  • 1. Data: 2008-10-19 22:28:14
    Temat: darowizna - zgłoszenie do US
    Od: "serotoninka" <d...@v...pl>

    Witam,
    moje pytanie dotyczy darowizny w najprostszej linii: babcia - wnuczka i
    konieczności zgłoszenia tego faktu do US. Podarowane zostało mieszkanie.
    Wczoraj, oczywiście notarialnie, przy okazji dwudniowej bytności owej
    wnuczki w Polsce. Wnuczka mieszka bowiem i jest na stałe zameldowana w
    Londynie.Jak jest w Polsce to ma okresowy meldunek u swojej drugiej babci.
    Slyszelismy że jest miesiac na zgloszenie darowizny do US. Niestety wnuczka
    w Londynie pracuje i byla w Polsce z okazji slubu znajomych tylko dwa dni.
    Czy ja jako jej siostra cioteczna, posiadając odręcznie podpisane
    (niepoświadczone notarialnie) upoważnienie mogę to za nią zrobić? Czy też
    może notariusz (ten który podpisał darowiznę) powinien to zgłosić do
    odpowiedniego US?

    Dziękuję, pozdrawiam
    Ola

  • 2. Data: 2008-10-20 01:59:05
    Temat: Re: darowizna - zgłoszenie do US
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    serotoninka wrote:
    > Witam,
    > moje pytanie dotyczy darowizny w najprostszej linii: babcia - wnuczka i
    > konieczno?ci zg?oszenia tego faktu do US. Podarowane zosta?o mieszkanie.
    > Wczoraj, oczywi?cie notarialnie

    art 4A pkt 4

    4. Obowiązek zgłoszenia nie obejmuje przypadków, gdy:
    2) gdy nabycie następuje na podstawie umowy zawartej w formie aktu
    notarialnego.

    mozecie wszyscy siedziec w domu z założonymi nogami na stół.

  • 3. Data: 2008-10-20 02:01:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    serotoninka wrote:
    > Wnuczka mieszka bowiem i jest na sta?e zameldowana w
    > Londynie.

    tak, przy okazji.
    niech sprawdzi prawo brytyjskie, czy tam nie ma obowiązku zapłaty podatku.
    Może się okazać, że to że mieszkanie w Polsce nie ma znaczenia.
    Tam darowizny wcale nie muszą być tak dobrze traktowane jak w Polsce.