  • 31. Data: 2009-05-09 13:11:28
    Temat: Re: fotograf donosiciel
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 09 May 2009 11:33:07 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Aczkolwiek w miejscu "prywatnosci" pozostaje zawsze Ci przyznać rację
    > (w myśl logiki "jak nie wolno patrzeć to i nie wolno fotografować"),

    Założenie logiczne jest błędne. Pod każdym względem obserwacja jest czymś
    innym niż rejestracja.

    > trudno mi przychodzi powiązanie *prac* z prywatnością.

    Bo ja wiem? Ale dlaczego? Przecież nie dla społeczeństwa pracuje, dla
    siebie. Może się po tyłku drapie, może mu z nosa gile wiszą.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 32. Data: 2009-05-09 13:14:24
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 09 May 2009 14:22:51 +0200, czonek napisał(a):

    > Jego fotografie wchodzą w skład dokumentacji w biurze konserwatora
    > (widziałem) nie może sie wyprzeć.

    Chwała mu za to!

    > Czuje się przez niego inwigilowany,

    No tak, J-23 nadaje.

    > jeżeli nie mogę jego działań powstrzymać na drodze prawnej

    Ależ możesz!
    Dlaczego nie zaryzykujesz wniesienia stosownego powództwa do sądu? Art.
    189 kpc względnie 415 kc jest dokładnie przeznaczony dla takich sytuacji!

    > to oddaje sprawę w ręce lokalnej społeczności.

    Brzmi jak głos z podręcznika pezetperowca.

    > Jeżeli ktoś z Was żyje lub żył w
    > małej społeczności to wie o czym mówię.

    Wiem. Jest sobie buraczek-sobiepanek.

  • 33. Data: 2009-05-09 13:38:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "czonek" <c...@o...poczta.pl> napisał w wiadomości
    > Zasada wzajemności: on informuje organ (bo może) ja informuje
    > społeczeństwo (tez mogę). Jego fotografie wchodzą w skład dokumentacji w
    > biurze konserwatora (widziałem) nie może sie wyprzeć. Czuje się przez
    > niego inwigilowany, jeżeli nie mogę jego działań powstrzymać na drodze
    > prawnej to oddaje sprawę w ręce lokalnej społeczności. Jeżeli ktoś z Was
    > żyje lub żył w małej społeczności to wie o czym mówię.

    Noo! I orzekną, że na pewno łamiesz prawo i narkotyki wścianach chowasz, bo
    tak strasznie sie ol te fotki pieniaczysz. Poza tym nie zapominaj, że
    wiedza kto fotki robił, to jedno, a możliwość tego udowodnienia, to drugie.

  • 34. Data: 2009-05-09 14:20:35
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    czonek pisze:

    > Rozumiem, gdyby stwierdził jakąś nieprawidłowość (było nie było
    > muzealnik fachowiec), udokumentował zdjęciami i poinformował organ. Ale
    > inaczej to widzę gdy systematycznie wykonuje zdjęcia, na zasadzie (jak
    > sie mogę tylko domyślać) "może się coś znajdzie", gdyż tak naprawdę
    > nawet jako fachowiec nie jest w stanie ocenić nieprawidłowości,
    > naruszenia warunków uzyskanego na prace przy zabytku zezwolenia ponieważ
    > ich nie zna.

    A może na zasadzie "zaprzyjaźniona gazeta zapłaci 500 zł za dobrą serię
    zdjęć pokazującą zmiany dzień po dniu"? ;)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 35. Data: 2009-05-09 14:26:09
    Od: czonek <c...@o...poczta.pl>

    Olgierd pisze:

    > Chwała mu za to!
    zmienisz zdanie jak podobny typ zacznie chodzić za tobą

    > Brzmi jak głos z podręcznika pezetperowca.
    a jakie jest skuteczne

    > Wiem. Jest sobie buraczek-sobiepanek.
    No właśnie mu próbuję obrzydzić życie

  • 36. Data: 2009-05-10 08:03:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    czonek pisze:

    > projekcja?

    Nie. Prosta dedukcja - wszystko to było w analizowanym tekście.

  • 37. Data: 2009-05-10 08:05:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    czonek pisze:

> [...]
    > nawet jako fachowiec nie jest w stanie ocenić nieprawidłowości,
    > naruszenia warunków uzyskanego na prace przy zabytku zezwolenia ponieważ

    Primo: skąd wiesz, że nie zna?

    Secundo: dlaczego w ogóle zakładasz, że chodzi o donoszenie? Projekcja?
    ;-> Masz coś na sumieniu? Bo facet może zwyczajnie hobbystycznie albo
    służbowo robić dokumentację kolejnych etapów remontu zabytku.

  • 38. Data: 2009-05-10 08:06:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Założenie logiczne jest błędne. Pod każdym względem obserwacja jest czymś
    > innym niż rejestracja.

    Czyli twierdzisz, że każdy monitoring jest nielegalny? Fajnie! Lecę
    niszczyć kamery, a w szczególności fotoradary! ;->

  • 39. Data: 2009-05-10 08:10:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    czonek pisze:

    > zmienisz zdanie jak podobny typ zacznie chodzić za tobą

    Ale on nie chodzi za tobą, ale fotografuje stojącą w miejscu budowę.

    Masz coś do ukrycia? Jakieś machloje? A może zwłoki ukrywasz na budowie?
    Albo handlujesz narkotykami?

    > a jakie jest skuteczne

    Skutecznie świadczy o skurwysyństwie osoby stosującej.

    > No właśnie mu próbuję obrzydzić życie

    Mam nadzieję, że oberwiesz solidnie stosownym paragrafem.

  • 40. Data: 2009-05-10 13:23:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 10 May 2009 10:06:34 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czyli twierdzisz, że każdy monitoring jest nielegalny? Fajnie! Lecę
    > niszczyć kamery, a w szczególności fotoradary! ;->

    Z logiką u Ciebie zdecydowanie nietęgo; nie dziwię się jednak, chociaż
    szkoda, że się nie rozwijasz intelektualnie.
    Na zdrowy chłopski łeb: *nie rozróżniasz patrzenia od rejestrowania
    obrazu*? Naprawdę??!

    Fotoradary mają podstawę w jakichś przepisach, aczkolwiek też nie wiadomo
    czy nie można przepisom tym czegoś zarzucać (o ile przepisy te nie
    podlegały kontroli). To samo tyczy się monitoringu w obiektach
    chronionych.

    Jednak np. taki super temat jak monitoring miejski de facto nie ma
    podstawy prawnej.