  • Data: 2006-01-03 00:02:10
    Temat: do znawców kodeksu drogowego :-)
    Od: "Robert J." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Nie uważam się za laika w dziedzinie PoRD, ale nie mogę dociec jednej
    rzeczy. Mianowicie niedawno słyszałem od kogoś znajomego, kto uczęszcza
    na kurs prawa jazdy, że na skrzyżowaniu z sygnalizatorem kierunkowym S-3
    dla skręcających w lewo nie wolno zawracać. Myślałem że instruktor się
    pomylił, ale dziś na TVN Turbo jakiś policjant z drogówki twierdził tak
    samo. I tu moje pytanie:
    Gdzie w PoRD jest to napisane? Bo ja za cholerę nie mogę znaleźć... W
    rozdziale o zmianie kierunku i pasa ruchu jest napisane gdzie nie wolno
    zawracać. Nie ma tam mowy o takim skrzyżowaniu. Natomiast w rozdziale o
    sygnałach świetlnych jest napisane, że
    § 97. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator kierunkowy S-3
    dotyczą kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką (strzałkami).
    Moim zdaniem zawracanie jest jazdą w kierunku (w tym przypadku) lewym. W
    takim razie kto ma rację? Bo słowa policjanta jakoś mnie nie przekonały...
    Pozdrawiam i dobrej nocy ;-))
    RJ