  • 11. Data: 2003-11-19 17:26:29
    Temat: Re: jak sie powolac
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał
    w wiadomości news:bpg8kr$smd$1@topaz.icpnet.pl

    > A może by tak jeszcze raz, od początku??

    Nie ma potrzeby. :) Tak mnie zirytowały jego
    wyzwiska, że oślepłem ze złości i nie zwróciłem
    uwagi iż to "jego wątek". :) Odebrałem to jako
    docinki "kibica z dala co sie tylko w..." :)
    Nie zmienia to jednak tego iż w drugim poscie
    podał iż nienależnie pobierał *część* emerytury,
    a nie jak pierwotnie podawał *świadczenie*
    Wg mnie nie ma takiej możliwości aby ktoś
    mógł nie wiedzieć, że mu ZUS nienależnie
    wypłaca emeryturę. To byłoby chore. Że
    źle była naliczona to owszem, można nie
    wiedzieć.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Są cztery gatunki ludzi: tacy którzy siedzą cicho i nic nie robią,

  • 12. Data: 2003-11-19 17:29:38
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:bpg8vt$1s1$1@atlantis.news.tpi.pl

    > A ja widzę, że ostatnio na tej grupie dochodzi do nagminnego nadużywania
    > wulgaryzmów i rzucania błotem. Prosze niniejszym o pohamowanie bujnej
    > wymowy. Ostra polemika jest OK o ile nie posuwa się do wzajemnych
    > bluzgów, szczególnie już na wstępie.

    Hmm, nie wiem dlaczego do mnie te zarzuty
    adresujesz?. Nie sądzisz iż RW jest tym
    właściwszym adresatem?. :) Przecież z mojej
    strony była to tylko delikatna riposta.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Zawodowcy są przewidywalni - strzeż się amatorów."

  • 13. Data: 2003-11-19 17:31:48
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "RW" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > "Kaizen"
    > wymieniony

    > Twoja odpowiedz z prawnego punktu widzenia jest glupia.
    > Oczekiwalem powaznej odpowiedzi.

    Pisząc tu nie masz prawa niczego oczekiwać. Jesli odpowiedzi Cie nie
    zadowalają, to nikt Cie tu nie trzyma. Po raz kolejny ktoś reklamuje tu
    odpowiedzi, jakby to była płatna usługa ( tu pozdrawiam panne Margarite czy
    jak tam jej na chcie dali ).

    > ZUS przyznajac mi emeryture zle cos wyliczyl i wiele lat przysylal mi
    > powiedzmy 100 zl za duzo.
    > I teraz chce odebrac cala nadplate na raz! Do tego chce naliczyc mi
    odsetki
    > karne!

    Szkoda, że tego nie napisałeś od samego początku. Uniknąłbys może komentarzy
    a grupa awantury. Oczekując pomocy powinieneś przynajmniej dac z siebie
    tyle, żeby precyzyjnie opisać stan faktyczny. Nie jesteśmy jasnowidzami.

    > Nie dosc ze ZUS chce mnie obarczyc wina jakiegos swojego urzedasa to
    jeszcze
    > chce na mnie przy tym zarobic.

    Faktycznie wydaje się to być problematyczne. Nie znam tego przepisu, na
    który powołała się sędzia - nie mógłbyć go przytoczyć? Bardzo jestem
    ciekawy, bo wyłączanie na mocy prawa adinistracyjnego kolejnych dziedziń
    stosunków prawnych spod ogólnego reżimu po to, aby jeszcze przycinąć
    podatnikom/płatnikom śrubę od lat mnie wkurza. A przede wszysktim wkurza
    mnie pobłażliwość TK wobec takiej legislacji.

    Depi.

  • 14. Data: 2003-11-19 19:07:01
    Od: "RW" <k...@i...pl>

    "Andrzej_K."
    > Jesteś bardzo agresywanym człowiekiem. Gdy ktoś
    > ma inny pogląd na daną sprawę to w Twoich oczach
    > jest idiotą lub głupkiem.

    Nadal nie napisales nic od strony prawnej na nurtujacy mnie problem.

    Jak sie nie znasz na tych sprawach prosze nie pisz, bo modemowcy musza
    sciagac te Twoje nic nie znaczace pierdoly.

  • 15. Data: 2003-11-19 19:28:30
    Od: "RW" <k...@i...pl>

    "Andrzej_K."
    > Zaglądać to możesz, ale w... Nic Cię nie upoważnia
    > abyś mi zarzucał idiotyzm, no chyba, że sam nim jesteś.
    >
    > --
    > Pozdrawiam - Andy_K.
    > "W poszukiwaniu rozwiązania problemu, najbardziej
    > pomocna jest znajomość odpowiedzi"
    > www.amikom.com.pl

    Przyslales na te grupe kolejny nic nie znaczacy mail - pohamuj sie.
    W swojej wizytowce piszesz, ze "najbardziej pomocna jest znajomosc
    odpowiedzi" - szkoda, ze nie wysylasz tu tych odpowiedzi a spamujesz i
    spamujesz bzdurami.

  • 16. Data: 2003-11-19 19:38:10
    Od: "Klawy Jasio" <j...@b...klawy.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    > Jesteś bardzo agresywanym człowiekiem. Gdy ktoś
    > ma inny pogląd na daną sprawę to w Twoich oczach
    > jest idiotą lub głupkiem.
    > Zacytuję Twoje słowa z posta
    > "A ja tez zagladam na te grupe i widze, ze zamiast logicznych
    > wypowiedzi nadchodza tu coraz czesciej maile tak idiotyczne
    > jak od Ciebie. Ktore nic nie wnosza ciekawego do tematu."

    1. MSZ odpowiedz RW jest ostra ale nie przegięta - zwarzywszy, jak został
    potraktowany.
    2. RW nie pisał, ze jesteś idiotą. Jego ocena dotyczyła Twojej wypowiedzi a
    nie osoby.
    3. Za to Ty piszesz, że RW jest bardzo agresywnym człowiekiem. Czyli
    oceniasz osobę.
    4. W takich przypadkach (ocen moralnych) warto zastanowić się nad
    punktem 6.2 FAQ. A także i 3.2
    5. A tak w ogóle to co sądzisz o przywołanym artykule KC? Czy jest z gruntu
    "złodziejski"?
    6. Zasadniczo zgadzam się z Twoim potępieniem prób obejeścia/nagięcia prawa
    w celu
    zrobienia w konia NOMa itp.

    Pozdrawiam
    Klawy Jasio

  • 17. Data: 2003-11-19 19:52:00
    Temat: [OT] Re: jak sie powolac
    Od: "Klawy Jasio" <j...@b...klawy.pl>

    > 1. MSZ odpowiedz RW jest ostra ale nie przegięta - zwarzywszy, jak
    Przepraszam za to "zwarzywszy". Udało mi się nabrać spelczeker ;)

    Klawy Jasio

  • 18. Data: 2003-11-19 20:45:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    USTAWA z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych

    Art. 84. 1. Osoba, która pobrała nienależne świadczenie z ubezpieczeń
    społecznych, jest obowiązana do jego zwrotu, wraz z odsetkami, w wysokości
    i na zasadach określonych przepisami prawa cywilnego, z uwzględnieniem
    ust. 11.

    2. Za kwoty nienależnie pobranych świadczeń uważa się:

    1) świadczenia wypłacone mimo zaistnienia okoliczności powodujących
    ustanie prawa do świadczeń albo wstrzymanie ich wypłaty w całości lub w
    części, jeżeli osoba pobierająca świadczenie była pouczona o braku prawa
    do ich pobierania,

    2) świadczenia przyznane lub wypłacone na podstawie nieprawdziwych zeznań
    lub fałszywych dokumentów albo w innych przypadkach świadomego
    wprowadzania w błąd organu wypłacającego świadczenia przez osobę
    pobierającą świadczenia.

    3. Nie można żądać zwrotu kwot nienależnie pobranych świadczeń z
    ubezpieczeń społecznych za okres dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy, jeżeli
    osoba pobierająca świadczenia zawiadomiła organ wypłacający świadczenia o
    zajściu okoliczności powodujących ustanie prawa do świadczeń albo
    wstrzymanie ich wypłaty, a mimo to świadczenia były nadal wypłacane, a w
    pozostałych przypadkach - za okres dłuższy niż ostatnie 3 lata.

    4. Kwoty nienależnie pobranych świadczeń, ustalone prawomocną decyzją,
    podlegają potrąceniu z wypłacanych świadczeń, a jeżeli prawo do świadczeń
    nie istnieje - ściągnięciu w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym.

    4a. Nienależnie pobrane świadczenia mogą być zabezpieczane hipoteką
    przymusową i ustawowym prawem zastawu, z wyjątkiem przypadku, gdy
    podlegają potrąceniu z bieżąco wypłacanych świadczeń. Przepisy art. 26 i
    27 stosuje się odpowiednio.

    5. Przepisów ust. 2-4 i 8 nie stosuje się, jeżeli przepisy szczególne
    określające zasady przyznawania i wypłacania świadczeń stanowią inaczej.

    6. Jeżeli pobranie nienależnych świadczeń zostało spowodowane przekazaniem
    przez płatnika składek lub inny podmiot nieprawdziwych danych mających
    wpływ na prawo do świadczeń lub na ich wysokość, obowiązek zwrotu tych
    świadczeń wraz z odsetkami, o których mowa w ust. 1, obciąża odpowiednio
    płatnika składek lub inny podmiot.

    7. Należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń z ubezpieczeń
    społecznych ulegają przedawnieniu po upływie 5 lat, licząc od dnia
    uprawomocnienia się decyzji ustalającej należność. Przepisy art. 24 ust. 4
    i 5 stosuje się odpowiednio.

    8. Zakład może odstąpić od żądania zwrotu kwot nienależnie pobranych
    świadczeń w całości lub części, odroczyć termin ich płatności lub rozłożyć
    je na raty, jeżeli zachodzą szczególnie uzasadnione okoliczności.

    9. Przepisy ust. 1-8 stosuje się także do pieniężnych świadczeń innych niż
    z ubezpieczeń społecznych, wypłacanych przez Zakład na mocy odrębnych
    przepisów.

    10. Przepis ust. 8 stosuje się odpowiednio do świadczeń wypłaconych
    bezpośrednio przez pracodawcę.

    11. Jeżeli osoba pobierająca świadczenia zawiadomiła organ wypłacający te
    świadczenia o zajściu okoliczności powodujących ustanie prawa do świadczeń
    albo wstrzymanie ich wypłaty, a mimo to świadczenia były nadal wypłacane,
    kwoty nienależnie pobranych świadczeń z ubezpieczeń społecznych podlegają
    zwrotowi bez odsetek za zwłokę.

    Art. 85. 1. Jeżeli Zakład - w terminach przewidzianych w przepisach
    określających zasady przyznawania i wypłacania świadczeń pieniężnych z
    ubezpieczeń społecznych lub świadczeń zleconych do wypłaty na mocy
    odrębnych przepisów albo umów międzynarodowych - nie ustalił prawa do
    świadczenia lub nie wypłacił tego świadczenia jest obowiązany do wypłaty
    odsetek od tego świadczenia w wysokości odsetek ustawowych określonych
    przepisami prawa cywilnego. Nie dotyczy to przypadku, gdy opóźnienie w
    przyznaniu lub wypłaceniu świadczenia jest następstwem okoliczności, za
    które Zakład nie ponosi odpowiedzialności.

    2. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego w porozumieniu z
    ministrem właściwym do spraw finansów publicznych określa, w drodze
    rozporządzenia, szczegółowe zasady wypłacania odsetek.

    2a. Przepis ust. 1 stosuje się również do płatników składek zobowiązanych
    z mocy odrębnych przepisów do wypłaty świadczeń pieniężnych z ubezpieczeń
    społecznych.

  • 19. Data: 2003-11-19 21:13:02
    Od: "RW" <k...@i...pl>

    "Andrzej_K."
    > Wg mnie nie ma takiej możliwości aby ktoś
    > mógł nie wiedzieć, że mu ZUS nienależnie
    > wypłaca emeryturę. To byłoby chore. Że
    > źle była naliczona to owszem, można nie wiedzieć.

    Chyba mlody jestes. Przejdz sie do Sadu Pracy, siadz na korytarzu i pogadaj
    z ludzmi. Znam przypadek gdzie ZUS nienaleznie wyplacal emeryture, znam
    przypadek gdzie przysylal ja w niewlasciwej wysokosci.
    I wiele innych przypadkow.

  • 20. Data: 2003-11-20 06:23:32
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "RW" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:bpgmd2$89j$2@shodan.interia.pl

> [...]
    > W swojej wizytowce piszesz, ze "najbardziej pomocna jest znajomosc
    > odpowiedzi" - szkoda, ze nie wysylasz tu tych odpowiedzi a spamujesz i

    Żadna z istniejących grup usenetowych nie ma
    w swoim opisie zastrzeżenia(?) iż *musimy*
    pisać_odpowiadać ściśle na temat bez możliwości
    jakichkolwiek "wycieczek". (nie personalnych)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Kiedy dojeżdżałem do skrzyżowania nagle pojawił się znak drogowy