "ustalonej organizacji i porządku w procesie
    pracy".

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 3. Data: 2007-11-12 18:16:01
    Od: "Bappa" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Henry(k)"

> [...]
    > to uznać za nieprzestrzeganie "ustalonej organizacji i porządku w procesie

    chodzi mi wyłącznie o to, aby nie podwiązywać tego pod karę porządkową (z
    wpisami do akt)
    czy mogę dawać takie upomnienia w lini kierownik-pracownik?

  • 4. Data: 2007-11-12 19:27:56
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 12 Nov 2007 19:16:01 +0100, Bappa napisał(a):

    > chodzi mi wyłącznie o to, aby nie podwiązywać tego pod karę porządkową
    > (z wpisami do akt)
    > czy mogę dawać takie upomnienia w lini kierownik-pracownik?

    Nie możesz stosować innych kar, niż przewiduje kodeks pracy. Tj. możesz
    sobie teoretycznie ustalić dowolne zasady, ale 1) będą one bezskuteczne z
    punktu widzenia litery kodeksu pracy, 2) nie mogą być podobne do
    określonych literą kp, ale prowadzić do obejścia prawa, 3) ich stosowanie
    nie może naruszać dóbr osobistych pracownika.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 5. Data: 2007-11-12 20:03:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fha54k$5fj$1@news.onet.pl Bappa <b...@o...pl> pisze:

    > chodzi mi wyłącznie o to, aby nie podwiązywać tego pod karę porządkową (z
    > wpisami do akt)
    > czy mogę dawać takie upomnienia w lini kierownik-pracownik?
    Kodeksowe kary porządkowe może nakładać pracodawca.
    Ty nim nie jesteś.
    Pozostaje możliwość delegacji uprawnień - musiałaby być jednak określona w
    sposób formalny.
    Skoro nie masz jasności i pytasz, to zakładam, że nie jest.
    Możesz kierować do pracownika polecenie służbowe na piśmie, także
    zawierające upomnienia - np. polecenie starannego wykonywanie pracy, ale to
    nie jest kara w sensie kodeksowym.
    Osobiście na miejscu tego pracownika też bym sobie z takim "kerownikiem"
    pokorespondował. Ciekawe, komu by się prędzej znudziło.
    No chyba, że faktycznie zaniedbuje obowiązki i można to w sposóbniezbity
    udwodnić/udokumentować.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-11-12 20:50:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > określonych literą kp, ale prowadzić do obejścia prawa, 3) ich stosowanie
    > nie może naruszać dóbr osobistych pracownika.

    A czy to jest kara?
    Można pisemnie zwrócić pracownikowi uwagę na to że nie wywiązuje się ze
    swoich obowiązków. Jakoś nie widzę problemu. Będzie świetny dowód na
    proces w razie wypowiedzenia umowy o pracę, gdy takie zachowania
    pracownika będą się powtarzać.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 7. Data: 2007-11-12 21:02:25
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 12 Nov 2007 21:50:38 +0100, Johnson napisał(a):

> [...]
    > swoich obowiązków. Jakoś nie widzę problemu. Będzie świetny dowód na
    > proces w razie wypowiedzenia umowy o pracę, gdy takie zachowania

    Jeśli miałoby prowadzić do piętnowania pracownika w oczach otoczenia -
    miałoby charakter kary.

  • 8. Data: 2007-11-12 21:04:48
    Od: KsZZysiek <kszysiek@__tlen.pl>

> [...]
    > ukarałam pracownika pisemnym upomnienieniem
    > ".....upominam Pana do starannego i rzetelnego wykonywania X czynno?ci..."

    Ty nie mozesz pracownika ukarac, bo nie jestes jego pracodawca. Poza tym
    to co napisalas (własciwie to jakiej jestes płci ?) to generalnie jest
    po prostu smieszne :)

    Karze sie za okreslone wykroczenie, a to ze ktos robi robote byle jak...
    to sprawa dyskusyjna i pewnie sobie w ten sposob bedziecie długo
    dyskutowac.

    Przesuncie lenia do sprzątania kibli, to sobie sam pojdzie.

    --
    Krzysztof, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 9. Data: 2007-11-12 21:06:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Jeśli miałoby prowadzić do piętnowania pracownika w oczach otoczenia -
    > miałoby charakter kary.

    "... informacja była skierowana wyłącznie do pracownika..."
    A i z tym piętnowaniem też nie byłbym taki pewny, ale tu można by sie w
    razie czego pospierać, tylko co.
    Moim zdaniem ten pracownik to jakiś kretyn.

  • 10. Data: 2007-11-12 21:06:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]

    "... informacja była skierowana wyłącznie do pracownika..."
    A i z tym piętnowaniem też nie byłbym taki pewny, ale tu można by sie w
    razie czego pospierać, tylko po co.