  • 1. Data: 2006-01-10 20:39:49
    Temat: co oznacza postawiony akt oskarżenia
    Od: "Agata" <a...@s...wp.pl>

    Witam szanowną Grupę.
    Rok temu złożyłam na Policji zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.
    Prokuratura określiła to jako "art. 286§1kk i inne".
    Otrzymałam właśnie zawiadomienie o przesłaniu do Sądu Rejonowego w ***
    Wydział Karny akt przeciwko dwóm osobom.
    Czy mogę prosić o wyjaśnienie tego co wyżej?
    Byłabym b. wdzięczna za pomoc.

    Agata

  • 2. Data: 2006-01-10 21:01:47
    Temat: Re: co oznacza postawiony akt oskarżenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Agata [###a...@s...wp.pl.###] napisał:

    Prokuratura uznaje, że wie, kto jest winien. Teraz ma to potwierdzić
    sąd.

  • 3. Data: 2006-01-10 21:11:26
    Od: "Agata" <a...@w...pl>

    > Agata [###a...@s...wp.pl.###] napisał:
    >
    > Prokuratura uznaje, że wie, kto jest winien. Teraz ma to potwierdzić
    > sąd.

    dziękuje za odpowiedź.
    Czyli istnieje prawdopodobieństwo, że mogę być wezwana by złozyć zeznania?
    Jeśli tak, to .. no właśnie, mieszkam ponad 500 km od owego Sądu. Czy
    możnaby było zlożyć zeznanie gdzieś bliżej?
    Pozdrawiam
    Agata

  • 4. Data: 2006-01-10 21:24:37
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Otrzymałam właśnie zawiadomienie o przesłaniu do Sądu Rejonowego w ***
    > Wydział Karny akt przeciwko dwóm osobom.
    > Czy mogę prosić o wyjaśnienie tego co wyżej?

    Oznacza to że postępowanie przygotowawcze (zapewne śledztwo) dostarczyło
    wystarczającą ilość dowodów by oskarżyć te osoby przed Sądem z uzasadnionymi
    perspektywami na uzyskanie przez prokuratora wyroku skazującego za zarzucone
    czyny.

    Oznacza też że sprawa wkracza w etap postępowania sądowego, w którym
    poszkodowany przestaje być stroną, jaką w śledztwie był z mocy prawa (z
    automatu).
    Jeśli pokrzywdzony chce być stroną procesu sądowego, powinien złożyć Sądowi
    ośiwadczenie o przystąpieniu do procesu w roli oskarżyciela posiłkowego i musi to
    uczynić przed rozpoczęciem przewodu Sądowego (czyli przed odczytaniem aktu
    oskarżenia) Później prawo przystąpienia do procesu wygasa.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2006-01-10 21:33:27
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czyli istnieje prawdopodobieństwo, że mogę być wezwana by złozyć zeznania?

    Istnieje. Choć to zależy od dokładnej treści aktu oskarżenia. Jeśli prokurator o to
    wniósł w akcie oskarżenia (lub wniesie później) to tak.

    Jeśli nie wniósł, może stać się tak, że dostaniesz tylko zawiadomienie o termienie
    rozprawy a stawiennictwo Twoje nie będzie obowiązkowe.

    > Jeśli tak, to .. no właśnie, mieszkam ponad 500 km od owego Sądu. Czy
    > możnaby było zlożyć zeznanie gdzieś bliżej?

    Zasadą jest tzw. bezpośredniość dowodów, czyli przesłuchanie przed Sądem.
    Wyjątki dopuszczalne są tylko wówczas jeśłi sa jakieś istotne utrudnienia w
    dojechaniu do Sądu. Sama odległość (szczególnie jesli jest komunikacja) to za mało.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2006-01-10 21:45:37
    Od: "Agata" <a...@w...pl>

> [...]
    > uczynić przed rozpoczęciem przewodu Sądowego (czyli przed odczytaniem aktu
    > oskarżenia) Później prawo przystąpienia do procesu wygasa.

    Bardzo dziękuje za wyczerpującą informację.
    Chciałabym się obudzić, niepamiętając o całej tej sprawie.
    Pozdrawiam
    Agata

  • 7. Data: 2006-01-10 22:22:56
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > Jeśli tak, to .. no właśnie, mieszkam ponad 500 km od owego Sądu. Czy
    > możnaby było zlożyć zeznanie gdzieś bliżej?

    w razie czego wniesc o przesluchanie przez sad kolo Ciebie w ramach pomocy
    prawnej.. tylko pilnuj terminow i nie czekaj na ost chwilke

    pozdrawiam
    łukasz

  • 8. Data: 2006-01-10 22:33:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Agata [###a...@w...pl.###] napisał:
    > dziękuje za odpowiedź.
    > Czyli istnieje prawdopodobieństwo, że mogę być wezwana by złożyć
    zeznania?
    > Jeśli tak, to .. no właśnie, mieszkam ponad 500 km od owego Sądu.
    Czy
    > możnaby było złożyć zeznanie gdzieś bliżej?

    Raczej nie. Za to istnieje szansa, że sprawca podda się dobrowolnie
    karze i nie będziesz wzywana. Wiele osób tak robi, jeśli wina jest
    oczywista.

  • 9. Data: 2006-01-10 22:39:08
    Od: "Agata" <a...@w...pl>

> [...]
    > dojechaniu do Sądu. Sama odległość (szczególnie jesli jest komunikacja) to

    A posiadanie małego dziecka może stanowić utrudnienie w dojechaniu do sądu?

    dziękuje za pomoc.
    Pozdrawaim
    Agata

  • 10. Data: 2006-01-10 22:39:48
    Od: "Agata" <a...@w...pl>

    > w razie czego wniesc o przesluchanie przez sad kolo Ciebie w ramach pomocy
    > prawnej.. tylko pilnuj terminow i nie czekaj na ost chwilke
    >
    > pozdrawiam
    > łukasz
    Ok, dziękuję. A o wszystkim mam nadzieję będę informowana listownie tak?
    pozdr.
    agata