  • 1. Data: 2010-07-19 08:23:51
    Temat: jeleniogórski wymiar sprawiedliwości
    Od: barabella <m...@g...pl>

    W lutym 2007 roku rzekomo na swoim blogu opublikowałem jakiś krytyczny
    artykuł na temat Firmy Motoryzacyjnej "Ligęza" Sp. z o.o. w Jeleniej
    Górze. Dnia 8 marca 2007 roku przejrzałem dokładnie blog rodzinny i
    stowarzyszenia, bo taki był pierwotnie, i nie stwierdziłem żadnego
    zarzucanego wpisu. Pokasowałem wszelkie obce notatki i zmieniłem hasło
    dostępu. Prawnicy pozwanego zwrócili się do prokuratury o śledztwo w
    tej sprawie lecz ta im odmówiła dochodzenia z urzędu. Założyli mi
    sprawę w Sądzie Rejonowym II K 467/07 z oskarżenia prywatnego. Sędzia
    długo prowadził postępowanie (około roku) i wystąpił do portalu
    Onet.pl o wyciąg z archiwum. Nie otrzymał potwierdzenia wykroczenia
    czy przestępstwa. Przesłuchał wielu świadków i wydał wyrok bodajże 6
    maja 2008 roku nakazujący zwrot 200 zł kosztów sądowych powodowi i
    dziesięć stawek po 20 chyba zł odstępując jednocześnie od wykonania
    kary na okres próby jednego roku. W tym samym Sądzie Rejonowym w
    Jeleniej Górze była wówczas ławniczką moja żona. Sędzie chyba
    przekroczył kilkakrotnie terminy przerw między rozprawami. Ponadto
    jego nazwisko widniało na naszym blogu w niekorzystnym świetle jako
    przedruk czyjejś sprawy.
    Na drugi dzień wyjechałem na równo trzy miesiące do pracy jako opiekun
    w Niemczech. Wróciłem 7 sierpnia i pojechałem z rodziną na wczasy. W
    tym czasie powód założył mi sprawę cywilną w Sądzie Okręgowym o
    nawiązkę na Dom Dziecka Dąbrówka za pośrednictwem Rotary Club Jelenia
    Góra, w której to organizacji był członkiem i skarbnikiem prezes FM
    "Ligęza" Sp. z o.o. Nadmieniam, że sędzie Sądu Rejonowego pytał przed
    wydaniem wyroku czy oczekują jakiejś nawiązki - rzekli NIE. Jak byłem
    w Niemczech to przychodziły jakieś wezwania do domu i żona jedno chyba
    odebrała po czym zwróciła do Sądu Okręgowego w Jeleniej Górze. Za
    kilka dni otrzymała pismo w sprawie I C 1062/08, że nie jest stroną i
    nie ma prawa odbierać pism adresowanych do męża. Dnia 3 września 2008
    roku zapadł wyrok zaoczny zobowiązujący mnie do wpłacenia żądanej
    nawiązki 10000 zł plus zwrot kosztów sądowych powodowi. O tym
    dowiedziałem się nie od Sądu (żadnego) tylko od radców prawnych powoda
    pocztą elektroniczną. Po blisko dwóch latach. Jak narosły odsetki i
    koszty komornika. Co dwa miesiące pracuję regularnie w Niemczech, a w
    międzyczasie zapadły już ponoć trzy grzywny (I Co 3259/08) po 2000 zł
    za rzekome nie wywiązywanie się z nałożonego obowiązku przez Sąd
    Okręgowy. Jedna grzywna jest już u komornika. Żadnego wyroku,
    postanowienia nikt mi nie dostarczył, nie miałem możliwości się bronić
    ani odwoływać. Nikt mi nie udowodnił winy w sprawie pierwszej karnej,
    a co dopiero cywilnej w SO. Zanim zacząłem pracować w Niemczech to
    przez osiem wcześniejszych lat nigdzie nie pracowałem zawodowo (prócz
    bycia radnym). Nie wiem skąd Sąd Okręgowy (pomijam podstawy) wziął
    przelicznik i skąd Sąd Rejonowy mnoży grzywny zamiast zamienić
    ewentualnie na areszt. To jest precedens niebywały, dostać dwa lata
    ciężkich robót za niewinność i na tym pewnie nie koniec. Nikt ze mną
    nie polemizuje tylko żąda wykonania jakichś obowiązków, o których mam
    się sam dowiedzieć. Stawia się mnie stale przed faktami dokonanymi.
    Jest w tym kuriozum zapewne wiele błędów (pomijam winę) proceduralnych
    i oczekuję kasacji na podstawie art. 424 kpc czy 524 kpk.
    http://www.ropoiwzk.com/Interwencje/ligeza.html

  • 2. Data: 2010-07-19 09:31:25
    Temat: Re: jeleniogórski wymiar sprawiedliwości
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-19 10:23, Użytkownik barabella napisał:
    > W lutym 2007 roku rzekomo na swoim blogu opublikowałem jakiś krytyczny

    Nie rzekomo, opublikowałeś, zostałeś za to skazany a teraz tylko
    reklamujesz własna głupotę która doprowadziła do skazania.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-07-19 11:34:25
    Od: barabella <m...@g...pl>

    On 19 Lip, 11:31, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Nie rzekomo, opublikowałeś, zostałeś za to skazany a teraz tylko
    > reklamujesz własna głupotę która doprowadziła do skazania.
    >
    > Pozdrawiam

    to się jeszcze okaże, widziałeś ta publikację, byłeś na sprawie?
    Reklamuję mafijny wymiar sprawiedliwości...

  • 4. Data: 2010-07-19 11:36:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "barabella" <m...@g...pl> napisał
    > Sędzia
    >długo prowadził postępowanie (około roku) i
    (...)
    >wydał wyrok bodajże 6
    >maja 2008 roku nakazujący zwrot 200 zł kosztów >sądowych powodowi i
    >dziesięć stawek po 20 chyba zł odstępując >jednocześnie od wykonania
    >kary na okres próby jednego roku.

    Jeśli ten wyrok stał się prawomocny, tym samym sąd uznał Cię winnym
    popełnienia zarzucongo czynu.

  • 5. Data: 2010-07-19 12:05:57
    Od: barabella <m...@g...pl>

    On 19 Lip, 13:36, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "barabella" <m...@g...pl> napisał

    > (...)
    >
    > Jeśli ten wyrok stał się prawomocny, tym samym sąd uznał Cię winnym
    > popełnienia zarzucongo czynu.

    prawomocny stał(y) się, bo nie miałem sie kiedy odwołać, byłem
    zagranicą. zresztą od tego pierwszego, karnego nie było sensu sie
    odwoływać, był tak łagodny. cywilny to gorszy jak za napad na bank...
    niejeden prawowomocny wznowiono lub skasowano

  • 6. Data: 2010-07-19 12:12:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "barabella" <m...@g...pl> napisał
    >prawomocny stał(y) się, bo nie miałem sie kiedy >odwołać, byłem
    >zagranicą.

    Jako oskarżony nie mogłeś się powoływać się na brak doręczenia, miałeś
    obowiązek wskazać adres do doręczeń.

    >zresztą od tego pierwszego, karnego nie >było >sensu sie
    >odwoływać, był tak łagodny.

    Widać był, kara to kara, ale samo uznanie winy otwiera drogę do powództwa
    cywilnego...

    > cywilny to gorszy jak za napad na bank...

    A kiedy wszczęto proces, jakie obowiązywały terminy i zasady w tym czasie?
    Jedyne co widzę, to w tym miejscu zgłęb wiedzę. Jak doręczono powództwo i
    kiedy? Czarno to jednak widzę.

  • 7. Data: 2010-07-19 12:51:11
    Od: barabella <m...@g...pl>

    On 19 Lip, 14:12, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "barabella" <m...@g...pl> napisał

    > Jako oskarżony nie mogłeś się powoływać się na brak doręczenia, miałeś
    > obowiązek wskazać adres do doręczeń.

    byłem oskarżony i osądzony do 6 maja 2008 roku w procesie karnym z
    oskarżenia prywatnego, nastepnego dnia wyjechałem zagranicę nie
    wiedząc, że będę p;onownie oskarżony w procesie cywilnym i nie znałem
    jeszcze adresu docelowego podrózy. Wyrok czy postanowienie SO w
    procesie cywilnym zapadł 3 września 2008 roku o czym dowiedziałem sie
    teraz

    > Widać był, kara to kara, ale samo uznanie winy otwiera drogę do powództwa
    > cywilnego...

    Otwarcie nie oznacza chyba skazanie bez prawa do onrony i na "karę
    śmierci"

    > A kiedy wszczęto proces, jakie obowiązywały terminy i zasady w tym czasie?
    > Jedyne co widzę, to w tym miejscu zgłęb wiedzę. Jak doręczono powództwo i
    > kiedy? Czarno to jednak widzę.

    powództwo cywilne wszczęto podczas pobytu zagranicą i wydano wyrok
    zaocznie

  • 8. Data: 2010-07-19 12:58:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "barabella" <m...@g...pl> napisał
    >byłem oskarżony i osądzony do 6 maja 2008 roku w procesie karnym z
    >oskarżenia prywatnego, nastepnego dnia wyjechałem zagranicę

    Jako oskarżony masz prawny obowiązek dbać o swój interes prawny, skoro
    wyjechałeś bez zadbania o możliwość złożenia apelacji, to znaczy, że
    zgodziłeś się na uznanie Twojej winy w sprawie karnej.

> [...]
    >jeszcze adresu docelowego podrózy. Wyrok czy postanowienie SO w
    >procesie cywilnym zapadł 3 września 2008 roku o czym dowiedziałem sie

    Pozostaje Ci tylko zagłębić się w to czy zgodnie z KPC właściwie
    zawiadomiono Cię i prowadzono sprawę cywilną.

  • 9. Data: 2010-07-19 13:44:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-19 13:34, Użytkownik barabella napisał:

    > to się jeszcze okaże, widziałeś ta publikację, byłeś na sprawie?
    > Reklamuję mafijny wymiar sprawiedliwości...

    Sam napisałeś co było w treści tej publikacji i sam napisałeś
    jak udawałeś że masz sądy w d.... . To teraz bądź mężczyzną
    i miej go do końca czyli do spłacenia zasądzonych kar.
    I nie płacz publicznie jak najgłupsza z blondynek.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-07-19 14:08:15
    Od: barabella <m...@g...pl>

    On 19 Lip, 15:44, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> [...]
    > i miej go do końca czyli do spłacenia zasądzonych kar.
    > I nie płacz publicznie jak najgłupsza z blondynek.

    Ja nie napisałem co było w treści publikacji, bo nawet sąd nie
    otrzymał jej z arfchiwum Onet.pl.
    Znałem tylko rzekoma treść z wydruku word na a4 powoda, bez podpisu i
    strony www
    Do niej skonstruowałem tylko interpretację...

    Nie napisałem, że sady mam w d... to raczej sady miały mnie w d...
    orzekając bez mego udziału i w wymiarze prawdziwie mafijnym. Pisałem,
    piszę i będe mówił, że wyzej cenie swoje dzieci od wszelkich rezimów
    o zasądzonych karach dowiaduję się bocznymi drzwiami