  • Data: 2007-08-27 07:37:04
    Temat: brak rozwodu i problem z wykupieniem mieszkania
    Od: "zBoleck" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,
    Mam taki problem, od blisko 15 lat mieszkam z matka emerytka w jej sluzbowym
    mieszkaniu, niedawno podjelismy decyzje o wykupie mieszkania na wlasnosc. W
    umowie najmu jest rowniez moj ojciec z uwagi na fakt, ze pomimo tego, ze nie
    byli razem to nie mieli rozwodu. W efekcie administracja nie moze sprzedac
    mieszkania tylko mojej matce chyba, ze sie rozwioda lub podpisza notarialnie
    akt rozdzielnosci majatkowej. Z ojcem nie utrzymowalismy praktycznie
    kontaktu przez te lata. Kilka dni temu skontaktowalem sie z nim w celu
    omowienia problemu i okazalo sie, ze kilka lat temu kupil mieszkanie, w
    ktorym mieszka do dzis. Niestety to dosc mocno komplikuje sytuacje poniewaz
    zgodnie z przepisami mojej matce nie przysluguje mieszkanie sluzbowe jesli
    ma (a w swietle przepisow jako zona ma) inne mieszkanie wlasnosciowe.
    Spoldzielnia mieszkaniowa oczywiscie jeszcze nie wie, ze ojciec ma
    mieszkanie bo pewnie grozilaby nam eksmisja. W tej sytuacji wymagaja rozwodu
    lub spisania rozdzielnosci majatkowej rodzicow i oswiadczenia ojca o
    zrzeczeniu sie praw do mieszkania. Jedyne co mi przychodzi do glowy to
    spisanie rozdzielnosci majatkowej z zatajeniem przed notariuszem faktu, ze
    ojciec posiada mieszkanie wlasnosciowe. Czy jest jakies inne wyjscie z tej
    sytuacji?

    --
    pozdrawiam