    From: Lukasz Stadnik <N...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: firmy ubezpieczniowe oszukują i nie informuja ?
    Date: Tue, 14 Oct 2003 11:29:11 +0200

    Witam,
    dwa miesiące temu miałem wypadek spowodowany błędem innego kierowcy. Na miejsce
    przyjechała policja i ZW(poniewż był to pojazd wojskowy). Firma ubezpieczeniowa
    sprawcy to warta. Samochód zostawiłem w warsztacie, który ma podpisana umowę
    z warta. Później dowiedziałem się, że trzeba wymienić drzwi bo tego nie da się
    naprawić. Warta wyceniła szkodę na ok.2tys zł. Jednak wymiana drzwi i naprawa
    reszty uszkodzeń sugeryją, że kwota jest za niska. Dzieje sie tak ponieważ
    warta na każdą część robi amortyzację. Samochód to Brava z 1999r.
    Do ręki trafił mi artykł z gazety Wprost(nr 28)(http://www.wprost.pl/ar/?O=46226)
    w kórym jest napisane, że firma ubezpieczniowa powinna wypłacać odszkodowania za
    szkody uwzględniając spadek wartości rynkowej samochodu po wypadku, dzięki uchwale
    z grudnia 2001 Sądu Najwyższego.
    Chciałem zapytać się jak to jest w praktyce. Czy ktoś z grupowiczów pisał do firmy
    ubezpieczeniowej tego typu wniosek? Czy można znaleść gdzieś taki szablon albo
    ktoś mogłby mi podesłać na priva? Czy takie sprawy łatwo wygrać na drodze
    sądowej? Ktoś próbował?

    ---
    Pozdrawiam
    Łukasz Stadnik