  • Data: 2011-08-08 11:48:47
    Temat: ile lat można przeciągać uprawomocnienie wyroku?
    Od: " legalista" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przegrałem sprawę cywilną. Zależy mi, aby wyrok uprawomocnił się jak
    najpóźniej, albo w ogóle się nie uprawomocnił.
    Wszystkie pisma do sądu składam w ostatnim możliwym terminie, i odbieram też
    po drugim awizowaniu w ostatnim terminie. Złożyłem apelację bez opłaty i z
    błędami formalnymi. Dzięki temu od ogłoszenia wyroku minęło 3 miesiące. W
    odpowiedzi na wezwanie do usunięcia braków formalnych zamierzam złożyć
    wniosek o zwolnienie mnie z opłaty za apelację. Po wezwaniu mnie przez sąd
    do wypełnienia oświadczenia majątkowego, złożę go bez podpisu lub z innym
    błędem formalnym i poczekam kolejne 1,5 miesiąca .
    W ten sposób minie 6 miesięcy od wyroku. Potem złożę apelację i sąd okręgowy
    wyznaczy rozprawę za pół roku.
    Jakie mam jeszcze inne możliwości opóźnienia uprawomocnienia się?? Ile lat
    można tak ciągnąć, aby druga strona postępowania w wieku emerytalnym już
    nie dożyła ?