  • 1. Data: 2007-11-12 12:35:33
    Temat: Problem z portfolio
    Od: "lukas_jg" <a...@l...nazwa.pl>

    Witam.

    Kiedyś robiłem strony dla pewnej firmy xxx. Strony które dla nich robiłem
    umieściłem na swoim portfolio wraz ze screenem. Po pewnym czasie przestałem
    robić strony dla owej firmy. Dzisiaj dostałem maila:

    "Witam,

    Widze ze pomimo wczesniejszego usuniecia prac wykonywanych wyraznie na
    zlecenie dla firmy XXX zostaly one ponownie umieszczone bez mojej zgodny na
    twoim serwerze.
    Prosze o natychmiastowe usuniecie tych prac - w przeciwnym wypadku bede
    zmuszony do podjecia krokow prawnych i zaplaty odszkodowania za bezprawne
    umieszczenie prac wykonanych dla mojej firmy jako swoje portolio bez zgody
    mojej firmy.

    pozdrawiam,
    Pan ... "

    Co mam zrobić? Mam usunąć te strony z porftolio ? Pomocy!

  • 2. Data: 2007-11-12 12:57:37
    Temat: Re: Problem z portfolio
    Od: "lukas_jg" <a...@l...nazwa.pl>

    > Masz odpisac zeby nauczyli sie odrozniac prawa autorskie od majatkowych.:)

    Kurcze. Tylko jak takie coś napisać? Ja jestem zielony jeżeli chodzi o to
    :( Może mogła byś mi pomóc Haniu ?

  • 3. Data: 2007-11-12 12:59:19
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "lukas_jg" <a...@l...nazwa.pl> napisał w wiadomości

    > Co mam zrobić? Mam usunąć te strony z porftolio ? Pomocy!

    Masz odpisac zeby nauczyli sie odrozniac prawa autorskie od majatkowych.:)

    HaNkA

  • 4. Data: 2007-11-12 13:20:58
    Od: gizmacz <g...@w...pl>

    lukas_jg wrote:
> [...]
    > umieszczenie prac wykonanych dla mojej firmy jako swoje portolio bez zgody

    Nie usuwaj. Przecież gość Ci obiecał, że jeśli nie usuniesz, to będzie
    zmuszony zapłacić Ci odszkodowanie. A jak będzie zmuszony, to pewnie i
    zapłaci.

    gizmacz

  • 5. Data: 2007-11-12 13:30:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.11.2007 HaNkA ReDhUnTeR <s...@i...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "lukas_jg" <a...@l...nazwa.pl> napisał w wiadomości

    > Masz odpisac zeby nauczyli sie odrozniac prawa autorskie od majatkowych.:)

    Skąd znasz warunki umowy?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-11-12 13:33:07
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Co mam zrobić? Mam usunąć te strony z porftolio ? Pomocy!

    Nic nie usuwaj, mozesz nam za to napisac otwarcie, co to za dekiel :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 7. Data: 2007-11-12 13:33:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "lukas_jg" <a...@l...nazwa.pl> napisał w wiadomości

    > Co mam zrobić? Mam usunąć te strony z porftolio ? Pomocy!

    odpisac gosciowi ze chyba go bog opuscil z tymi rzadaniami ;)

    to twoj projekt i twoje wykonanie, strony sa twojego autorstwa i sa w twoim
    portfolio, a jemu nic do tego

  • 8. Data: 2007-11-12 13:46:34
    Od: "lukas_jg" <a...@l...nazwa.pl>

    > to twoj projekt i twoje wykonanie, strony sa twojego autorstwa i sa w
    > twoim portfolio, a jemu nic do tego

    To jest tak, że on dostawał zlecenie na strony jako firma zajmująca się
    stronami. Ja byłem jego podwykonawcą. Czy to jest jakaś różnica? Mam się
    obawiać jakiś konsekwencji z tytułu zamieszczenia tych stron ma moim
    portfolio ?

  • 9. Data: 2007-11-12 13:47:47
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    > :( Może mogła byś mi pomóc Haniu ?

    Art 16 ustawy o prawie autorskim mowi, ze utorskie prawa osobiste chronią
    nieograniczoną w czasie i niepodlegającą zrzeczeniu się lub zbyciu więź
    twórcy z utworem, a w szczególności prawo do: 1) autorstwa utworu; 2)
    oznaczenia utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do udostępniania go
    anonimowo. Poniewaz wykonales to cos w ramach umowy o prace to zgodnie z
    art. 17 na nich przechodza prawa autorskie majatkowe a od twoich osobistych
    im wara. Poniewaz to strona internetowa to mysle ze spokojnie masz jeszcze
    art 33 ktory mowi ze wolno w celu reklamy wystawy publicznej lub publicznej
    sprzedaży utworów korzystać z egzemplarzy utworów już rozpowszechnionych, w
    zakresie uzasadnionym promocją wystawy lub sprzedaży, z wyłączeniem innego
    handlowego wykorzystania. A twoje portfolio jest twoja reklama:)

    HaNkA

  • 10. Data: 2007-11-12 13:51:22
    Od: "lukas_jg" <a...@l...nazwa.pl>

    > Skąd znasz warunki umowy?

    Wiesz, nie było jakotakiej umowy. Jedyne co to miałem mu zrobić stronę i
    dostać za nią pieniążki. Nie było żadnych szczegółowych warunków umowy.