  • 271. Data: 2008-11-01 16:28:19
    Temat: Re: czy to kradziez internetu??
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > W takim razie wynocha z tej grupy dyskusyjnej. Nie życzę sobie twojego
    > nachodzenia ;->

    A to twoja prywatna grupa?

  • 272. Data: 2008-11-01 16:30:40
    Od: armar <a...@p...fm>

    Marian pisze:

    > I to jest ta akcja.

    Włączenie komputera i uruchomienie systemu operacyjnego
    to jest podjęcie konkretnej "akcji". ?!
    Czyli co - nie wyłączać komputera, to akcji nie będzie?

    > ROTFL, gatez zawinil,

    W czym B. Gates zawinił (podstawa prawna)?

    > a ciebie wsadza do pierdla.

    Za co (podstawa prawna)?

    > Nozownik powinien mowic "piszcie do producenta nozy"

    Aha - czyli użytkownik komputera korzystający z Internetu
    to teraz będzie "informatyk", kucharz to "nożownik",
    a krawcowa "igielnica"?!
    Przy okazji - próbuj korzystać czasami z portalu społecznościowego
    jakim jest www.wikipedia.pl
    Dowiesz się, dlaczego rozmówcy nie rozumieją Twoich nieprawidłowych
    określeń: http://pl.wikipedia.org/wiki/No%C5%BCownik

    Naprawdę wesoło jest na tej grupie dyskusyjnej. :)))

    --
    Pozdrawia Marek

  • 273. Data: 2008-11-01 16:53:54
    Od: Marian <m...@a...pl>

    armar wrote:

    > Włączenie komputera i uruchomienie systemu operacyjnego
    > to jest podjęcie konkretnej "akcji". ?!

    Hmmm, tak.

    > Czyli co - nie wyłączać komputera, to akcji nie będzie?

    Jesli nie umiesz inaczej zabronic swojemu komputerowi podlaczanie sie do
    sieci wedle jego widzimisie - to nie widze innego sposobu, jak go nie
    wlaczac...

  • 274. Data: 2008-11-01 16:55:04
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał :

    > Chcesz powiedziec, ze podlaczenie sie po wifi to jest jednostronne? Znaczy
    > karta laptopa nie emituje sygnalu?

    OK, najpierw dziecko weszło do domu Amara, pies się na nie rzucił, a ono
    pobiegło do swojego, a pies za nim. Po pogryzieniu znów poszło do domu
    Amara, itd. ;-)

    > Ja pierdole, wszyscy prawnicy sa takimi glupkami czy tylko ci co tutaj sie
    > probuja udzielac?

    :-(

    > To twoj problem, ze nie panujesz nad tym, co robi twoj komputer.

    To Twój problem, że nie panujesz nad tym, co robi Twój router.
    Ja panuję. A mój komputer ma znaleźć najlepszą udostęponioną
    sieć wifi i się z nią połączyć.

    > Nie.

    To szkoda. Ja bardzo często, podobnie, jak wielu użytkowników
    laptopów i komórek z wifi. Na uczelni, w centrum miasta, w galeriach,
    kawiarniach - wszędzie tam, gdzie są udostępnione. Nie interesuje mnie,
    czy sieć nazywa się euyt23xt, linksys, czy kowalski_net.

    > To jest problem wlasciciela komputera, ze nie potrafi wybrac wskazanej.

    Potrafi. Mało tego, jego komputer wybiera najlepszą z dostępnych.

    > Ja odbieram tewraz 5 sieci powyzej 60%, z czego 2 sa niezabezpieczone.
    > Moja jako jedyna nie rozglasza ssid. A jednak moje komputery zawsze lacz
    > sie tylko z moja siecia. Nie alfabetycznie. Nie po sile sygnalu - po
    > prostu maja jedna wskazana i do niej sie loguja.

    Wedle gustu. Ja siedząc w miejscu, gdzie jest kilka/kilkanascie sieci
    wybieram najmocniejszą. Oczywiście to zadanie wykonuje system
    laptopa, bo ręczne sprawdzanie siły sygnału byłoby zmudne. ;-)

    > Logika to nie przepis prawny.

    To był skrót myslowy. Logika, bo nie wszystko reguluja przepisy.
    Niektóre zachowania wynikają z logiki. Jeżeli ktoś czegoś nie chce (np.
    łączyć
    sie z innymi komputerami), to wyłącza mozliwość łączenia się, a nie żąda
    od innych, by sie z nim nie łączyli.

    > No i co z tego?
    > Od kiedy to techniczne rozwiazania stanowia podstawe prawna - ze skoro tak
    > jest, to to jest wlasciwe?

    Nie piszę o podstawie prawnej, ale o tym, że na połączenie wyrażają
    zgode obie strony. Obie wymieniają sie danymi. Wiesz, z ilu roterów
    korzystasz w tej chwili? Bo ja nie ;-)

    > A udostepnia wszystkim? Przeciez poinformowal swojego sasiada, ze sobie go
    > nie zyczy...

    Udostępnia wszystkim. Sąsiadowi też, pomimo poinformowania.

    Krystian

  • 275. Data: 2008-11-01 17:03:12
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Krystian Zaczyk wrote:

    > OK, najpierw dziecko weszło do domu Amara, pies się na nie rzucił, a ono
    > pobiegło do swojego, a pies za nim. Po pogryzieniu znów poszło do domu
    > Amara, itd. ;-)

    Zarty zartami, ale dziecko lezy na ojomie, a pies gania kolejne dzieci ;]

    > To Twój problem, że nie panujesz nad tym, co robi Twój router.

    Poniekad moj.

    > Ja panuję. A mój komputer ma znaleźć najlepszą udostęponioną
    > sieć wifi i się z nią połączyć.

    To twoj problem.

    Tym bardziej, ze sasiad przychodzi i mowi "nie lacz sie z moja siecia".
    To co robi normalny czlowiek? Mowi "moj komputerze, lacz sie z dowolna
    siecia, ale nie z sasiadem". I juz.

    A nienormalny czlowiek zaczyna pierdolic, ze jemu przeciez wolno, ze
    prawo mu nie zabrania, ze on sobie bedzie uzywal!

    Ja to nazywam chamstwem. I choc nei ma paragrafu na chamstwo to bede
    tepil takie zachowania.

    > To szkoda.

    Ja nie zaluje.

> [...]
    > kawiarniach - wszędzie tam, gdzie są udostępnione. Nie interesuje mnie,
    > czy sieć nazywa się euyt23xt, linksys, czy kowalski_net.

    No i to jest zle, ze cie to n ie interesuje.

    Rozumiem, ze z kowalski_net dalej sie bedxziesz laczyl, nawet jak
    kowalski przyjdzie i ci powie, zebys sie nie laczyl z jego siecia?

    > Potrafi. Mało tego, jego komputer wybiera najlepszą z dostępnych.

    Wiec wybiera zle. Bo "zakazana" nie jest najlepsza.

> [...]
    > łączyć
    > sie z innymi komputerami), to wyłącza mozliwość łączenia się, a nie żąda

    Dlaczego?

    Dla mnie logiczne jest, ze jak ktos chce, zebym mu nie sral na
    wycieraczke, to mu nie sram na wycieraczke. ;)

    > Nie piszę o podstawie prawnej,

    No to calkowite ntg...

    > ale o tym, że na połączenie wyrażają
    > zgode obie strony.

    Komputer jest strona? Czy jednak czlowiek?

    > Obie wymieniają sie danymi. Wiesz, z ilu roterów
    > korzystasz w tej chwili? Bo ja nie ;-)

    Wiem po ktorym laczu ida moje dane.

    > Udostępnia wszystkim. Sąsiadowi też, pomimo poinformowania.

    Ale normalny sasiad nie bedzie korzystal, wlasnie z powodu tego
    poinformowania.

  • 276. Data: 2008-11-01 17:05:12
    Od: armar <a...@p...fm>

    Marian pisze:

    > Chcesz powiedziec, ze podlaczenie sie po wifi to jest jednostronne?

    Jak "jednostronne"?
    Przecież to Twój router włazi do mojego mieszkania.

    Może obrazowo, bo widzę, że temat trudny... ;)
    Włączam komputer i moja karta sieciowa (KS) woła do Access Pointa (AP)
    KS: "Halo, jest tu jakaś sieć bezprzewodowa?"
    AP: "Cześć, jestem router Mariana"
    KS: "A ty jesteś z tych otwartych, czy muszę mieć klucz?"
    AP: "Właściciel mnie zrobił publicznym"
    KS: "To wpuść mnie"
    AP: "No dobra - jesteś wpuszczona w kanał"
    KS: "Dzięki :)"
    KS: "Jest tu jakiś serwer DHCP, bo nie mam numerka?"
    AP: "Weź sobie marudo zapamiętaj, że masz numerek 192.168.0.3"
    KS: "A jakbym chciała do Internetu, to gdzie się kierować?"
    AP: "To dzwoń na 192.168.0.1 O nazwy komputerów też śmiało pytaj"
    KS: "To gdzie jest pudelek.pl?"
    AP: "Poczekaj, zapytam wyżej"

    Tak to mniej więcej leci.
    Gdzie tu widzisz "jednostronność"?

    > Znaczy karta laptopa nie emituje sygnalu?

    Coś Ci się z odbiornikiem satelitarnym pomyliło.

    > Ja pierdole,

    Nie zaprzeczę ;)

    > wszyscy prawnicy sa takimi glupkami czy tylko ci co tutaj
    > sie probuja udzielac?

    Wszyscy, których w swej łaskawości tak nazwiesz. :)))

    > To twoj problem, ze nie panujesz nad tym, co robi twoj komputer.

    Robi tylko to do czego został zaprogramowany.
    Ma poszukać sieci bezprzewodowej, dołączyć do niej i pobrać adresy.

    > Nie.

    Może w okolicy nie ma, albo nie wychodzisz z domu z komputerem.
    Przyjedź do Krakowa to się zdziwisz ile osób korzysta
    z punktów dostępowych dostępnych w publicznych miejscach.

    > To jest problem wlasciciela komputera, ze nie potrafi wybrac wskazanej.

    Od strony technicznej wybiera prawidłowo - jest łączność z Internetem.

    > Ja odbieram tewraz 5 sieci powyzej 60%, z czego 2 sa niezabezpieczone.
    > Moja jako jedyna nie rozglasza ssid.

    Moja rozgłasza - nie mam ochoty, by mi jakiś sąsiad właził na kanał
    i przeszkadzał w transmisji tłumacząc się "na tym kanale nie ma sieci".

    > A jednak moje komputery zawsze lacz
    > sie tylko z moja siecia. Nie alfabetycznie. Nie po sile sygnalu - po
    > prostu maja jedna wskazana i do niej sie loguja.

    Tak RÓWNIEŻ można skonfigurować.
    Jak ktoś ma czas i ochotę.

    > A udostepnia wszystkim? Przeciez poinformowal swojego sasiada, ze sobie
    > go nie zyczy...

    A sąsiad popatrzył jak na dziwoląga, uśmiechnął się i pokiwał głową. ;)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 277. Data: 2008-11-01 17:06:26
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał:

    $6hb$...@n...onet.pl...

    > Zgadza sie korzystajac. Zgodnie z regulaminem. Z regulaminem moze sie
    > zapoznmac - w siedzibie wlasciciela AP.

    OK, ale skąd ma o tym wiedzieć i skąd ma wziąć adres siedziby,
    jeżeli w SSID nic na ten temat nie będzie? ;-)

    Krystian

  • 278. Data: 2008-11-01 17:09:45
    Od: armar <a...@p...fm>

    Marian pisze:

    > Ale czemu chcesz mi narzucic jak bede rozporzadzal swoja wlasnoscia?

    Widzę, że po okresie bezpłodności rodzi się zrozumienie... :)
    Odwróć teraz to pytanie i zapytaj się tak:
    Czemu chcę narzucić komuś jak ma konfigurować swój komputer?

    --
    Pozdrawia Marek

  • 279. Data: 2008-11-01 17:12:20
    Od: Marian <m...@a...pl>

    armar wrote:

    > Jak "jednostronne"?
    > Przecież to Twój router włazi do mojego mieszkania.

    No i co?

> [...]
    > KS: "A jakbym chciała do Internetu, to gdzie się kierować?"
    > AP: "To dzwoń na 192.168.0.1 O nazwy komputerów też śmiało pytaj"

    Brawo!

    Jestes juz spoecjalista!

    > Coś Ci się z odbiornikiem satelitarnym pomyliło.

    Oooo, karta sieciowa nie emituje. No ciekawe. To jak w takim razie leca te

    > KS: "Halo, jest tu jakaś sieć bezprzewodowa?"

    i inne KS-y? :)

    TELEPATYCZNIE? :)

    > Robi tylko to do czego został zaprogramowany.

    A jak zaprogramuje robota, zeby ucial ci jaja, to bedzie w zgodzie z
    prawem? :) W koncu robot utnie ci jaja, bo do tego zostal
    zaprogramowany. Ja jestem czysty ;)

    > Ma poszukać sieci bezprzewodowej, dołączyć do niej

    ruraj doszedl warunek - sasiad sobie nie zyczyz eby podlaczalo sie do AP
    MarianWiFi

    > i pobrać adresy.

    Wiec twoj komputer albo spelnia wszystkiew warunki, albo nie, jak nei -
    to masz problem.

    > Może w okolicy nie ma,

    > albo nie wychodzisz z domu z komputerem.

    wychodze

    > Przyjedź do Krakowa to się zdziwisz ile osób korzysta

    widze na codzien

    > z punktów dostępowych dostępnych w publicznych miejscach.

    moje mieszkanie jest miejscem publicznym?

    > Od strony technicznej wybiera prawidłowo - jest łączność z Internetem.

    na tej grupie wazniejszy jest aspekt nietechniczny, ale moze nie
    zauwazyles ;)

    > Tak RÓWNIEŻ można skonfigurować.

    O rany, serio? A ja myslalem, ze komputer po wlaczeniu robi to do czego
    zostal zaprogramowany - sam tak pisales ;)

    > Jak ktoś ma czas i ochotę.

    Albo jak ktos ma wiedze...

    > A sąsiad popatrzył jak na dziwoląga, uśmiechnął się i pokiwał głową. ;)

    bo to glupi buc jest.

    normalny sasiad po prostu przestaje robic cos, co jest niemile widziane.

  • 280. Data: 2008-11-01 17:13:21
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Krystian Zaczyk wrote:
    > Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał:
    >
    > $6hb$...@n...onet.pl...

    > OK, ale skąd ma o tym wiedzieć i skąd ma wziąć adres siedziby,
    > jeżeli w SSID nic na ten temat nie będzie? ;-)

    to twoj problem.

    zeby uniknac problemu mozesz po prostu sie nie logowac do tej sieci...