  • 1. Data: 2008-11-20 20:42:07
    Temat: Nieuczciwy wykonawca domu
    Od: jac <d...@g...pl>

    Witam,

    Mam nastepujacy problem. Podpisalem umowe z pewnym wykonawca na
    wybudowanie domu pod klucz. Po wielu perypetiach (opoznienia, moje
    zastrzezenia co do jakosci prac) sytuacja jest taka, ze wykonawca
    opuscil budowe pod pretekstem braku zaplaty za wykonane prace. Zazadal
    przy tym wplaty ok. 7 tys zlotych. Z moich wyliczen (mam dokumenty)
    wynika, ze to on jest mi winny ok. 9 tys zlotych. Korzystalem z pomocy
    prawnej, ale sprawa utknela, bo po przedstawieniu mojego wyliczenia
    wykonawca zaczal unikac kontaktu. Do tej pory (po 9 miesiacach prosb)
    nie otrzymalem ostatecznego rozliczenia budowy. Wykonawca nie reaguje
    na moje pisma, zignorowal moje zgloszenie reklamacyjne.

    Co Waszym zdaniem powinienem teraz zrobic? Prawnik podpowiada, by
    nadal prowadzic korespondencje, ale moim zdaniem to nie doprowadzi do
    zwrotu naleznych mi pieniedzy. Mam na wykonawce straszaka w postaci
    grozby zlozenia donosu do US, bo jednej zaliczki nie zafakturowal i
    dodatkowo nie dostalem korekty faktury za czesc wykonanych prac.
    Straszaka wolalbym uzyc w ostatecznosci, choc przyznam, ze w tym
    momencie brakuje mi juz cierpliwosci.

    Czy brak rozliczenia budowy przy uwzglednieniu braku zwrotu pieniedzy
    mozna uznac za probe wyludzenia (zglosic sprawe do prokuratury)?

    Czy jest jakis rejestr tego typu dluznikow, ktorym moglbym pogrozic?
    (wykonawca to firma, ja jestem osoba fizyczna)

    A moze ktos na forum jest prawnikiem, ktory chcialby sprawe
    doprowadzic do satysfakcjonujacego mnie konca (prowizja od zasadzonej
    sumy)? Wykonawca jest z woj. kujawsko - pomorskiego, ja z
    mazowieckiego; wlasciwy sad w woj. kujawsko-pomorskim.

    Dziekuje za wszelkie sugestie.

    Pzdr.