  • 1. Data: 2006-01-10 20:44:42
    Temat: interpretacja punktu umowy
    Od: "QUESS" <q...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam w umowie o stworzenie portalu internetowego taki punkt:

    1. Pozycjonowania Portalu (przekształcanie kodu źródłowego Portalu wg
    wskazań redaktora naczelnego)

    Przed podpisaniem umowy ustaliłem z drugą stroną że będą to wskazówki
    dotyczące co gdzie dodać/zmienić w kodzie portalu - czyli defakto jedyne co
    miałbym zrobić to otrzymać jakieś wskazania co gdzie zmienić i tyle. Teraz
    przed oddaniem portalu i podpisaniem nowej umowy serwisowej jestem naciskany
    aby ten punkt znalazł się tej nowej umowie i że jeżeli ja się tym nie zajmę
    to może to wziąć inna osoba ale za to bede miał pomniejszoną kwotę
    miesięczną z umowy o serwisowanie o 200 zł.

    Prośba moja brzmi: proszę o poprawne zinterpretowanie tego punktu. Jak
    faktycznie można go rozumieć czytając go pierwszy raz. Czy powinienem się
    godzić na takie warunki? Dodam że osoba która miała by zarabiać te 200
    zł/mies reprezentuje zleceniodawcę a dodatkowo jest odpowiedzialna za
    odebranie i sporządzenie protokołu zdawczo/odbiorczego portalu.

    Mam nadzieje że opisałem to w miarę zrozumiale.

    Pozdrawiam i czekam na jakąś podpowiedz

    Mirosław Niepokój

  • 2. Data: 2006-01-10 21:18:22
    Temat: Re: interpretacja punktu umowy
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    QUESS wrote:
> [...]
    > dotyczące co gdzie dodać/zmienić w kodzie portalu - czyli defakto jedyne co
    > miałbym zrobić to otrzymać jakieś wskazania co gdzie zmienić i tyle.

    Czyli dbać o portal i jego modyfikację.
    Bo dodając i zmieniając można spokojnie zrobić nowy portal.
    To tak jak z zupą z gwoździa.

> [...]
    > to może to wziąć inna osoba ale za to bede miał pomniejszoną kwotę
    > miesięczną z umowy o serwisowanie o 200 zł.

    Wszystko kwestią umowy.
    Serwisowanie to najbardziej pracochłonna rzecz.

    > Prośba moja brzmi: proszę o poprawne zinterpretowanie tego punktu.
    > Jak
    > faktycznie można go rozumieć czytając go pierwszy raz.

    Tak, że po zrobieniu serwisu, będziesz robił wszystko za 200 zł /
    miesiecznie

> [...]
    > zł/mies reprezentuje zleceniodawcę a dodatkowo jest odpowiedzialna za
    > odebranie i sporządzenie protokołu zdawczo/odbiorczego portalu.

    Podpisz dwie umowy.
    Jedną na zrobienie serwisu. Naet jako umowa o dzieło.
    Drugą na serwisowanie jako umowa zlecenie.
    Niech z tobą co miesiąc podpisują kolejne umowy
    Jak się rozmyslisz to po prostu kolejnej nie podpiszesz.

  • 3. Data: 2006-01-11 07:12:22
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "QUESS" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    co
    > miałbym zrobić to otrzymać jakieś wskazania co gdzie zmienić i tyle.

    Jeśli chodzi o bieżącą konserwację to dlaczego użyto słowa
    'pozycjonowanie'? To jest chyba coś zupełnie innego.
    Dobrze byłoby bardziej precyzyjnie określić zakres i cel zmian/poprawek o
    których mowa, żeby się nie okazało że ty miałeś na myśli kosmetyczne
    poprawki a klient zażąda generalnej przebudowy.

  • 4. Data: 2006-01-11 14:21:59
    Od: bartek <b...@i...prv.pl.spamtrap>

    Alek wrote:

> [...]
    > zmian/poprawek o których mowa, żeby się nie okazało że ty miałeś na
    > myśli kosmetyczne poprawki a klient zażąda generalnej przebudowy.

    Ale to jest _bardzo_ precyzyjne. Co prawda powinno byc raczej
    "optymalizacja stron portalu z punktu widzenia pozycjonowania", ale
    IMHO precyzyjne jest. Chodzi o odpowiednie ustawienie META i struktury
    dokumentow tak, zeby uzyskac optymalne zindeksowanie przez wyszukiwarki
    w celu osiagniecia jak najwyzszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Np.
    "w tym dokumencie tytul powinien zawwierac fraze ... a pierwszy element
    H1 fraze ...".

    Uwagi w stylu "ten obrazek lepiej bedzie dac po lewej", albo "zmienmy
    tlo na zielone" nie maja wplywu na pozycjonowanie. Ergo - moga byc
    liczone jako dodatkowa usluga.

    Ja bym podpisal.

    --
    pozdrawiam,
    bm.

  • 5. Data: 2006-01-11 17:34:44
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    bartek napisał(a):

> [...]
    >
    > Uwagi w stylu "ten obrazek lepiej bedzie dac po lewej", albo "zmienmy
    > tlo na zielone" nie maja wplywu na pozycjonowanie. Ergo - moga byc

    Bardzo precyzyjne to nie jest, bo co jak szef uzna (dosc slusznie) ze
    obecna struktura dokumentow html sie zle pozycjonuje i przechodza na
    standardowy xhtml budowany przy pomocy elementow semantycznych? Ze
    zastepuja obrazki odpowiednimi <hx> z image replacement?

    To *w cholere* pracy :)

    =^;^= [ k...@k...com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 6. Data: 2006-01-12 10:58:12
    Temat: [OT] Re: interpretacja punktu umowy
    Od: bartek <b...@i...prv.pl.spamtrap>

    Kocureq wrote:

> [...]
    > standardowy xhtml budowany przy pomocy elementow semantycznych? Ze
    > zastepuja obrazki odpowiednimi <hx> z image replacement?

    a to zalezy jak sie ten portal napisalo :)
    moze byc tylko *sporo* pracy.

    --
    bm.

  • 7. Data: 2006-01-12 17:24:12
    Temat: Re: [OT] Re: interpretacja punktu umowy
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    bartek napisał(a):
    > a to zalezy jak sie ten portal napisalo :)
    > moze byc tylko *sporo* pracy.

    Tak czy inaczej wolalbym to doprecyzowac :)

    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \