    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: interpretacja punktu umowy
    Date: Tue, 10 Jan 2006 15:18:22 -0600

    QUESS wrote:
    > Witam
    >
    > Mam w umowie o stworzenie portalu internetowego taki punkt:
    >
    > 1. Pozycjonowania Portalu (przekształcanie kodu źródłowego Portalu wg
    > wskazań redaktora naczelnego)
    >

    > Przed podpisaniem umowy ustaliłem z drugą stroną że będą to wskazówki
    > dotyczące co gdzie dodać/zmienić w kodzie portalu - czyli defakto jedyne co
    > miałbym zrobić to otrzymać jakieś wskazania co gdzie zmienić i tyle.

    Czyli dbać o portal i jego modyfikację.
    Bo dodając i zmieniając można spokojnie zrobić nowy portal.
    To tak jak z zupą z gwoździa.

    Teraz
    > przed oddaniem portalu i podpisaniem nowej umowy serwisowej jestem naciskany
    > aby ten punkt znalazł się tej nowej umowie i że jeżeli ja się tym nie zajmę
    > to może to wziąć inna osoba ale za to bede miał pomniejszoną kwotę
    > miesięczną z umowy o serwisowanie o 200 zł.

    Wszystko kwestią umowy.
    Serwisowanie to najbardziej pracochłonna rzecz.

    > Prośba moja brzmi: proszę o poprawne zinterpretowanie tego punktu.
    > Jak
    > faktycznie można go rozumieć czytając go pierwszy raz.

    Tak, że po zrobieniu serwisu, będziesz robił wszystko za 200 zł /
    miesiecznie

    > Czy powinienem się
    > godzić na takie warunki? Dodam że osoba która miała by zarabiać te 200
    > zł/mies reprezentuje zleceniodawcę a dodatkowo jest odpowiedzialna za
    > odebranie i sporządzenie protokołu zdawczo/odbiorczego portalu.

    Podpisz dwie umowy.
    Jedną na zrobienie serwisu. Naet jako umowa o dzieło.
    Drugą na serwisowanie jako umowa zlecenie.
    Niech z tobą co miesiąc podpisują kolejne umowy
    Jak się rozmyslisz to po prostu kolejnej nie podpiszesz.