  • Data: 2007-08-08 12:04:45
    Temat: ciąża a likwidacja zakładu pracy
    Od: "mati" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mam pytanie, czy w przypadku likwidacji firmy automatycznie rozwiązuje się
    umowa o pracę, również w przypadku gdy kobieta jest w ciąży?
    Sytuacja wygląda następująco:
    Żona pracuje w centrali firmy, która została wykupiona przez inną firmę, tak
    jak napisałem powyżej jest w ciąży. Cała centrala zostanie zlikwidowana, tak
    więc również stanowisko pracy żony. Być może niektórym osobom zaproponuje
    się przejście do nowej firmy ale firma jako taka przestaje istnieć a jej
    produkty będą sprzedawane pod nową marką.
    Czy w takiej sytuacji umowa automatycznie zostaje zawarta z nowym pracodawcą
    czy może wraz z likwidacją pracodawcy rozwiązuje się umowa żony. Czy żona
    będąc w ciąży jest objęta w tej sytuacji jakąś ochroną? Czy jej umowa
    rozwiązuje się wraz z likwidacją pracodawcy czy może po zakończeniu urlopy
    macieżyńskiego?

    Mateusz