  • 1. Data: 2008-11-21 00:58:20
    Temat: czy majac podwujne obywatelstwo moge dostac bilet do wojska????
    Od: b...@i...pl

    Witam serdecznie

    Moze jest na grupie osoba ktora miala podobna sytuacje albo wie jak to
    bedzie prawnie wygladac. W skrocie opisze moja sytuacje.
    Otoz 5 lat temu wyemigrowalem do USA (legalnie) nie wymeldowujac sie z
    bylego miejsca zamieszkania. Efekt tego byl taki ze przyszedl bilet do
    woja i mama poszla wyjasnic sprawe do WKU. Napisala jakies pismo ze
    wyemigrowalem na stale i jezeli chca to moge przeslac kopie
    dokumentow. Jakis czas byl spokoj ale potem rozpetalo sie male pieklo.
    Sprawa trafila do Sadu moja mama zostala powolana na swiadka grozili
    wyslaniem listow gonczych na granice itd. Final byl taki ze mama mnie
    wymeldowala i jest spokoj do dzis. Od kilku tygodni mam podwujne
    obywatelstwo i chce sie ozenic z moja kobieta w Polsce. Do zawarcia
    zwiazku musze sie zameldowac na okolo 35dni.
    I teraz mam pytanie: czy w w ciagu 35dni urzad miasta jest w stanie
    wyslac do WKU papiery ze jestem zameldowany i WKU jest w stanie
    przeslac mi bilet, czy majac podwujne obywatelstwo mam jakies prawo
    ochronic sie przed wojskiem??
    Po zawarciu zwiazku wracam do USA, jezeli to wazne mam 30 lat i 2 razy
    skladalem odroczenia od wojska kiedy sie uczylem.

    dzieki za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-11-21 01:50:53
    Od: "kaowuael" <k...@o...pl>

    OT

    to sa, grupy dyskusyjne, czy cos w stylu : pomóz mi mamo?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-11-21 02:00:16
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik b...@i...pl napisał:
    [..]
    > dzieki za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam

    Jeżeli mieszkasz na stałe za granicą nie mają prawa Cię powołać.

    Radziłbym jednak sprawdzić czy nie zostałeś zaocznie skazany na jakieś
    więzienie bo możesz się zdziwić przy przekraczaniu granicy.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 4. Data: 2008-11-21 03:07:35
    Od: b...@i...pl

    > Jeżeli mieszkasz na stałe za granicą nie mają prawa Cię powołać.
    >
    > Radziłbym jednak sprawdzić czy nie zostałeś zaocznie skazany na jakieś
    > więzienie bo możesz się zdziwić przy przekraczaniu granicy.

    Wiem ze teraz mi nic nie grozi juz bylem kilka razy w Polsce i nie
    bylo problemow wiec napewno mnie nie skazali. Problem w tym ze do
    zawarcia zwiazku musze sie zameldowac na okolo 35dni zeby zalatwic
    wszystko i czy w tym czasie moga mnie zwinac?

  • 5. Data: 2008-11-21 03:42:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    b...@i...pl wrote:
    > Problem w tym ze do
    > zawarcia zwiazku musze sie zameldowac na okolo 35dni

    a po kiego grzyba?

  • 6. Data: 2008-11-21 06:40:17
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    >Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    ql.googlegroups.com...

> [...]

    >zawarcia zwiazku musze sie zameldowac na okolo 35dni zeby zalatwic
    >wszystko i czy w tym czasie moga mnie zwinac?

    Hmmm .... zapytaj w WKU ???

  • 7. Data: 2008-11-21 08:07:49
    Od: "Grzechu" <m...@T...fm>

    Ostatni pobór jest w tym roku, pozniej lapanki juz nie bedzie.
    Do konca roku musisz sie zameldowac?

  • 8. Data: 2008-11-21 13:22:57
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 21 Lis, 01:58, b...@i...pl wrote:
> [...]
    > ochronic sie przed wojskiem??
    >
    > dzieki za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam

    Nie, osoby z podwonym obywatelstwem nie sa powolywane do sluzby
    wojskowej.

  • 9. Data: 2008-11-21 16:12:25
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Uzytkownik <b...@i...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > skladalem odroczenia od wojska kiedy sie uczylem.
    >
    > dzieki za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam

    Nie jestem pewny, czy polskie prawo przewiduje sytuacje podwojnego
    obywatelstwa.
    Byc moze Twoje amerykanskie jest wobec polskiego prawa nielegalne i jako
    takie nie ma zadnego wplywu na stosunek polskich wladz do Ciebie, jako
    polskiego obywatela.
    Zwina Cie, w najmniej dla Ciebe korzystnym momencie.
    Dlaczego nie zrzekles sie polskiego obywatelstwa, skoro nie chcesz bronic
    swojej pierwszej ojczyzny w razie zagrozenia ?

  • 10. Data: 2008-11-21 16:57:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    e-zop wrote:

    > Nie jestem pewny,