  • Data: 2006-10-12 20:06:20
    Temat: [długie] Cyfra+, Kruk i przedawnienie roszczeń
    Od: "M." <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    i uprzejmie proszę o poradę:

    miałem swego czasu abonament Cyfry+, z którego w pewnym momencie
    zrezygnowałem, rozwiązując umowę i nie pozostawiając długów pieniężnych
    wynikających z opłat abonamentowych.

    Ponieważ w ramach abonamentu dostałem od C+ samą kartę-klucz
    (korzystając z własnego dekodera satelitarnego) to oczywiście po
    rozwiązaniu umowy zostałem poproszony o jej zwrot. Pani na linii
    telefonicznej powiedziała, że potwierdzenie rozwiązania umowy wraz z
    podaniem punktów, w których tę kartę mam zwrócić wyślą mi listownie.

    No i wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że ten list (zwykły, nie
    polecony) z żądaniem zwrotu karty w terminie 7 dni przyszedł do
    mnie.... po miesiącu. Oczywiście datę (na liście, a nie kopercie!) miał
    mocno wsteczną... a 2 dni potem dostałem jak gdyby nigdy nic pismo
    powołujące się na to poprzednie, tyle że już z żądaniem zapłaty 300 zł
    kary za "nieterminowe oddanie sprzętu".

    Kartę oddałem w miarę szybko, tyle że do akcji wkroczyła firma Kruk,
    strasząc mnie tym długiem co jakiś czas (zwykłymi) listami, a ze dwa
    razy telefonicznie. Nie poczuwam się do tego długu, ponieważ nie z
    mojej winy nie oddałem karty w terminie, ale niestety ich roszczenia
    nie ustają do dziś. Ponieważ skutecznie ich ignorowałem to od
    ostatniego "potwierdzonego" kontaktu (telefonicznego) właśnie niedawno
    upłynęło 3 lata.

    I teraz pytanie: czy ich roszczenia przedawniły się po 3 latach (bo
    wynikały z tytułu świadczeń okresowych) czy niestety w tym wypadku
    (nieterminowe oddanie sprzętu?) jeszcze obowiązuje termin 10-letni?

    Będę wdzięczny za porady.
    Dziękuję i pozdrawiam,
    Marek