  • 41. Data: 2012-09-07 06:18:32
    Temat: Re: b dna informacja na opakowaniu urz dzenia.
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-06 23:20, Robert Tomasik pisze:

    > Można na nim dochodzić również roszczenia. Z tym, ze to oczywiście
    > teoretycznie, bo w tym wypadku łatwiej od sprzedawcy.

    Roszczenia to można dochodzić od celników, ministra finansów a nawet
    Premiera - w końcu jakieś uzasadnienie też można wymyślić. Skutek
    jednak będzie taki sam.
    Na dodatek w tym przypadku sprawa jest jasna - autor postu dość twórczo
    potraktował sobie opis produktu, z całego akapitu wybrał to co pasuje mu
    do jego tezy i nam zaprezentował. Po zaprezentowaniu całości widać
    jednoznacznie, że deklaracja producenta jest jak najbardziej prawidłowa.

    --
    spp

  • 42. Data: 2012-09-07 07:41:49
    Temat: Re: błędna informacja na opakowaniu urządzenia.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:

    > Pytał po zakupie, ale chyba ma prawo oczekiwać od producenta
    > umieszczania rzetelnych informacji na stronie/na opakowaniu?

    Jeśli to jest to opakowanie, które linkują w tym watku,
    to chyba widać jasno, że trzeba było pytac przed zakupem.

  • 43. Data: 2012-09-07 08:46:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-06 17:35, cyklista pisze:
    > Witam!
    > W dniu dzisiejszym zakupiłem przez internet Router z bramą internetową.
    > Podłączyłem, wpisałem dane dostępowe i.. nie działa "brak połączenia"
    >
    > Na opakowaniu jest wydrukowana dużymi literami informacja "idealny do
    > KAŻDEGO łącza internetowego (...) Neostrada/Netia/ Dialog"
    > Tak się składa, że mam internet z Dialogu. Ale w Dialogu powiedzieli, że
    > musi być annex B, a zakupiony router to annex A.
    > Czyli informacja na opakowaniu, że do KAŻDEGO łącza i że do Dialogu nie
    > jest prawdziwa.

    Jest i nie jest - Dialog udostępnia sygnał w obu trybach, tyle, że w
    jednym na swoich łączach, w drugim trybie, jeśli masz usługe na łączach
    TPSA (znaczy się Orange).

    > W związku z tym mam pytanie: czy z uwagi na błędną informację na
    > opakowaniu mogę żądać od producenta bezpłatnej wymiany na inny model?

    Znajoma tak zrobiła bez problemu, ale nie od producenta, a w sklepie. I
    za moją radą, nie kupowała juz routera z modemem. Modem ma z Dialogu,
    natomiast router "niezależny". Jest to wygodniejsze rozwiązanie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 44. Data: 2012-09-07 09:07:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Szalejesz - Twój dostawca konkretnie wskazuje ANEX ... kupiłeś coś z
    > innym anexem i sapiesz. Są urządzenia ("przejściówki") którymi można
    > wprowadzić sygnał do tego routera i wówczas spełni on swoje zadanie -
    > rozprowadzi sygnał dialogu.
    >
    > Sorry, ale kupując router do ADSLa *trzeba sprawdzić* jakim anexem "leci".
    >
    > Sam kupowałem routera do neostraty, wybór padł na jakiegoś fritza, ale
    > zanim kliknąłem przycisk WYŚLIJ PRZELEW byłem pierdyliard razy
    > przekonany jaki anex pcha mój dostawca, i jaki anex obsługuje sprzęt
    > kupowany.

    Piszesz z punktu widzenia osoby wiedzącej, że jest więcej niz jeden
    annex. Szary użyszkodnik, kupuje router jak lodówkę, żeby pasował do
    reszty mebli. Toteż potrzebuje jedynie informacji, czy działa na 230V
    prądu zmiennego - tu czy modem zadziała z Dialogiem, na opakowaniu jest,
    że działa, to skąd ma wiedzieć, że są jakies ale, skoro nie ma takiej
    informacji?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 45. Data: 2012-09-07 09:48:56
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:50499d3a$0$1300$65785112@news.neostrada.pl...

    > Piszesz z punktu widzenia osoby wiedzącej, że jest więcej niz jeden annex.
    > Szary użyszkodnik, kupuje router jak lodówkę, żeby pasował do reszty
    > mebli.

    Bzdura. Router to jednak trochę bardziej wyrafinowane urządzenie i
    porównywanie go z lodówką jest bez sensu.
    Jeśli już chcesz używać tego typu porównań, to powinieneś użyć np.
    telewizora lub jakiegoś dekodera do odbioru telewizji. Wtedy jednak
    okazałoby się, że Twoje argumenty są słabe, ponieważ przy zakupie tego typu
    sprzętów trzeba się zastanowić, w jakiej konfiguracji mają być połączone,
    jakie mają mieć wejścia/wyjścia, itp. i należy posiadać elementarną wiedzę
    wybiegającą poza zdolność doboru do reszty mebli.

> [...]
    > prądu zmiennego - tu czy modem zadziała z Dialogiem, na opakowaniu jest,
    > że działa, to skąd ma wiedzieć, że są jakies ale, skoro nie ma takiej

    Bo zadziała. I to z każdą jego wersją. Tylko w niektórych przypadkach,
    trzeba jeszcze dołożyć dodatkowe urządzenie. I w zasadzie jest ta
    informacja, bo na pudełku jest napisane: "wsparcie dla (...) ADSL (annex
    A)). Nie ma informacji, że wspiera wersję B. Czepiać się można w zasadzie
    tylko słowa "każde", które jest rzeczywiście użyte niefortunnie, ale w
    zasadzie nie kłamie. Ten router rzeczywiście może pracować z każdym łączem
    internetowym. A słowo "idealny" należy traktować jako subiektywną ocenę
    producenta.

  • 46. Data: 2012-09-07 10:02:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-07 09:48, Iksiński pisze:

    > Bzdura. Router to jednak trochę bardziej wyrafinowane urządzenie i
    > porównywanie go z lodówką jest bez sensu.

    Jesli by takie było w okolicy nie widziałbym na wifi tylu routerow z
    fabrycznymi ustawieniami. Po skanowaniu sieci 60% routerów w okolicy ma
    fabryczne usttawienia i tylko tyle, ponieważ część to routery telewizji
    kablowej, a więc oni sami ci ustawiają....

> [...]
    > połączone, jakie mają mieć wejścia/wyjścia, itp. i należy posiadać
    > elementarną wiedzę wybiegającą poza zdolność doboru do reszty mebli.

    Wiesz 90% ludzi kupując telewizor martwi się jedynie przekątną i czy
    będą pasowały do reszty mebli. W okresie przejściowym pytali się, czy
    poradzą sobie z dekodowaniem sygnałów z multipleksów, ale to już
    przeszłość, teraz mało kto to sprawdza, wychodzi z założenia, że będzie
    działał.

> [...]
    > pracować z każdym łączem internetowym. A słowo "idealny" należy
    > traktować jako subiektywną ocenę producenta.

    Wiesz, osobę, która przychodzi do domu/bądź dzwoni informując, że
    dzwoni/przychodzi w celu "obnizenia mi rachunku telefonicznego" traktuję
    z góry jako oszusta.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 47. Data: 2012-09-07 10:28:28
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 07.09.2012 09:48, Iksiński pisze:

    > Toteż potrzebuje jedynie informacji, czy działa na 230V
    >
    > Bo zadziała. I to z każdą jego wersją.

    No jak widać, z jedną z wersji nie zadziałało.

    > Tylko w niektórych przypadkach,
    > trzeba jeszcze dołożyć dodatkowe urządzenie.

    Czyli jeżeli kupisz telewizor, na którym będzie napisane "przystosowany
    do odbioru telewizji cyfrowej", a w domu okaże się że owszem,
    przystosowany tylko trzeba kupić jeszcze dekoder, to uznasz że jest w
    porządku i nie zostałeś wprowadzony w błąd?

    p. m.

  • 48. Data: 2012-09-07 10:46:35
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-09-07 09:07, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Piszesz z punktu widzenia osoby wiedzącej, że jest więcej niz
    > jeden annex.

    Ale jak szukałem routera do NEO to nie wiedziałem.

    > Szary użyszkodnik, kupuje router jak lodówkę, żeby
    > pasował do reszty mebli.

    A widzisz, a ja kupując lodówkę (zabierając się do zakupu)
    dowiedziałem się, że są jedno i dwu agregatowe, że są jakieś
    agregaty liniowe itd itp ... Do tego klasy zużycia energii i
    takie tam. No i radziłem się mądrzejszych oraz internetu.

    j.w.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 49. Data: 2012-09-07 10:50:19
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-09-07 10:28, m pisze:

    > No jak widać, z jedną z wersji nie zadziałało.

    To i ja głópawne porównanie dam.

    Producent marki BMW informuje, że jego auto, model XYZ dojedzie
    do zakopanego.

    Niestety auto utknęło zaraz za sklepem BMW bo skończyło się paliwo.

    Router ten z przyjemnością poroutuje sygnał dialoga, być może
    nawet idealnie - pod warunkiem, że mu się go poda.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 50. Data: 2012-09-07 10:51:15
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-09-07 08:46, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Znajoma tak zrobiła bez problemu, ale nie od producenta, a w
    > sklepie. I za moją radą, nie kupowała juz routera z modemem.
    > Modem ma z Dialogu, natomiast router "niezależny". Jest to
    > wygodniejsze rozwiązanie.

    A spytam z ciekawości, dlaczego wygodniejsze ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90