  • 1. Data: 2010-03-27 06:03:46
    Temat: Łapwnictwo czynne
    Od: mat <n...@s...pl>

    Zostałem oskarżony o art 229 par 3 kk czyli wręczenie łapówki lekarzowi
    na nic się zdały moje tłumaczenia (pan prokurator nie chciał nawet
    słuchać) że łapówki nie wręczyłem i że jestem chory a że to że się nie
    lecze to kwestia tego że moją chorobę rozwiązuje tylko operacja która
    nie daje gwarancji wyleczenia a z tym póki co moge spokojnie żyć.
    Jak teraz uzyskać opinię innego lekarza o mojej chorobie czy to musi być
    biegły lekarz sądowy i jeśli tak to jak się takie sprawy załatwia.

    może ktoś podpowie bo ja jestem zielony ;)
    pozdrawiam
    mat

  • 2. Data: 2010-03-27 16:18:07
    Temat: Re: Łapwnictwo czynne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mat" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > biegły lekarz sądowy i jeśli tak to jak się takie sprawy załatwia.
    >
    > może ktoś podpowie bo ja jestem zielony ;)

    Twój stan zdrowia pozostaje bez związku z wręczeniem lub nie łapówki.
    Czekaj, jak Prokurator udowodni, ze ją dałeś. jeśli jej nie dałeś, to jest
    to skrajnie nieprawdopodobne.

  • 3. Data: 2010-03-27 20:56:52
    Od: mat <n...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Twój stan zdrowia pozostaje bez związku z wręczeniem lub nie łapówki.
    > Czekaj, jak Prokurator udowodni, ze ją dałeś. jeśli jej nie dałeś, to

    Łapówki nie dałem choć były do tego powody i te powody prokurator podaje
    jako prawdopodobieństwo

    Gość który łapówki bral przyznaje się do wszystkiego więc boję się że z
    automatu powie że i ja dałem

    Stan zdrowia wiele zmieni bo powody znikną

    swoją drogą czy ktoś wie jaka jest realna kara za wręczenie łapówki w
    celu osobistej korzyści osobie publicznej

    zakres jest do 8 lat z tego co wyczytałem ale jakie kary orzekają za coś
    takiego może ktoś wie...

  • 4. Data: 2010-03-27 21:45:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > automatu powie że i ja dałem
    >
    > Stan zdrowia wiele zmieni bo powody znikną

    Nic nie zmienia. Trzeba Ci wręczenie udowodnić.

    > swoją drogą czy ktoś wie jaka jest realna kara za wręczenie łapówki w
    > celu osobistej korzyści osobie publicznej

    Dla dającego lekarzowi w celu leczenia? Na pewno w zawieszeniu, o ile sąd
    nie uzna, że pacjent został po prostu przymuszony okolicznościami.