  • 51. Data: 2008-01-24 13:57:37
    Temat: Re: czy ten windows jest legalny
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek pisze:

    > Może i nie. Gdyby jednak Sąd w Seatle zdelegalizował Windows to też
    > bysmy to w Polsce zauważyli. Doświadczalnie.

    Teraz chcesz cały system operacyjny delegalizować? Rany, czegoś ty się
    nachlał?

    > Nie wiesz czy kopia jest legalna czy nie bo nie mozesz wykluczyć, że
    > jest to jakaś podróbka made in Antypody... Co oznacza, że byłby to

    Pudełkowa nowa kopia też może być podróbką.

    A jak już sobie gdybamy, to może to być także kopia (i komputer)
    pochodzące z włamania.

    > legalny zakup i nic po nad to. Używanie - w tym mieści się także i
    > update to już zupełnie inna kwestia bo pewnie w swoim zacietrzeźwieniu
    > nie zwróciłeś uwagi na to, że ja skupiłem się na odpowiedzi o
    > "pełnowartościowość" produktu.

    Kupiłem OEMowy system razem ze starym komputerem (komputer za 10zł ;) )

    Potem przeniosłem system na inny komputer i trzeba było reaktywować.

    Wszystko działa, aktualizacje pobiera.

    Masz jeszcze jakieś wąty?

    > Ależ - esencjo inteligencji prawniczej - to Ty takie bzdury napisałeś

    Bzdury? Ach, prawda - osoby twojego pokroju uważają rzeczy dla nich
    niezrozumiałe za "bzdury".

    > bo mnie by to do głowy nawet nie przyszło ;)

    O tym, co chodzi w/po twojej głowie to ja się nie będę publicznie
    wypowiadał.

    > W realnym świecie niczego takiego nie napisałem. Za Wszechświat Andrzeja
    > Lawy odpowiedzialności brać nie mogę.

    Sam nie wiesz, co piszesz, a innym (mi) zarzucasz urojenia... Fascynujące.

  • 52. Data: 2008-01-24 21:12:14
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    BETON pisze:
    > NIestety musze podać link d'o allegro
    > http://allegro.pl/item299567440_windows_xp_professio
    nal_pl_oem_sp2_nowy_oryginalny.html

    > Pytaniej jak w temacie
    > Czy kupując produkt z tej aukcji- nabywamy pełnowartościowy legalny
    > windows ?

    moze dolacze sie do pytania.

    czy msoffice oem mozna uzywac w ten sposob. tzn kupuje se oemke i
    instaluje na dowolnym moim kompie?

    jak sie ma taka sprawa gdy komp jest firmowy?

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 53. Data: 2008-01-24 22:00:36
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik SlawcioD napisał:
    > czy msoffice oem mozna uzywac w ten sposob. tzn kupuje se oemke i
    > instaluje na dowolnym moim kompie?
    > jak sie ma taka sprawa gdy komp jest firmowy?

    Można, choć M$ twierdzi, że nie możesz.

    Co oczywiście jest sprzeczne z prawem.

    pozdrawiam
    Arek

  • 54. Data: 2008-01-24 23:51:57
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    > Można, choć M$ twierdzi, że nie możesz.
    > Co oczywiście jest sprzeczne z prawem.

    Działania usera czy gadanie M$>

    > pozdrawiam
    > Arek

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 55. Data: 2008-01-25 01:32:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik PlaMa napisał:
    > Działania usera czy gadanie M$>

    Gadanie M$

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 56. Data: 2008-01-25 05:52:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    SlawcioD napisał(a):

    > czy msoffice oem mozna uzywac w ten sposob. tzn kupuje se oemke i
    > instaluje na dowolnym moim kompie?

    Kupujesz oem - czyli masz fakture i co za tym nabyles zgodnie z prawem.

    > jak sie ma taka sprawa gdy komp jest firmowy?

    Zupelnie inna sprawa to uzywanie bo jesli naruszysz Licencje (czyli jak
    mozesz przeczytac na grupie: postanowienia umowy cywilnej) to
    niejako automatycznie stajesz sie piratem, przynajmniej dla "eksperta" z
    firmy reprezentujacej prawne interesy producneta oprogramowania. Naszym
    dzielnym strozom prawa wiecej nie potrzeba by na 'do konca swiata i
    jeden dzien dluzej' zabrac Twoj sprzet do ekspertyzy...

    j.

  • 57. Data: 2008-01-25 12:40:31
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 25 Sty, 06:52, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

> [...]
    > firmy reprezentujacej prawne interesy producneta oprogramowania. Naszym
    > dzielnym strozom prawa wiecej nie potrzeba by na 'do konca swiata i

    Skoncz truc. Za zlamanie umowy cywilnej nie grozi Ci odpowiedzialnosc
    karna. Policje (bo tylko ona jest uprawniona do kontroli) interesuje
    tylko i wylacznie czy posiadane przez Ciebie oprogramowanie jest
    legalne. Policja nie jest upowazniona do sprawdzania czy programu
    uzywasz zgodnie z zapisami licencji.
    Ponadto jak niby chcesz aby osoba trzecia, ktora nie jest upowazniona
    mogla sprawdzac cokolwiek?

  • 58. Data: 2008-01-25 13:14:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    castrol napisał(a):

    > Skoncz truc. Za zlamanie umowy cywilnej nie grozi Ci odpowiedzialnosc
    > karna.

    Nie pisałem nic o odpowiedzialności karnej... Sugeruje czytac powoli,
    uwaznie i do konca.

> [...]
    > tylko i wylacznie czy posiadane przez Ciebie oprogramowanie jest
    > legalne. Policja nie jest upowazniona do sprawdzania czy programu

    Policja, kontrola? Policja co najwyżej zabezpiecza dowody a ekspertyzę
    wydaje biegły lub ekspert.

    > Ponadto jak niby chcesz aby osoba trzecia, ktora nie jest upowazniona
    > mogla sprawdzac cokolwiek?

    Ja chcę? Czy coś się stało, ze sztuką czytania...?

    Jeszcze raz, dla porządku; nic nie dzieje sie z przypadku. Nie ma czegos
    takiego jak kontrola oprogramowania przeprowadzana w trybie takim jak np
    kontrola biletowa w autobusie. Ot, np w omawianym tu przypadku mogło się
    okazać, że sprzedawca tych windowsow jest piratem. Policja ma wtedy
    podstawy do przypuszczen, ze jego klienci tez sa piratami. Efektem
    tego mogą być odwiedziny u tych uzytkownikow. W ich trakcie Policja moze
    zabezpieczyc komputer i przekazac go bieglemu lub przywiezc takiego
    eksperta ze soba. Zauwaz, ze tu nie ma jeszcze nic o kk,
    karach, odpowiedzialnosciach...

    j.

  • 59. Data: 2008-01-25 14:24:20
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [ciap]

    > Teraz chcesz cały system operacyjny delegalizować?

    Art. 269b kk.

  • 60. Data: 2008-01-25 14:26:41
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    > Ja bym zaryzykował nawet stwierdzenie, że nie w licencji
    > a w ustawie.

    I w umowie i w ustawie. To jest art. 278 ust. 2 kk. Chyba że
    znajdziesz sędziego, który ignoruje umowy cywilnoprawne.