  • 1. Data: 2009-05-08 13:42:37
    Temat: firma na Cyprze
    Od: w...@g...com

    Witam,

    Trochę poczytałem o zakładaniu firmy na Cyprze i ciekawi mnie jedna
    rzecz. Czy mogę prowadząc działalność w Polsce (spółka z o.o.) założyć
    sobie spółkę na Cyprze i samego siebie fakturować ? Np. wszystkie
    domeny serwery przepisuje na Cypryjską spółkę - a następnie ta
    Cypryjska firma wystawia faktury spółce w Polsce pozbawiając jej
    całkowicie zysku podlegającemu opodatkowaniu. Brzmi zbyt prosto.

  • 2. Data: 2009-05-08 19:20:27
    Temat: Re: firma na Cyprze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > Cypryjska firma wystawia faktury spółce w Polsce pozbawiając jej
    > całkowicie zysku podlegającemu opodatkowaniu. Brzmi zbyt prosto.

    Problem w tym, ze to podobno działa. Kluczowym jest, by mieć dobrych radców
    prawnych.

  • 3. Data: 2009-05-08 21:04:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    w...@g...com wrote:
> [...]
    > Cypryjska firma wystawia faktury spółce w Polsce pozbawiając jej
    > całkowicie zysku podlegającemu opodatkowaniu. Brzmi zbyt prosto.

    Może lepiej poczytaj sobie o podmiotach powiązanych i szacowaniu dochodów.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-05-09 21:21:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 May 2009, Piotrek wrote:

> [...]
    [...]
    > Może lepiej poczytaj sobie o podmiotach powiązanych i szacowaniu dochodów.

    Czy Cypr jest jeszcze na liście krajów "stosujących szkodliwe praktyki"?
    Wtedy byłby dodatkowy bonus (dokumentacja dla US).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-05-10 10:34:03
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Czy Cypr jest jeszcze na liście krajów "stosujących szkodliwe praktyki"?
    > Wtedy byłby dodatkowy bonus (dokumentacja dla US).

    Od 2005r IMHO-już nie. Cypr nie jest wymieniony w rozporządzeniu
    ministra finansów z dnia 16 maja 2005r. w sprawie określenia krajów i
    terytoriów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową dla celów podatku
    dochodowego od osób fizycznych (Dz. U. 94, poz. 790). Chyba, że jeszcze
    jakiś akt prawny wymienia "raje podatkowe". tomasz

  • 6. Data: 2009-05-11 07:12:28
    Od: w...@g...com

    On 8 Maj, 23:04, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Może lepiej poczytaj sobie o podmiotach powiązanych i szacowaniu dochodów.

    Dzięki.
    To dużo wyjaśnia.

    Pozdrawiam
    Whatlogin