  • 1. Data: 2007-11-12 15:13:10
    Temat: Rozdzielczość dowodem?
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Witam.

    Pytam z czystej ciekawości. Jestem fotografem amatorem i umieszczam moje
    zdjęcia w różnych serwisach, jak również w galerii na mojej stronie domowej.
    Wszystkie zdjęcia, które gdziekolwiek umieszczę, mają mniejszą rozdzielczość
    od oryginałów.

    Przypuśćmy teoretycznie (tym bardziej teoretycznie, że prawdopodobieństwo
    takiego zdarzenia w przypadku moich, z braku lepszego słowa, zdjęć jest
    raczej zerowe), że ktoś ukradł moje zdjęcie i wykorzystał je bez mojej zgody
    i wiedzy - albo nawet podpisał się pod nim, popełniając plagiat. Czy
    posiadanie *tego samego* zdjęcia w większej rozdzielczości jest dostatecznym
    dowodem na to, że to ja jestem jego autorem? Mówimy o dużych różnicach - np.
    opublikowany w 800x600, oryginał w 1600x1200.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 2. Data: 2007-11-12 16:13:18
    Temat: Re: Rozdzielczość dowodem?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech "Spook" Sura wrote:
> [...]
    > większej rozdzielczości jest dostatecznym dowodem na to, że to ja jestem
    > jego autorem? Mówimy o dużych różnicach - np. opublikowany w 800x600,

    tak.
    wszystko jest dowodem co uzna sąd.

  • 3. Data: 2007-11-12 17:27:17
    Temat: Re: [OT] Rozdzielczość dowodem?
    Od: Piotr <p...@R...com>

    Wojciech "Spook" Sura wrote:
    > Czy posiadanie *tego samego* zdjęcia w
    > większej rozdzielczości jest dostatecznym dowodem na to, że to ja jestem
    > jego autorem? Mówimy o dużych różnicach - np. opublikowany w 800x600,
    > oryginał w 1600x1200.

    Jeśli chcesz się zabezpieczyć, to chyba bardziej jednoznacznym dowodem
    byłoby posiadanie zdjęcia większego fragmentu. Czyli publikując,
    obcinasz troche.

    P.

  • 4. Data: 2007-11-12 18:06:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr wrote:

    > Jeśli chcesz się zabezpieczyć, to chyba bardziej jednoznacznym dowodem
    > byłoby posiadanie zdjęcia większego fragmentu. Czyli publikując,
    > obcinasz troche.

    A najlepiej połączyć obie metody :)

  • 5. Data: 2007-11-12 21:50:01
    Od: Marcin <m...@n...nospam>

    Wojciech "Spook" Sura pisze:
    > jego autorem? Mówimy o dużych różnicach - np. opublikowany w 800x600,
    > oryginał w 1600x1200.

    Wiele zdjęć w 800x600 można powiększyć do 1600x1200 bez widocznej utraty
    jakości (w stosunku do oryginału w 1600x1200). Co innego gdyby to była
    różnica 100x100 a 1000x1000 - tutaj sprawa jest jasna.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 6. Data: 2007-11-12 22:09:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin wrote:

    > Wiele zdjęć w 800x600 można powiększyć do 1600x1200 bez widocznej utraty
    > jakości (w stosunku do oryginału w 1600x1200). Co innego gdyby to była

    Zależy, jak dokładnie się przyglądasz.

    Interpolacja daje zauważalne efekty - oryginał zawiera więcej informacji.

  • 7. Data: 2007-11-12 23:04:21
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Marcin pisze:
    > Wiele zdjęć w 800x600 można powiększyć do 1600x1200 bez widocznej utraty
    > jakości (w stosunku do oryginału w 1600x1200). Co innego gdyby to była
    > różnica 100x100 a 1000x1000 - tutaj sprawa jest jasna.

    Chyba niepowazny jestes...
    Pokaz mi takie zdjecie i wrzuc do sieci, chetnie sie zapoznam z ta teoria.
    Chyba jak kominiarza w nocy fotografujesz ;P

    --
    venioo + czerwona calibra c20ne
    http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

  • 8. Data: 2007-11-13 00:08:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.11.2007 venioo <v...@p...fm> napisał/a:
    > Chyba niepowazny jestes...
    > Pokaz mi takie zdjecie i wrzuc do sieci, chetnie sie zapoznam z ta teoria.
    > Chyba jak kominiarza w nocy fotografujesz ;P

    Jest taka grupa zdjęć - z silnie skopaną ostrością :) Ale i tak
    podejrzewam, że da się spokojnie dość co i jak.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-11-13 00:23:46
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Marcin Debowski pisze:
    > Jest taka grupa zdjęć - z silnie skopaną ostrością :) Ale i tak
    > podejrzewam, że da się spokojnie dość co i jak.

    Ja podejrzewam, ze kolega Andrzej sie za duzo hamerykanskich filmow
    naogladal, gdzie ze zdjecia z kamerki przemyslowej robia zoom i widza o
    czym jest artykul w gazecie trzymanej przez delikwenta 50m od kamery ;P

  • 10. Data: 2007-11-13 00:41:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin wrote:

    > Wiele zdjęć w 800x600 można powiększyć do 1600x1200 bez widocznej utraty
    > jakości (w stosunku do oryginału w 1600x1200). Co innego gdyby to była
    > różnica 100x100 a 1000x1000 - tutaj sprawa jest jasna.

    Ty masz coś wspólnego z fotografią cyfrową?