  • 1. Data: 2005-10-08 10:54:00
    Temat: Czy spoldzielnia ma obowiazek wydac zaswiadczenie dot. lokalu bez czlonkostwa w spoldzielni?
    Od: "Andrzej" <a...@w...pl>

    Witam. Kupilem spoldzielcze mieszkanie wlasnosciowe w 74% na kredyt.
    Potrzebuje mozliwie jak najszybciej zalozyc ksiege wieczysta i dokonac wpisu
    hipoteki - obecnie musze placic dodatkowo oprocz raty kredytu ubezpieczenie
    90zl. Po zakupie mieszkania natariusz, u ktorego
    zawieralem umowe przyrzeczona, wyslal poczta akt notarialny do odpowiedniej
    spoldzielni mieszkaniowej. Dowiedzialem sie w spoldzielni, ze do czasu
    nadejscia aktu notarialnego nic nie moge zrobic. W zwiazku z tym prawie
    codziennie
    wydzwanialem do spoldzielni z zapytaniem, czy moj akt juz dotarl.
    Ostatecznie akt - wg pan pracujacych w spoldzielni - dotarl po 9 dniach od
    podpisania umowy. Od mojego posrednika z biura obrotu nieruchomosci
    dowiedzialem sie, ze spoldzielnia powinna wydawac zaswiadczenia dotyczace
    lokalu (na potrzeby zakladania ksiegi wieczystej) nawet dla osob nie
    nalezacych do spoldzielni. Niestety, kobiety, ktore pracuja w spoldzielni,
    robia szerokie oczy jak slysza cos takiego. Twierdza bowiem, ze one nie moga
    wydac mi zaswiadczenia, bo nie jestem jeszcze czlonkiem spoldzielni. A aby
    zostac czlonkiem trzeba wypelnic wniosek, zaplacic czlonkowskie i czekac
    cierpliwie na zebranie zarzadu spoldzielni, ktore ostatecznie doprowadzi
    mnie do przyjecia w poczet czlonkow spoldzielni. Chcialbym podkreslic, ze
    znaczna czesc kobiet napotkanych w spoldzielni jest tepa umyslowo, PRLowskie
    podejscie do swych obowiazkow to szara codziennosc w spoldzielni. Nie wiem,
    jak z takimi kobietami postepowac. Jesli kobieta twierdzi, ze nie wyda mi
    takiego zaswiadczenia, to co ja mam jej mowic? Nie sluchac jej i twierdzic,
    ze nie wyjde dopoki mi nie wyda tego zaswiadczenia?
    Czy aby na pewno mam prawo jako wlasciciel spoldzielczego mieszkania
    wlasnosciowego do zaswiadczenia od spoldzielni bez czlonkostwa?
    Wniosek o zalozenie ksiegi wieczystej zlozylem przed wyplata kredytu, sad
    moj wniosek rozpatrzyl i dal mi 14 dni na przedlozenie zaswiadczenia ze
    spoldzielni. Jesli nie dostarcze tegoz zaswiadczenia, moj wniosek o
    zalozenie KW zostanie oddalony, a ja strace oplaty sadowe, ktore juz
    wplacilem. C moge zrobic, zeby nie stracic oplat sadowych (ok. 2,6 tys zl)?
    Panie ze spoldzielni twierdza, ze najpredzej za tydzien wydadza mi
    zaswiadczenie, ale ich gadanie jest niewiele warte i znajac zycie termin ten
    na pewno sie wydluzy. Mam czas do 18 padziernika. Jak moge sie zabezpieczyc
    w tej sytuacji?

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2005-10-08 18:10:35
    Od: Anakonda <a...@p...onet.pl>

    Sat, 8 Oct 2005 12:54:00 +0200, na pl.soc.prawo, Andrzej napisal(a):

> [...]
    > spoldzielni mieszkaniowej. Dowiedzialem sie w spoldzielni, ze do czasu
    > nadejscia aktu notarialnego nic nie moge zrobic. W zwiazku z tym prawie

    Jak to czytam to mam wrażenie zę sprawę załatwiałeś nie dal siebie a dla
    swojego wroga ,albo ktoś cię orżnął.Niby dalczego notariusz ma wysyłać akt
    notarialny ? jest taryfa za odpis i ile czcesz tyle robią ci odpisów
    ,płacisz i możesz je na słupach ogłoszeniwych wieszać ,ale może nowe prawo
    działa, a od 2 lat ustawy o notariacie nie dotykałem
    Akohoro