  • 1. Data: 2009-08-04 10:03:52
    Temat: gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN
    Od: Ola <a...@w...pl>

    Witam

    Proszę mi poradzić co robić:

    Zakupiłam w firmie KAREN notebooka firmy MAXDATA (Belinea).
    W tzw. międzyczasie producent poległ pod ciężarem kryzysu i ogłosił
    upadłość.
    W tzw. międzyczasie, po kilku miesiącach, notebook nagle odmówił
    współpracy - "Operating System not found" - tak więc usterka
    niebagatelna.
    Odnalazłam najbliższe sobie przedstawicielstwo KARENA i - powołując
    się na wciąż aktualną gwarancję, chciałam zgłosić komputer do naprawy.
    Oddział w Katowicach spisał usterkę i przesłał komputer do siedzieby
    KARENA w Warszawie.

    Z Warszawy otrzymałam właśnie odpowiedź:
    "Witam, do naszej centrali został dostarczony komputer Belinea. Z
    opisu dołączonego do sprzętu wynika iż uległ uszkodzeniu. Niestety
    firma Karen nie zajmuje się naprawami gwarancyjnymi sprzętu Belina i
    jedynie co możemy zaproponować to przekazanie do odpłatnej naprawy do
    jednej z firm współpracujących z nami. Proszę o decyzje co mamy zrobić
    z tym komputerem. "

    No właśnie - co robić ?
    Mam przed sobą papier, że MAXDATA udziela mi gwarancji przez 2 lata...
    tylko co z tego wynika ?
    Ani producent ani sprzedawca nie poczuwają się do odpowiedzialności...
    co robić ?

  • 2. Data: 2009-08-04 10:29:09
    Temat: Re: gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 4 Aug 2009 03:03:52 -0700 (PDT), Ola <a...@w...pl>
    wrote:

    >Mam przed sobą papier, że MAXDATA udziela mi gwarancji przez 2 lata...
    >tylko co z tego wynika ?
    Wynika z tego że gwarancji udzielił producent a nie sprzedawca.
    Umowy czytamy przed a nie po ;)
    Jeśli kupowałaś jako konsument - roszczenie do sprzedawcy z tyt.
    niezgodności towaru z umową. Jeśli kupowałaś jako nie-konsument -
    niestety roszczenie tylko do upadłego gwaranta.

    WAM
    --
    wczasy z dziecmi nad morzem
    www.nadmorze.pl/wczasy-z-dziecmi-nad-morzem

  • 3. Data: 2009-08-04 10:32:21
    Temat: Re: gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN [ot]
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    Ola pisze:

> [...]

    > tylko co z tego wynika ?
    > Ani producent ani sprzedawca nie poczuwają się do odpowiedzialności...

    przeinstalowac OSa ew. wymienic hdd i zainstalowac od nowa OSa

    ( chociaz moze byc tez, ze to gdzies kabelek sie poluzowal albo jakies
    "fachowe" zimne luty - w nielowpriceowych laptopach bym te ostatnie
    koncepcje odrzucil, ale w maxdacie sa rownie prawdopodobne co pad
    sektorow dysku)

  • 4. Data: 2009-08-04 10:50:09
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Ola" <a...@w...pl> napisał

    >No właśnie - co robić ?

    Nie jest to porada prawna, ale...

    Pobrać z sieci jakiegoś linuksa live CD, np:
    http://www.cdlinux.pl/?id=2
    Dostaniesz plik ISO. Ten plik nagraj na płytę przy uzyciu programu do
    nagrywania np. Nero (tylko wybierz nagrywanie obrazów!).
    Płytę włóż do tego laptopa i go zrestartuj. Jeśli system się uruchomi
    normalnie z płyty to znaczy, że masz problem z dyskiem twardym, a reszta
    jest OK. Nowy dysk twardy jest tani- za 100 zł możesz mieć 60 GB i można go
    nawet samodzielnie zamontować w 5 minut.

    lamer

  • 5. Data: 2009-08-04 11:13:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-04, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:
> [...]
    > niezgodności towaru z umową. Jeśli kupowałaś jako nie-konsument -
    > niestety roszczenie tylko do upadłego gwaranta.

    Do sprzedawcy z tyt. rękojmi, jeśli jej nie wyłączył.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2009-08-04 15:56:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    o.googlegroups.com Ola
    <a...@w...pl> pisze:
> [...]
    > tylko co z tego wynika ?
    > Ani producent ani sprzedawca nie poczuwają się do odpowiedzialności...

    W kwestii - nazwijmy to - formalno-prawnej:
    - olać gwarancję;
    - zapoznać się z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej;
    - udać bezpośrednio do sprzedawcy i reklamować z tytułu niezgodności towaru
    z umową.

    Swoją drogą nie rozumiem dlaczego nabywcy różnych dóbr są tak bardzo
    ukierunkowani na świadczenia gwarancyjne, które są dobrowolne i których
    warunki wcale nie muszą być tak korzystne jak ustawowe (szczególnie w
    zakresie ryzyka możliwości uniknięcia odpowiedzialności).

    W kwestii technicznej w zasadzie odpowiedzi udzielił lamer. Można użyć
    dowolnego systemu portable, także z pendrive'a (o ile BIOS kompa umożliwia
    takie bootowanie). Oczywiście musisz mieć dostęp do sprawnego komputera albo
    uzyskać odpowiedni nośnik od kogoś znajomego, co wobec powszechności takich
    dystrybucji nie powinno stanowić problemu.
    Awarii dysku twardego tak od razu bym nie podejrzewał (no, chyba, że to
    Toshiba ;)), może tylko załapałaś się na jakieś złośliwe dziadostwo i pliki
    systemowe (przede wszystkim startowe) są uszkodzone.
    Zatoka dysku twardego jest zapewne zaplombowana więc samodzielana wymiana
    dysku spowoduje utratę gwarancji, ale czy to istotne skoro ona działa jak
    działa?

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2009-08-05 07:52:24
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Jotte pisze:
> [...]
    > warunki wcale nie muszą być tak korzystne jak ustawowe (szczególnie w
    > zakresie ryzyka możliwości uniknięcia odpowiedzialności).

    Dlatego, że nie mają zielonego pojęcia o tym czym jest gwarancja a czym
    niezgodność towaru z umową i jakie uprawnienia z obu tych trybów dla
    nich wynikają. W mniemaniu przeciętnego człowieka - w przypadku gdy
    dzieje sie coś z nabytą przez niego rzeczą - przysługuje mu tylko gwarancja.

  • 8. Data: 2009-08-05 08:34:35
    Od: Bastek <b...@S...interia.pl>

    lamer pisze:
> [...]
    > jest OK. Nowy dysk twardy jest tani- za 100 zł możesz mieć 60 GB i można
    > go nawet samodzielnie zamontować w 5 minut.

    I myslisz, ze dziewcze ktore nie wie o co chodzi przy takim komunikacie
    jaki sie jej pojawil, zrozumie co powyzej napisales ?? Mysle, ze ani
    slowa z tego nie zrozumie ;) ..

    Pozdrawiam
    Bastek