  • 51. Data: 2006-11-22 14:19:46
    Temat: Re: byla u mnie policja
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:ek1li1$sr0$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > W/g interpretacji licencji legalności Windowsa przez Microsoft musimy
    > posiadać dwa dowody z bodajże z pięciu dostępnych. Jeżeli nie masz
    > certyfikatu /nalepki/ to powinieneś mieć np. ksiązkę, oryginalny nośnik
    > itp

    To może jeszcze powiesz, który z art. prawa autorskiego to nakazuje?

    Jak M$ umieści w licencji zapis, że masz chodzić z nalepką M$ na czole,
    to też ją sobie przylepisz?

  • 52. Data: 2006-11-22 14:25:54
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jak M$ umieści w licencji zapis, że masz chodzić z nalepką M$ na czole,
    > to też ją sobie przylepisz?

    Nie przylepie. Nie wykupie licencji

  • 53. Data: 2006-11-22 14:26:21
    Od: "yamamoto3" <y...@g...pl>

    Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> napisał(a):

    > Jasne, rewelacja. Pan policjant dzowni do M$.
    > Podaj podstawę prawną takiej chorej procedury.
    > Potem dzwoni do 50 innych firm, których programy masz, tak? :->
    > Weź się lecz człowieku.

    No wlasnie, nie zrobi tego, lecze się :-)
    Np. Przyjdzie dzielnicowy poinformowac cie ze w okolicy grasuje szajka
    wlamywaczy - chodza czasem jak sa wielokrotne wlamania. Pytanie brzmi czy
    tylko po to chodza, a nie na przeszpiegi :-) Ty tak nie ufaj tym usmieszkom co
    inicjator topiku opisal. Jak widac po lustracji politykow to nawet najwieksi
    opozycjonisci byli donosicielami, a przeciez policjant tylko wykryl
    przestepstwo, nie doniosl - on jest w pracy z twoich podatkow :-)
    Widzi komputer wiec zartuje sobie o programach, teraz jeszcze zartuje. Nie
    widzi naklejki wiec pisze notatke i za kilka dni/tygodni masz ponowna wizyte
    ale juz innych Panow, ktorzy bardziej stanowczo cie wypytuja o jej brak.
    Poniewaz mozna zalozyc, ze 100% mlodych ludzi i 90% doroslych cos ma
    nielegalnego w komputere to ryzyko spudlowania jest niewielkie :-)
    Nawet jak masz prawie wszystko legalne - mowie celowo prawie, bo zawsze cos
    sie znajdzie - to straciles komputer i masz sprawe :-)

    Tak wiec jak taka sytuacja ma miejsce, ze przy okazji jakiejs dupereli, masz
    wizyte to mow, ze komputer popsuty, a to co widzi to sama obudowa, albo ze sie
    spalil zasilacz i zepsul wszystkie podzespoly i nie wdawaj sie w dyskusje :-)
    Nie badz naiwny, oni pisza raport z kazdej wizyty u podopiecznego :-) I bys
    sie zdziwil jaki dokladny, co masz w domu jakie meble czy jakie sprzety itp...

  • 54. Data: 2006-11-22 14:37:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > A potrafisz przedstawic jakis dowod na to, ze sciagniete pliki mp3 sa
    > "legalne" w sensie sciagales je z mp3.wp.pl a nie z torrenta (i przy
    > okazji udostepniales swiatu)? :>

    Udowadnia się _winę_.

    Poza tym można zakładać, że jak ktoś w sieć p2p wrzucił, to miał do tego
    prawo. Jeśli już to ukarać tego, kto rozpowszechnił treści, których
    rozpowszechniać nie miał prawa.

  • 55. Data: 2006-11-22 14:41:41
    Od: "yamamoto3" <y...@g...pl>

    Ale sam mowisz /czasami/ co oznacza, ze w 9 na 10 przypadkow uratujesz tylek
    :-) M$ powie jednoznacznie czy plyta glowna i windows z danym numerem byly
    czysto uaktywniane razem. Skoro aktywacja przebiegla poprawnie to na pewno
    kopia systemu operacyjnego kwestionowana przez Pana Policjanta byla
    instalowana na tym komputerze, bo M$ ma to w bazie o 1 klik myszka.
    Jesli nie moga odpowiedziec jednoznacznie, a nie masz dowodow w postaci chocby
    naklejki czy tylko nosnika czy tylko faktury/paragonu to komputer pojdzie do
    bieglego - a o tym juz sobie poczytalismy :-)

  • 56. Data: 2006-11-22 14:41:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Nov 2006, yamamoto3 wrote:

    > I to jest swieta prawda! Zareczam wam wszystkim, ze jak macie w domu legalnego
    > windowsa to oryginalna plytke bedziecie chronic przez porysowaniem czy
    > polamaniem jak nic innego co posiadacie :-)

    No bez przesady :)
    Przecież po to mam kopię zapasową (legalnie, prawda?).
    Znaczy masz rację - z wyjątkiem słowa "przed porysowaniem".
    Bo oryginalne płyty będę trzymał, choćby wskutek jakiegoś wypadku
    uległy połamaniu.
    Tylko tego dotyczy moja uwaga :)

    > Sam wiem po sobie :-) Naklejki mi bylo zal
    > odklejac z folijki to prawda i jest dalej tam gdzie byla ale nie sadze, ze
    > komus by do glowy wpadlo sie o to czepiac kiedykolwiek :-)

    O :) (skądś to znam :))

    > Jak sie ktos tlumaczy, ze wywalil oryginalny nosnik po zainstalowaniu to
    > trzeba go zapudlowac ty bardziej - za glupie tlumaczenie :-)

    Acz taka możliwość że płytka "wsiąknie" jest - cienkie toto jakieś...
    Niemniej przyznam że "manie fkatury" IMO jest uzasadnione - właśnie
    z tego powodu, że papiery leżą w innym pudle :)

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2006-11-22 14:47:52
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Nie przylepie. Nie wykupie licencji
    Ależ wykupisz, o tym, że masz ją nosić na czole dowiesz się dopiero
    podczas instalacji, M$ o tym fakcie na pudełku/opakowaniu na pewno się nie
    pochwali.

  • 58. Data: 2006-11-22 14:56:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Czlowieku co ty bredzisz ? :-) M$ momentalnie sprawdzi czy plyta glowna
    > twojego kompa w polaczeniu z serialem z naklejki (ktorej nie posiadasz, bo
    > zgubiles) sie zgadza.
    > Ty chyba nigdy nie miales legalnej windy i nie wiesz jak sie online aktywuje
    > windows a co sie dzieje jak wymienisz dysk i trzeba dzwonic do warszawy po
    > nowy klucz aktywacyjny, taki tymczasowy, bo pozniej ponownie dziala twoj stary
    > numer z naklejki.

    wKwestiiFormalnej: moje doświadczenia zgadzają się z nieco inną procedurą
    opisywaną gdzieś na grupach - mianowicie aktywacja z większym odstępem
    czasowym nie powoduje konieczności "dzwonienia". Doświadczenie dotyczy
    wymian *tylko* dysków (nie płyty, proca itp).
    Reszta idei oczywiście się zgadza - i serwer aktywujący jakąś
    "sumę kontrolną" konfiguracji przechowuje. Jak ten serial jest użyty
    do kilku konfiguracji w krótkim odstępie to pewnie się buntuje :)

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2006-11-22 15:02:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    yamamoto3 napisał(a) :
    > Nie badz naiwny, oni pisza raport z kazdej wizyty u podopiecznego :-) I bys
    > sie zdziwil jaki dokladny, co masz w domu jakie meble czy jakie sprzety itp...

    A jak się odwrócisz, to umieszczają pluskwę z kamerą.
    Czy moje brednie się czymś różnią od Twoich zacytowanych powyżej? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !!! Uwaga: na Onet czasem listy nie dochodzą !!!

  • 60. Data: 2006-11-22 15:09:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    yamamoto3 napisał(a):

    > Czlowieku co ty bredzisz ? :-) M$ momentalnie sprawdzi czy plyta glowna
    > twojego kompa w polaczeniu z serialem z naklejki (ktorej nie posiadasz, bo
    > zgubiles) sie zgadza.

    No właśnie - Producent zawsze sobie sprawdzi - problem polega na tym, że
    Policja nie może działać w interesie jakiegoś producenta.

> [...]
    > nowy klucz aktywacyjny, taki tymczasowy, bo pozniej ponownie dziala twoj stary

    Oj... Kłopot jest wtedy, kiedy numer wersji OEM Compaqa "chce się"
    aktywować a Ty masz takich Compaqów wiele... A infolinia HP nabiera wody
    w usta...

    > Z ta tylko roznica, ze M$ wpisal cie jako klienta wiarygodnego po tym
    > telefonie i nastepna zmiana czegos w komputerze nie spowoduje juz koniecznosci
    > dzwonienia.

    Zrozum, że wreszcie, o czym ja pisze...

    > Nie sciemniaj wiec ze to sprawa pomiędzy toba a producentem tego softu. Bo M$
    > nie bedzie sie domagal niczego jak policjant podczas kontroli wykreci 0 801
    > 308 801, poda klucz milej pani, a ta pani odpowie oryginal czy pirat w dwie
    > sekundy :-) Zareczam ci, ze jak masz oryginal to ci wlos z glowy nie spadnie
    >:-) Jeden telefon i po sprawie :-)

    Z tego wynika, ze Twoim zdaniem Polska Policja pracuje dla Microsoftu? I
    w tym właśnie widzę problem bo to nie Policja jest od tego aby
    weryfikować zgodność postanowień Umów Licencyjnych jakiś producentów
    oprogramowania.

    j.