  • 1. Data: 2005-10-08 19:07:52
    Temat: czy mogą mnie obciążyć za .......
    Od: "Nikon" <n...@o...pl>

    Witam
    Dwa dni temu zgubiłem telefon sluzbowy .....
    dzisiaj sie ten telefon znalazl , lecz sie okazalo ze nie dziala z tego
    prostego powodu iż
    ktoś go przejechal pojazdem mechanicznym :)
    telefon wart ponad 700zl
    Pytanie moje brzmi nastepujaco ....
    Czy pracodawca moze mnie obciazyc za ten telefon i w jakim stopniu ?
    z tego co wiem moze mi z wynagrodzenia potracic jakis tam procent lecz
    tylko przez 3 miesiace ...

    pozdrawiam
    Nikon

  • 2. Data: 2005-10-08 21:40:23
    Temat: Re: czy mogą mnie obciążyć za .......
    Od: "albert" <a...@w...pl>

> [...]
    > Czy pracodawca moze mnie obciazyc za ten telefon i w jakim stopniu ?
    > z tego co wiem moze mi z wynagrodzenia potracic jakis tam procent lecz

    czyj był telefon?
    a kto go zepsuł?
    kto powinien naprawić szkodę?

  • 3. Data: 2005-10-08 22:02:33
    Od: "Nikon" <n...@o...pl>

    Użytkownik "albert" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czyj był telefon?
    > a kto go zepsuł?
    > kto powinien naprawić szkodę?

    telefon był własnoscia firmy , lecz do mojej dyspozycji .....
    ja go zgubilem a pracownik z firmy sprzatajacej znalazl jego szczątki ....
    niby ja za fon odpowiadam ,wiec pytam czy mozna mnie obciazyc
    i jesli tak to jaki procent z wynagrodzenia max na miesiac moga zabrac ??

    Nikon

  • 4. Data: 2005-10-08 23:51:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Ty jestes winny pracodawcy a ten co rozjechal Tobie.

    P.

  • 5. Data: 2005-10-09 04:49:04
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Nikon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Dwa dni temu zgubiłem telefon sluzbowy .....
    /../
    > Czy pracodawca moze mnie obciazyc za ten telefon i w jakim stopniu ?
    > z tego co wiem moze mi z wynagrodzenia potracic jakis tam procent lecz
    > tylko przez 3 miesiace ...

    Tak. Może. Ale nie musi. Wynika z kodeksu pracy z 1974 r. z kolejnymi
    zmianami (dział piąty, rodział I i II, ograniczenie z paragrafu 119) i
    stosunku z umowy o pracę. Gorzej, gdy jesteś na umowach innego typu albo np.
    jesteś doktorantem na uczelni - wtedy nie ma ograniczenia.
    Chyba, że została sporządzona umowa, w której napisano co i jak dzieje się w
    przypadku zniszczenia/zagubienia/uszkodzenia.
    Wziąć może nie % od pensji, ale maksymalnie trzy pensje, jednak jedynie do
    wysokości zaspokojenia szkody.
    Telefon był używany - choćby przez Ciebie. Dlatego nie jest już warty 700
    zł, ale mniej. Sprawdź na allegro - zapewne znajdziesz coś do porównania.

    SIM

  • 6. Data: 2005-10-09 10:33:36
    Od: "Nikon" <n...@o...pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości

    [...]

> [...]
    > zł, ale mniej. Sprawdź na allegro - zapewne znajdziesz coś do porównania.

    jak moze wziasc 3 pensje ??
    gdyby cos bylo warte duzo wiecej to mialbym chodzic 3 miesiace bez
    wynagodzenia ?
    mialbym pracować 3 miesiace za darmo , jak niewolnik ?
    zaraz bym sie chyba zwolinl !!

    Nikon

  • 7. Data: 2005-10-09 11:28:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nikon napisał(a):

> [...]
    > wynagodzenia ?
    > mialbym pracować 3 miesiace za darmo , jak niewolnik ?

    Mogą ci wziąć równowartość 3 pensji. To nie to samo. Moga ci zabierac po
    trochę przez pare lat.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 8. Data: 2005-10-09 12:15:52
    Od: gacek <g...@w...pl>

    XYZ wrote:
> [...]
    > stosunku z umowy o pracę. Gorzej, gdy jesteś na umowach innego typu albo np.
    > jesteś doktorantem na uczelni - wtedy nie ma ograniczenia.

    tzn. jak jestem doktorantem na uczelni, i uszkodze jakis sprzet, to moga
    mnie scigac do pelnej wartosci sprzetu?

    i pytanie nastepne - zalozmy, ze taki doktorant korzysta w pracy
    badawczej ze sprzetu wartego powiedzmy 100 000. i jak to bywa - moze go
    zepsuc. calkiem.
    jak sie zabezpieczyc? jakies ubezpieczenie?

    gacek

  • 9. Data: 2005-10-09 18:35:13
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Czy pracodawca moze mnie obciazyc za ten telefon i w jakim stopniu ?
    > z tego co wiem moze mi z wynagrodzenia potracic jakis tam procent lecz

    A nie uważasz że sam powinieneś za ten telefon zapłacić, albo odkupić taki sam.
    Ciekawe czy jakbyś komuś dał swój prywatny telefon i ten by go zniszczył to też
    byś nie chciał kasy albo aparatu. Tomek

  • 10. Data: 2005-10-10 06:25:19
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Nikon napisał(a):
> [...]
    > wynagodzenia ?
    > mialbym pracować 3 miesiace za darmo , jak niewolnik ?
    Moze zabrac rownowartosc 3 pensji a nie 3 pensje. To oznacza ze moze np
    przez 30m-cy pobierac Ci 10% pensji. Ew jesli Cie stac mozesz
    rownowartosc tych 3 pensji oddac mu od razu. Zwolnienie sie nic nie
    pomoze - szkoda nastapila gdy jeszcze byles pracownikiem.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl