  • 1. Data: 2008-10-19 18:48:04
    Temat: Mniejsza cena na towarze, a inna pobrana z karty - co dalej?
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Witam.

    Byłem z dziewczyną w sklepie - sory, "galerii". Kupiła sobie płaszczyk
    za kwote Xzł - tę cenę pani nam powiedziała i ją znaliśmy przed kupnem. Po
    powrocie do domu na metce od płaszczyka była cena X minus 100zł. Czyli 100zł
    różnicy na naszą niekorzyść.
    Oczywistym jest, że chcialbym, aby te stówkę nam zwrócono. Czy mamy na to
    szansę? Czy już jest za późno, w końcu płaszczyk został już kupiony.

    Pozdrawiam.

    M.

  • 2. Data: 2008-10-20 05:21:41
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 19 Oct 2008 20:48:04 +0200, MarlonB napisał(a):

> [...]
    > Oczywistym jest, że chcialbym, aby te stówkę nam zwrócono. Czy mamy na to
    > szansę? Czy już jest za późno, w końcu płaszczyk został już kupiony.

    Obawiam się że za późno.
    Najlepiej jest na wszelkie nieprawidłowości reagować na bieżąco a nie po
    fakcie. Sprzedawca teraz może się tłumaczyć, że metka jest od innego
    towaru, a Tobie może być trudno dowieść, że od tego, a nie od innego.
    Jednak nie trać nadziei, może się Tobie uda, spróbować warto.
    Z punktu widzenia prawnego nie widzę jak to można ugryźć, ceny są umowne i
    po prostu na taką cenę się umówiłeś skoro: "tę cenę pani nam powiedziała i
    ją znaliśmy przed kupnem" i tę cenę zapłaciłeś.

    Nie da się ukryć, że niektórzy sprzedawcy celowo oszukują (a w ich
    rozumieniu umawiają się na inną cenę) konsumentów korzystając z ich
    nieuwagi, emocji, roztrzepania i innych psychologicznych czynników, dlatego
    rada jest jedna, przy zakupach spieszyć się powoli.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria Bombardier http://foto,3mam.net