  • 41. Data: 2010-03-28 21:40:11
    Temat: Re: czy allegro to monopolista?
    Od: "macso" <m...@p...oniet.pl>

    Użytkownik "scream"

    > Wybierając opcję wcześniejszej przedpłaty, dotychczas określanej jako
    > płatność na konto przed wysłaniem towaru automagicznie włącza się "Płacę z
    > Allegro" i po 1) trzeba zaakceptować regulamin ichniej usługi zanim się
    > wystawi aukcje, 2) trzeba zaakceptować ich pośrednictwo w płatności (i
    > związane z tym opóźnienia). Inaczej nie można wystawić aukcji z
    > przedpłatą.

    opóźnienia to pryszcz.
    jeśli prowadzisz DG i masz kasę fiskalną to informacja że do llegor wpłyneła
    kasa od kupującego nic ci nie daje.
    musisz mieć ją na swoim koncie żeby móc wystawić paragon. kupujący zapacił,
    dostał od allegro info że kasa doszła,
    a ty nie możesz zrealizować transakcji zgodnie z obowiązującym prawem.
    coś mi sę wydaje że mocno wzrośnie ilość komentarzy negatywnych w
    najbliższym czasie.
    a jeszcze jak masz kilka a nawet kilkanaście płatności dziennie, to masz
    dodatkową zabawę z identyfikacją wpłat.

    macso

  • 42. Data: 2010-03-28 21:42:45
    Od: "macso" <m...@p...oniet.pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor"

    .

    > jeśli masz tyle z nimi problemów to czemu nie poszedłeś do sądu lub nie
    > sprzedajesz gdzie indziej?

    jak ci sąsiad smarka na wycieaczkę to go odajesz do sądu ?
    o co mam się sadzić z nimi ? że są idiotami ?
    a gdzie mam pójść sprzedawać ? może bay ?
    ich pozycja monopolistyczna polega właśnie na tym, że mimo różnych
    niedogodności jednak tam jest najwięcej klientów

    macso

  • 43. Data: 2010-03-28 22:47:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik macso m...@p...oniet.pl ...

    > oczywiście można wybrać opcję za pobraniem
    > tyl że to droższe, a w przypadku gdy klient jednak nie odbierze to klapa

    ja tam wole placic przelewami.
    Gotówki czesto nie mam odpowiedniej przy sobie, czesto odbiera ktos za mnie
    itd.

  • 44. Data: 2010-03-28 23:22:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.03.2010 23:40), macso wrote:
    {...}
> [...]
    > zapacił, dostał od allegro info że kasa doszła,
    > a ty nie możesz zrealizować transakcji zgodnie z obowiązującym prawem.

    Ee? A z czego to ci się wzięło?

    p. m.

  • 45. Data: 2010-03-29 07:46:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 28 Mar 2010 11:50:02 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
    > nikt cie nie zmusza do handlowania na allegro. A problemy z Allegro to mają
    > zwykle kombinatorzy.

    Akurat to że tak nie jest wiem nawet ja, szaraczek co na allegro tylko
    kupuje ;) Choćby kretyńska decyzja allegro o uniemożliwieniu zablokowania
    aukcji dla "kopertek", dzięki czemu różne gnoje bezkarnie gnębią
    konkurencję...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 46. Data: 2010-03-29 10:36:29
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-27 16:35, niusy.pl pisze:

    > W jaki niby sposób zmusza ?

    No w taki sam sposób jak allegro _zmusza_ do korzystania z ich usług. :)

    --
    spp

  • 47. Data: 2010-03-29 10:46:18
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    > No w taki sam sposób jak allegro _zmusza_ do korzystania z ich usług. :)

    Nie widzę żadnej analogii. Ciebie można przestać czytać. Zrezygnować z
    korzystania z Allegro za bardzo nie można z powodu o którym mowa.

  • 48. Data: 2010-03-29 10:53:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-29 12:46, niusy.pl pisze:

    > Nie widzę żadnej analogii. Ciebie można przestać czytać. Zrezygnować z
    > korzystania z Allegro za bardzo nie można z powodu o którym mowa.

    Jedzie facet pociągiem i przygląda się jak współpasażer wyciąga torby
    bułkę, masło i nóż. Kroi kanapkę, smaruje masłem, obkłada wędliną,
    pomidor i ... sru kanapkę za okno.
    Bierze drugą bułkę, kroi, smaruje, obkłada serem, pomidor - ... sru
    kanapkę za okno.
    Wzdycha, bierze kolejną bułkę, kroi, masło, ser, pomidor i ... za okno ...
    Bierze czwartą kanapkę ...

    Pasażer nie wytrzymuje - 'Panie, czemu pan najpierw szykujesz te kanapki
    a potem wyrzucasz za okno?" - pyta.
    - A bo ja tak nie lubię z pomidorem.

    I tego pasażera duża część użytkowników Allegro mi przypomina. :)

    --
    spp

  • 49. Data: 2010-04-01 09:05:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Mar 2010, macso wrote:

> [...]
    > dostał od allegro info że kasa doszła,
    > a ty nie możesz zrealizować transakcji zgodnie z obowiązującym prawem.

    Dwa błędy o charakterze prawnym:
    - wpłaty na konto bankowe, dotyczące transakcji które da się
    zidentyfikować, w istotnej większości są zwolnione z obowiązku
    kasowego; przyznaję, że są wyjątki i to występujące praktycznie,
    ale pozostaje drugie:
    - primo w naszym przypadku allegro staje się pośrednikiem i to
    *z nim* dokonywana jest ta część transakcji która dotyczy
    płatności, secundo w rozumieniu VAT *NIE LICZY SIĘ* moment
    dokonania transakcji cywilnoprawnej - ustawa o VAT ma *odrębną*
    definicję pojęcia "sprzedaży" i na ludzki język można ją
    przełożyć na "wydanie".
    Momentem podatkowym jest więc albo wpłata na *własne* konto
    (przy przedpłacie, i to otrzymywanej od przedsiębiorcy), albo
    wysyłka towaru.

    > a jeszcze jak masz kilka a nawet kilkanaście płatności dziennie, to masz
    > dodatkową zabawę z identyfikacją wpłat.

    A to osobna sprawa - bo jeśli utrudnili identyfikację to piętno,
    a za "przymuszenie" do pośrednictwa też (piętno).

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2010-04-01 18:20:38
    Od: "macso" <m...@p...oniet.pl>

> [...]
    > Momentem podatkowym jest więc albo wpłata na *własne* konto
    > (przy przedpłacie, i to otrzymywanej od przedsiębiorcy), albo

    wydrukuję i włożę w ramki, do czasu pierwszej kontroli US

    macso