  • 11. Data: 2003-03-27 16:24:16
    Temat: Re: email z groźbami ??
    Od: Andrzej Trafor <t...@t...pl>

    Sierp wrote:

    > prawnikiem nie jestem, ale jak dla mnie - jezeli sa dowody o winie
    > (a takie sa) to owszem, trzeba udowodnic swoja niewinnosc, nie uwazasz?

    Co to sa za dowody o winie jezeli *michael* pisze, ze on zadnego listu z
    pogrozkami nie napisal. I nie uwazam, zeby musial udowadniac cos czego nie
    zrobil.
    Przyklad - zapraszam gosci do swojego mieszkania. Jeden z nich z mojego
    komputera pisze list w ktorym komus lzy, grozi itp. (w tym czasie jestem
    np. w kuchni, o niczym nie wiem) i co ide za to "siedziec" ?

    > I nie sadze aby mialo to wiele wspolnego z zamoznoscią

    Nie ma? No to dlaczego L. R. jest na wolnosci? Sa dowody. Znalozloby sie
    jeszcze kilku prezesow, ktorym nawet zarzutow sie nie stawia (tak na
    marginesie afera L. R. to drobiazg. W naszej historii po 1990r. byly
    wieksze przekrety, a winnych dotad nie ma i nie bedzie).

    --
    Trafor

  • 12. Data: 2003-03-27 16:43:26
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pewnego dnia - Cz 27 mar 2003 08:33:03a michael napisal(a) nastepujace slowa
    :

    > kilka dni temu w domu odwiedzili mnie niebiescy chlopcy z nakazem
    > prokuratora i zabrali mi kompa.

    Pozwolicie, ze troche odejde od tematu. Zalozmy, ze na zabranym komputerze
    niektore partycje sa zaszyfrowane i odmowie podania hasel, co wtedy? I
    jeszcze tak sie zastanawiam nawet jezeli znajda na tym komputerze listy, czy
    czego tam szukaja, to w jaki sposob udowodnia ich autetycznosc? Przeciez ktos
    posiadajacy bardzo srednie umiejestnosci, mogl ""wlamac"" sie do Twojego
    komputera, ukras hasla do konta, przerobic arhciwum programu pocztowego i w
    ten sposob wskazac na Ciebie jako nadwce maila. Przeraza mnie mysl, ze na
    podstawie analizy plikow na komputerze mozna kogos skazac. Przeciez taki
    "falszerstwo" to zadne wyzwanie nawet nie dla hackera, ale dla bardziej
    zaawansowanego uzytkownika posiadajacego jakolwiek wiedze o budowie sieci,
    charakterystyce systemu operacyjnego i najwazniejszej - umiejetnosci
    korzystania z wyszukiwarki, zeby znalezc odpowiednie pliki, lub nawet
    tutoriale.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 13. Data: 2003-03-27 16:46:31
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

> [...]
    > komputera pisze list w ktorym komus lzy, grozi itp. (w tym czasie jestem
    > np. w kuchni, o niczym nie wiem) i co ide za to "siedziec" ?

    Swietny tok rozumowania - wystarczy, ze twierdzi, ze zadnego listu nie
    napisal i juz. Nic mu nie udowodnia, bo on tak twierdzi.
    Nikt tu nie mowi, ze zaraz goscia na podstawie adresu IP wsadza, ale jest to
    pewna obciazajaca go okolicznosc i w jego interesie jest jej wyjasnienie i
    przez to pomoc w szybkim wyjasnieniu sprawy. O ile faktycznie tego nie
    zrobil, to powinno mu zalezec na szybkim uwolnieniu sie od podejrzen i tym
    samym odzyskaniu komputera.

    pozdr
    Przemek

  • 14. Data: 2003-03-27 17:27:21
    Od: "Kaflara" <b...@b...pl>

    Witam,
    Tak na marginesie to SDI można udostępniac po za lokal i moga mu nafikać.
    Po drugie gostek (sąsiad) wysłał email ze strony www a nie przez klijenta
    poczty więc zadne dane w klijencie poczty nie są zachowane bo ich tam nie
    było.
    Słuchaj email był wysyłany owszem z twojego IP ale nie z twojego konta
    pocztowego tylko z sąsiada. Prokurator powinien zażądać danych osobowych
    (nie jestem prawnikiem, więc nie wiem jak się ma do tego ustawa o ochronie
    danych osobowych, ale wydaje mi sie ze na wniosek prokurtor serwis powinien
    udostępnic te dane) od właściciela serwera na którym sąsiad ma założone
    konto pocztowe. No więc sprawa powinna się wyjaśnić.
    Gorzej będzie jak sąsiad wpisał fałszywe dane.

    Z poważaniem Bezy

  • 15. Data: 2003-03-27 17:30:05
    Od: Andrzej Trafor <t...@t...pl>

    Przemyslaw Lipin wrote:
    > Swietny tok rozumowania - wystarczy, ze twierdzi, ze zadnego listu nie
    > napisal i juz. Nic mu nie udowodnia, bo on tak twierdzi.

    To "ich" sprawa powinni to udowodnic i postawic zarzuty albo po zlozeniu
    wyjasnien przez *michaela* oddac komputer i przeprosic. (niestety wiemy
    obaj, ze to utopia)

> [...]
    > faktycznie tego nie zrobil, to powinno mu zalezec na szybkim uwolnieniu
    > sie od podejrzen i tym samym odzyskaniu komputera.

    I wrocilismy do punktu wyjscia. Dlaczego w ineresie *michaela* jest szybkie
    wyjasnienie sprawy, a nie jest w interesie organow scigania, by jak
    najpredzej zwrocic komputer.

    --
    Trafor

  • 16. Data: 2003-03-27 18:37:06
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2003-03-27 18:27, Kaflara wrote :
    > Słuchaj email był wysyłany owszem z twojego IP ale nie z twojego konta
    > pocztowego tylko z sąsiada.

    Sasiad mogl wyslac mejla z cudzego konta, wystarczy wpisac odpowiedni
    adres nadawcy.

    --
    Szwejk
    "Like a madman laughing in the rain"

  • 17. Data: 2003-03-27 23:18:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Mar 2003, Kaflara wrote:

    >+
    >+ Witam,
    >+ Tak na marginesie to SDI można udostępniac po za lokal i moga mu nafikać.

    Zależy *kto*.
    Przyznam że nie rozumiem dlaczego naruszanie "jakoby regulaminu"
    pt. 'zakaz udostępniania poza lokal' (tj - jeśliby w jakimś regulaminie
    był) problemem ma być, a niedopełnienie obowiązku dokonania zgłoszenia
    świadczenia usługi problemem być nie ma.
    Piotr na razie nie dywaguje :), ale w sumie z tonu wypowiedzi
    (Piotra i twojej) podejrzewałem jak wyżej (że naruszenie umowy
    z TP to jest "coś", a naruszenie prawa [obowiązku administracyjnego]
    to jest "nic").
    Możesz słowo napisać dlaczego "możność udostępniania poza lokal"
    (wg umowy z TP) jest taka istotna w tej kwestii ?

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2003-03-28 11:19:41
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Trafor" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > To "ich" sprawa powinni to udowodnic i postawic zarzuty albo po zlozeniu
    > wyjasnien przez *michaela* oddac komputer i przeprosic. (niestety wiemy
    > obaj, ze to utopia)

    tutaj was zaskocze... po zlozeniu wyjasnien i przesluchaniu na policji po
    kilku dniach oddali mi kompa i zabrali sprzet sasiadowi z ktorego "wyszedl"
    ten email. panowie policjanci grzecznie mnie przeprosili ale... to nie
    wszystko, poinformowali mnie takze ze jesli nie udowodnia winy sasiadowi to
    osoba odpowiedzialna za wyslanie tego listu bede ja :) poniewaz łącze jest
    na mnie... tez ciekawie prawda?

> [...]
    szybkie
    > wyjasnienie sprawy, a nie jest w interesie organow scigania, by jak

    dzieki wszystkim za rozwiniecie tematu i czekam na dalsze posty
    michael

  • 19. Data: 2003-03-28 11:20:50
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Przemyslaw Lipin wrote:
    > [..]
    >
    > Ale jednak trzeba mieć by sprawa ruszyła, bo policja i prokuratura olewa
    > ciepłym moczem.

    dokladnie tak :) nestety ale tak to juz w polsce jest...
    michael

  • 20. Data: 2003-03-28 11:22:35
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Konieczny" <p...@s...must.die> napisał w wiadomości
    2.80...
    > "michael" <m...@g...pl> 've told us:

    > Nie wiem jakie masz/miałeś łącze ale czy nie sprzeczne z prawem jest
    > podpięcie kogoś do Twojego łącza? Z tego co wiem umowa na SDI czy internet
    > z kablówki zabrania przyłączania więcej niż jednego komputera do łącza
    > podciągnietego do mieszkania. Czy w takim przypadku dodatkowo nie będziesz
    > obciążony tym zarzutem?

    a z tego Co mi wiadomo to nie ma takiego zakazu w umowie na SDI - takie mam
    wlasnie łącze
    zreszta nawet jesli jest to zyjemy w polsce a tu kazdy zakaz mozna przeciez
    obejsc inna droga
    ktos sie nie zgadza ??

    michael