  • 11. Data: 2008-11-23 17:38:36
    Temat: Re: dziecko urodzone w samolocie, miejsce urodzenia
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:uo4ji4hpbqmudmdgii810vo1mppl7iiof5@4ax.com...

    > A podobno nie chcą wpuszczać na pokład samolotów kobiet w
    > zaawansowanej ciąży. Prawda to? A jeśli tak, to w jaki sposób określa
    > się to zaawansowanie?

    Z tego co wiem to w ogole nawet nie pozwalaja, wiec nie wiem jak to mozliwe
    zeby urodzic dziecko w samolocie. Nie wpuszczaja kobiet w ciazy oraz z
    dziecmi do jakiegos wieku... Przynajmniej swojego czasu byl taki zapis w
    regulaminie wizzair, w locie to nie wiem jak to jest dokladnie.

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 12. Data: 2008-11-23 17:40:33
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Sun, 23 Nov 2008 18:32:03 +0100, agent73 napisał(a):

    > A podobno nie chcą wpuszczać na pokład samolotów kobiet w
    > zaawansowanej ciąży. Prawda to? A jeśli tak, to w jaki sposób określa
    > się to zaawansowanie?

    Za pomocą zaświadczenia lekarskiego, nie starszego niż 14 dni. Jeżeli
    lekarz wyrazi zgodę na lot, to linia lotnicza zwykle nic nie ma przeciwko.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 13. Data: 2008-11-23 22:20:52
    Od: "czoper" <c...@p...com>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie kazał szukać odpowiedzi asystent?

    Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli?

  • 14. Data: 2008-11-23 22:21:42
    Od: "czoper" <c...@p...com>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:korp4vnh403w.1fb2wnmxy1tdx$.dlg@40tude.net...

    > Chyba takie jak dziecko urodzone w samochodzie.

    Tak, a samochód jest 10KM nad ziemią i nie da się go zatrzymać. Świetne
    porównanie

  • 15. Data: 2008-11-23 22:22:47
    Od: "czoper" <c...@p...com>

    Użytkownik "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Statek powoli się przemieszcza i też są kłopoty,
    > gdy dziecko się urodzi np. na środku Pacyfiku.
    >
    > Zdrowy rozsądek podpowiada pierwszy port, gdzie zawinie statek,
    > lub macierzysty port statku (bo statek jest skrawkiem kraju
    > macierzystego).
    >
    > Ale co o tym mówią przepisy prawa?

    Grupa nazywa się pl.soc.prawo ale interesuje mnie też praktyka, co się w
    takiej sytuacji robi.
    Tą historię napisało życie
    http://www.wprost.pl/ar/145080/Urodzila-dziecko-11-t
    ys-metrow-nad-ziemia

  • 16. Data: 2008-11-23 22:23:50
    Od: "czoper" <c...@p...com>

    > Pytanie zasadnicze: Po grzyba w ogóle to określać... Jak za
    > średniowiecza
    > jedynym znakiem rozpoznawczym było Jaśko z Zadupia, to może to było
    > ważne... A teraz? Co za różnica czy się urodziłem w Hindenburgu czy
    > Preiswitz czy w Stolycy. Co najwyżej może być komuś wstyd, jak będzie
    > to to
    > ostatnie :-P

    Jest taka rubryka w formularzu i jak na razie nikt ani myśli się jej
    pozbywać.
    Pozostaje też kwestia obywatelstwa, w krajach gdzie obowiązuje prawo
    ziemi.

  • 17. Data: 2008-11-23 22:24:31
    Od: "czoper" <c...@p...com>

> [...]
    >
    > A podobno nie chcą wpuszczać na pokład samolotów kobiet w
    > zaawansowanej ciąży. Prawda to? A jeśli tak, to w jaki sposób określa

    A tą panią jednak wpuścili
    http://www.wprost.pl/ar/145080/Urodzila-dziecko-11-t
    ys-metrow-nad-ziemia
    tylko ona akurat wracała do siebie

  • 18. Data: 2008-11-23 22:26:46
    Od: "czoper" <c...@p...com>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:1a7w3ruugmr76.1o24tliagazcs$.dlg@40tude.net...

    > Na pelnym morzu terytorium statku jest okreslone brzez bandere.

    Statki często pływają pod obcą banderą, dodatkowy kłopot. Np widziałem
    polski statek pod banderą Liberii, bo tam taniej i mniej rygorystycznie.

  • 19. Data: 2008-11-23 22:50:01
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Sun, 23 Nov 2008 23:26:46 +0100, czoper napisał(a):

    > Statki często pływają pod obcą banderą, dodatkowy kłopot. Np widziałem
    > polski statek pod banderą Liberii, bo tam taniej i mniej rygorystycznie.

    W takim razie nie polski, tylko liberyjski.

  • 20. Data: 2008-11-23 22:51:41
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Sun, 23 Nov 2008 23:21:42 +0100, czoper napisał(a):

    > Tak, a samochód jest 10KM nad ziemią i nie da się go zatrzymać. Świetne
    > porównanie

    Pierwsze slysze, ze nie da sie urodzic dziecka w jadacym samochodzie.
    A jak dziecko sie urodzi na 60 pietrze wiezowca, to tez bedziesz mial
    problem z terytorium?