  • 151. Data: 2024-07-19 07:33:54
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na tej podstawie, że nie mam pewności, że nie jest poszukiwany.

    Nawet nie wiem co napisać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 152. Data: 2024-07-19 07:56:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18-07-2024 o 20:45, Robert Tomasik napisał:
    > Czemu? Przecież nei ja to napisałem.

    Ale to, że w granicach prawa ma się obracać dotyczy urzędników i
    funkcjonariuszy, obywatel jest ograniczony tylko działaniem zgodnym z
    prawem, więc jeśli coś ne jest zabronione, to może.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 153. Data: 2024-07-19 11:05:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Jul 2024 17:45:20 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Na tej podstawie, że nie mam pewności, że nie jest poszukiwany.

    Legitymujesz co rano wszystkich kolegów na kulsonariacie, bo może dzisiaj
    już któryś z nich jest poszukiwany?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 154. Data: 2024-07-19 11:29:58
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ja nie jestem zdziwiony. Po prostu pytam autora, skąd to wziął i tyle.

    Pytasz skąd wziął, że obywatel ma prawo dyskutować?
    Twierdzisz, że nie ma prawa?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 155. Data: 2024-07-19 11:38:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jul 2024 00:19:19 +0200, Kviat wrote:

    > Serio oczekujesz, że ten "specjalista" od cyberbezpieczeństwa wyjaśni ci
    > jak odblokowuje czyjś telefon żeby sprawdzić IMEI podczas legitymowania?

    Nie, chcę, żeby mi napisał, jak się ta czynność nazywa w kwestii
    prawnej.

    > Przecież widzisz, że gość znowu nie ma pojęcia o czym pisze.

    Cos tam ma. Ale nie chodzi na patrole i nie zagląda rowerzystom w
    majtki, to i nie wie.

    J.

  • 156. Data: 2024-07-19 11:52:52
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.07.2024 o 23:43, PD pisze:

    > Jeśli policjant uważa, że nie mam racji, to niech się nie kłóci tylko
    > poprosi mojego przełożonego o zbadanie sprawy.

    Audytor: "Mama mi zabroniła" :-)

  • 157. Data: 2024-07-19 11:57:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Czemu? Przecież nei ja to napisałem.

    Posiadanie kompetencji przez obywatela to podstawy prawa.

  • 158. Data: 2024-07-19 12:31:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.07.2024 o 11:38, J.F pisze:

    > Nie, chcę, żeby mi napisał, jak się ta czynność nazywa w kwestii
    > prawnej.

    Ale która czynność? Potrzymanie przez chwilę przez kulsona twojego
    telefonu (bo tylko tyle będzie mógł zrobić, jeśli mu go uprzejmie
    podasz), czy wpisanie przez kulsona strasznie tajnego kodu na
    klawiaturze w celu wyświetlenia IMEI (czyli złamanie zabezpieczeń
    telefonu, albo wymuszenie do ciebie odblokowania)?

    Mnie bardzo interesuje jak specjalista od cyberbezpieczeństwa wpisuje
    ten strasznie tajny kod, że wyświetla mu się IMEI.
    Ja np. nie mam włączonej funkcji odblokowywania telefonu twarzą, a nie
    wyobrażam sobie, że wykręca mi ręce i przykłada po kolei palce do
    telefonu żeby sprawdzić, który zadziała.
    Chciałbym wiedzieć jak on to robi technicznie (i równocześnie zgodnie z
    prawem).

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 159. Data: 2024-07-19 13:03:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jul 2024 12:31:35 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > podasz), czy wpisanie przez kulsona strasznie tajnego kodu na
    > klawiaturze w celu wyświetlenia IMEI (czyli złamanie zabezpieczeń

    To żadne tajne, więc żadne złamanie, więc żadne włamanie.

    >albo wymuszenie do ciebie odblokowania)?

    No własnie. Zapewne bedzie:
    -polecenie/prosba podania telefony,
    -jak odmówie, to być może zabranie siłą,
    -potem pomacanie w celu wpisania kodu,
    -potem polecenie/prosba podania hasla lub odblokawania
    -wpisanie "tajnego" kodu.
    -alternatywnie - polecenie wyswietlenienia IMEI i podania telefonu
    -a potem odczytanie nr

    I jak to się kolejno nazywa, wedle przepisów ?

> [...]
    > wyobrażam sobie, że wykręca mi ręce i przykłada po kolei palce do
    > telefonu żeby sprawdzić, który zadziała.

    Odmówiłes podania hasła, to trzeba wykręcic ręce :-)
    Bez problemu się to robi, jak masz ręce w kajdankach i/lub silnego
    pomocnika :-)

    > Chciałbym wiedzieć jak on to robi technicznie (i równocześnie zgodnie z
    > prawem).

    Technicznie to można zabrac (zatrzymać ?) telefon i przekazać
    technikom, specjalistom, biegłym, czy kto tam jest właściwy ...

    J.

  • 160. Data: 2024-07-19 13:12:38
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 19.07.2024 o 07:33, Shrek pisze:

    > Nawet nie wiem co napisać.

    Ja wiem co napisać, tylko nie mam pewności czy będzie to wystarczająco
    obelżywe.

    PD