    From: "Monika" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dziedziczenie-ciąg dalszy tematu "zachowek"
    Date: Thu, 6 Jul 2006 07:45:16 +0200

    Witam ponownie,
    proszę o wyjasnienie, kogo należy wymienić we wniosku skierowanym do sądu o
    ustalenie spadkobierców.

    Sytuacja jest następująca:
    1.matka zmarłego,tj.moja babcia
    2.córka z pierwszego małżeństwa,czyli ja,
    3.żona zmarłego
    4.syn zmarłego z aktualnego małżeństwa,tj.mój brat przyrodni
    5.brat zmarłego?
    6.żona brata
    7.córka brata zmarłego?

    Czy pozycje 5,6,7 też są spadkobiercami mojego ojca?

    Rozumiem, że sparaw spadkowa ustali prawowitych spadkobierców, co będzie
    miało także znaczenie w przypadku śmierci babci.
    Moje pytania wynikaja z tego że w rodzinie ojca zawsze byłam wnuczką, ale
    oczywiscie pomijaną w jakichkolwiek podziałach majątkowych np.przy
    sprzedażach kilku nieruchomości,natomiast od chwili rozwodu nie byłam
    traktowana przez ojca jako dziecko-kontakty opierały się na krótkich
    rozmowach raz na 2-3 lata przy okazji wizyt u babci.
    Teraz mam zamiar ustalić prawnie swoją pozycję w rodzinie.

    Pozdrawiam
    Monika Katarzyna