  • Data: 2005-07-05 08:52:45
    Temat: fakty i rzeczy do ustalenia ?
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thx za wskazówki. Nie rozumiem jeszcze kilku spraw:

    > Kwestia ujawnienia tego prawa.

    rozumiem że chodzi o ujawnienie tego prawa w KW ?

    > Wydaje mi sie
    > ze najszybciej byloby wytoczyc powodztwo o ustalenie tresci ksiegi
    > wieczystej.

    Czy drugą strona w takim postępowaniu będzie moja siostra ?

    > W ramach tego postepowania sad ustali, ze nieruchomosc nalezala
    > do majatku wspolnego malzonkow,

    Nieruchomość wybudowano w trakcie trwania małżeństwa moich rodziców.
    Nie spisali intercyzy małżeńskiej, więc z mocy ustawy mieli wspólność
    majątkową. A w księdze nie ma informacji, że pierwszy właściciel
    (mój ojciec) nabywa nieruchomość ze swojego majątku odrębnego.
    Co sąd miałby ustalać w kwestii nieruchomość <-> majątek wspólny ?

    > ze udzial po matce nabyles Ty i siostra po
    > polowie w wyniku dziedziczenia, a czesc ojca nabyla siostra w drodze
    > darowizny.

    Ale to chyba jest już fakt. Mam decyzję sadu o nabyciu praw do 1/3 spadku
    po matce. Co sąd miałby tu ustalać ?

    pozdrawiam
    Pegaz.

    -----
    Z polską polityką jest jak z gównem.
    Należy trzymać się z daleka, bo inaczej można się pobrudzić.