  • 1. Data: 2005-10-08 10:30:48
    Temat: Koniec szkoly, wypadek i ubezpieczenie zdrowotne
    Od: mjw <n...@d...pl>

    Witam

    Moi znajomi znajduja sie smutnej sytuacji, ich syn pod koniec sierpnia
    ulegl wypadkowi i obecnie przebywa w szpitalu na leczeniu (ma zlamany
    kregoslup i nie moze chodzic). W czerwcu skonczyl nauke w technikum,
    korzystajac z art. 10 pkt. 6 ustawy o powszechnym ubezpieczeniu w NFZ
    (ktory mowi, ze po absolwent po ukonczeniu szkoly podlega ubezpieczeniu
    jeszcze 4 miesiace), nie rejestrowal sie jako bezrobotny.

    Problem polega na tym, ze okres czterech miesiecy przewidziany przez
    ustawodawce wkrotce minie. Chlopak nie jest w stanie podjac dalszej nauki,
    ani udac sie do urzedu pracy celem zarejestrowania jako bezrobotny.

    Moje pytanie: jaki status bedzie mial chlopak po uplywie czterech miesiecy
    od ukonczenia szkoly i co nalezy zrobic, zeby nadal podlegal ubezpieczeniu
    zdrowotnemu? Rodzicow nie stac na placenie za szpital we wlasnym zakresie.

    Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam
    Maciej Wilk

  • 2. Data: 2005-10-17 21:52:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mjw wrote:

> [...]
    > miesiecy od ukonczenia szkoly i co nalezy zrobic, zeby nadal podlegal
    > ubezpieczeniu zdrowotnemu? Rodzicow nie stac na placenie za szpital we

    Jeden z rodziców dopisuje go do swojego ubezpieczenia.
    Dopóki nie ma własnej pracy i jest na utrzymaniu rodziców korzysta
    również z ich ubezpieczenia.
    Zresztą założe się, że on na ich ubezpieczeniu figuruje już od dawna.
    Sprawdzić druki ZUSowski w zakładach pracy.

    No chyba, że to technikum dla pracujących dryblasów.