  • Data: 2006-01-03 12:44:30
    Temat: Re: do znawców kodeksu drogowego :-)
    Od: "Robert J." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zielona strzałka w lewo daje pierwszeństwo skręcającym w lewo, nie mówiąc
    > NIC na temat pierwszeństwa zawracającyhc. Zawracać nie wolno tylko jeżeli
    > inne znaki czy przepisy tego zabraniają.

    Otóż to. Ja właśnie dokładnie tak to interpretuję. Nie ma w kodeksie
    przepisu zabraniającego zawracania w takim miejscu. Ktoś podał jakieś
    rozporządzenie, ale moim zdaniem tak istotny przepis powiniem znaleźć się w
    samej ustawie. Poza tym uważam, że już chyba najwyższy czas, aby PoRD
    wreszcie ukazało się jako TEKST JEDNOLITY, w którym będą zawarte wszystkie
    zmiany wprowadzane od wielu lat. Przez to zrobił się taki burdel, że prawie
    każde zadane tu pytanie rozpętuje dyskusje powodujące tylko kłótnie :-).
    Ciekaw jestem czy choć jeden kierowca w Polsce zna wszystkie bez wyjątku
    przepisy wraz ze zmianami. Bo ciekaw jestem, czy gdybym zapytał policjanta o
    podstawę prawną tegoż zakazu zawracania to byłby w stanie mi ją zapodać...