    From: Sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy moge zwrocic zakupiona wysylkowo nagrywarke DVD ?
    Date: Fri, 27 Feb 2004 01:15:01 +0100

    Eh...taki mam problem. Kupilem kilka dni temu (wczoraj dostalem - a
    wlasciwie kurier przywiozl) zamowiana przez internet nagrywarke DVD do
    komputera. Chodzi o firme http://www.pc-markt.strefa.pl/

    No fajnie - wyslali szybko - bo nastepnego dnia.
    Ale - jestem przekonany, ze sprzet byl uzywany.
    Po pierwsze - sa slady montazu w komputerze. Tzn. rysy na obudowie.
    No - to jeszcze pol biedy - moze sprawdzali przed wyslaniem (tak
    twierdza). Ale - w trayu - czyli na szufladce gdzie kladzie sie plytke -
    sa "powazne" slady uzytkowania - jest po prostu dosyc brudna miejscami -
    na tyle, ze nie wyobrazam sobie aby tyle kurzu i innego brudu sie tam
    zgromadzilo np. w czasie przechowywanie - bo wtedy przeciez jest
    zamknieta - a moja poprzednia nagrywarka, ktora mam 2 miesiace jest przy
    tej idealnie czysta...:)

    Poza tym - zagladalem do srodka (nie ma zadnych plomb itp) - jakies
    wlosy na srubie pociagowej glowicy lasera...

    No, na moje oko (a troche sie na tym znam jako elektronik z
    kilkunastoletnim doswiadczeniem) - to jakies pare miesiecy w komputerze.
    Zreszta data produkcji to maj 2003. Wiec juz troche czasu.
    Ponadto zostal zmieniony firmware (systemowe oprogramowanie) na
    najnowsza wersje. Niby dobrze - ale watpie, zeby koledzy to zrobili z
    uwagi na mnie :) raczej - jak sobie korzystali, to chcieli miec po
    prostu nowa wersje...

    Niewiadomo jak byla obciazona - jezel tylko ogladano na niej filmy to
    pol biedy, ale o ile ktos ja "pilowal" kopiujac sobie filmy - to kiepsko
    raczej.
    Ja potrzebuje nagrywarke do przygotowywania np. wzorcow dla powielania
    DVD - wiec zalezy mi na jakosci nagranej plyty, a nie tylko na tym "ze w
    ogole chodzi".

    Czy moge zwrocic sprzet i zazadac zwrotu pieniedzy ?
    Czy obowiazuja tu jakies terminy ?
    kto ma zaplacic w razie czego za przesylke kurierem ?

    mozecie cos podpowiedziec ?

    pozdrawiam.
    Piotr