  • 221. Data: 2022-01-13 11:34:19
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 12.01.2022 o 21:56, Shrek pisze:

    > Jeśli marcina to zapewniam cię, że nie jest z
    > niego żaden manipulant.

    Jasne. Myślałem, że relacjonuje jakąś wymianę zdań.

    > Reasumując - szczepionki od zawsze chroniły przed zakażeniem w bardzo
    > istotny sposób i jest to podstawowe kryuterium ich oceny od zawsze.

    Jasne.
    Ale to, co teraz robimy, to rozmienianie na drobne.
    Przecież zakażenie to cały proces. Od zarażenia do wyzdrowienia. Skoro
    szczepionka znacząco łagodzi przebieg choroby i ogranicza śmiertelność -
    to chyba oczywiste, że jest skuteczna na zakażenie.

    Co z tego, że w szpitalach jest 50% zakażonych i zaszczepionych i 50%
    zakażonych niezaszczepionych?
    Taka informacja jest gówno warta.
    Jeżeli w szpitalu jest 100 osób, z tego 50% to 80-latki zaszczepione z
    pierdyliardem innych problemów zdrowotnych, a 50% to 30-latki
    niezaszczepione, to chyba zmienia obraz? I jeżeli nawet tych 80-latków
    umrze więcej niż tych 30-latków, to można wyciągnąć wniosek, że
    szczepionka jest nieskuteczna?

    Taka informacja, to manipulacja.

    > Nikt temu nie przeczy. Choć w sumie... Jeśli jest przyzerowa

    A jest?
    Przecież wirusy mutują, naukowcy to nie jasnowidze.
    Pracują nad kolejnymi szczepionkami (i nad lekarstwami).
    I dopóki nie znajdą, to nic lepszego nie mamy.

    Jeżeli przy nowych wariantach wirusa szczepionka traci (wolniej czy
    szybciej) ileś tam procent skuteczności, zbadali, że dawka
    przypominająca znacząco podnosi ten procent (nawet jeśli tylko na pół
    roku, albo i krócej), no to w czym problem?
    To zawsze dodatkowe pół roku dla naukowców na opracowanie czegoś lepszego.

    Dokładnie tak było np. z tą osławioną amantadyną. Nie było nic lepszego
    na grypę typu A, to dawali ludziom amantadynę - zdając sobie sprawę z
    efektów ubocznych. Zyski były większe, niż straty z tych poważnych
    efektów ubocznych. Wymyślili leki bardziej skuteczne, z dużo mniejszymi
    efektami ubocznymi, to przestano stosować amantadynę.
    Nie widzę w tym nic dziwnego, żadnego spisku w celu napychania kabzy
    producentom amantadyny, gdy nowsze leki nie były jeszcze znane.

    Może to producenci amantadyny obecnie próbują odbudować straty z lat
    poprzednich? :)

    > to łatwo wyobrazić sobie sytuację w której zaszczepieni przekonani o swojej
    > ochronie łatwiej się zakażają i zakażają innych.

    Od samego początku i nadal naukowcy w zaleceniach piszą: szczepienie +
    ograniczenie kontaktów.
    Jak to zrobić, to zadanie dla polityków.

    > Moim zdaniem właśnie do
    > takiej sytuacji się zbliżamy (albo już ją mamy, przynajmniej lokalnie),
    > skoro procent zaszczepionych wśród zakażonych jest porównalny z
    > procentem zaszczepionych w populacji. To oznacza że w "globalnym" (no
    > dobra krajowym) ujęciu rzeczywista skutecznośc szczepionki jest
    > przyzerowa a może być i ujemna.

    Ciężko choruje i umiera tyle samo zaszczepionych, co niezaszczepionych
    (w porównywalnych grupach wiekowych)?
    Umiera więcej zaszczepionych, niż niezaszczepionych (skoro skuteczność
    jest ujemna)?

    > Oczywiście należy poptrzeć i pewnie
    > okaże się, że jak najbardziej jest sens szczepić grupy szczególnie
    > narażone, ale całości populacji już niekoniecznie.

    Chyba tylko ze względu na koszty.
    Bo skoro szczepionka działa w grupach szczególnie zagrożonych, to w
    reszcie populacji też działa.
    A skoro jest nieskuteczna, to po chuj szczepić tych szczególnie zagrożonych?
    Bądźmy konsekwentni...

    >I teraz albo trzeba
    > to bardzo dokładnie przeanalizować (o co nie posądzam naszych
    > rządzących) albo szczepić na pałę wszystkich. No ale wypadałoby to
    > wyjaśnić. Bo ktoś powie, że 30 latków nie warto

    Ale nie warto, bo szczepionka nie działa, czy nie warto, bo to za dużo
    kosztuje?

    > i pewnie będzie miał
    > rację. Ktoś inny powie, że skoro nie wiemy to może warto wszystkich jak
    > leci i też będzie miał rację.

    Tyle, że wiemy. Cały czas to monitorują.
    Skuteczność spada? No to sprawdzili, że druga dawka powyższa. Nowe
    warianty i po drugiej dawce spada, no to sprawdzili, że po trzeciej się
    odporność wzrasta. Jak po czwartej przypominającej odporność będzie
    wzrastać, to może trzeba będzie przyjmować czwartą przypominającą, albo
    piątą... albo w tym czasie znajdą lekarstwo, albo opracują nowszą
    szczepionkę starczającą na dłużej.

    Co w tym dziwnego?

    > Tylko czemu jednego nazywać szurem a tego
    > co chce na chybił trafił wysokiej klasy ekspertem? Rozumiesz problem?

    Rozumiem.
    Problem w tym, że naukowcy nie robią tego na chybił trafił, tylko na
    podstawie badań. Bo na podstawie czego mają to robić? Zatrudnić druidów
    do wróżenia z fusów, czy szczepionka zadziała, czy nie zadziała, i niech
    ludzie sami, w dyskusjach internetowych decydują czy działa? Jak homeopatia?

    zakażeniem... zarażeniem... :)

    > Dlaczego - powinna chronić, bo tak wychodziło w badaniach i taki był cel
    > szczepionki? > NIe osiągnięto go i trzeba to po prostu jasno powiedzieć a
    > nie negować ten oczywisty cel.

    Czyli nie ma znaczenia czy ktoś jest zaszczepiony, czy nie?
    Umiera i ciężko choruje tyle samo zaszczepionych i niezaszczepionych?
    (To po co szczepić ludzi z grupy ryzyka?)
    Czego nie osiągnięto?

    Jak się pojawi nowy wariant, który w 100% będzie odporny na szczepionkę,
    to znaczy, że naukowcy nas oszukali, a wszyscy, którzy twierdzili, że
    szczepionka jest nieskuteczna to nie szury, bo mieli rację.
    A jak się pojawi wariant, na który szczepionka działa w 100%, to będą
    szurami?
    Nie kupuję tego.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 222. Data: 2022-01-13 11:44:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.01.2022 o 11:34, Kviat napisał:

> [...]
    > niezaszczepione, to chyba zmienia obraz? I jeżeli nawet tych 80-latków
    > umrze więcej niż tych 30-latków, to można wyciągnąć wniosek, że

    gdyby tak było może miałbyś rację, ale tak nie jest...

    > A jest?
    > Przecież wirusy mutują, naukowcy to nie jasnowidze.
    > Pracują nad kolejnymi szczepionkami (i nad lekarstwami).
    > I dopóki nie znajdą, to nic lepszego nie mamy.

    wczesne leczenie eliminuje większość hospitalizacji....

> [...]
    > przypominająca znacząco podnosi ten procent (nawet jeśli tylko na pół
    > roku, albo i krócej), no to w czym problem?

    nawet EMA przyznaje (ciekawe kiedy zmienią zdanie, bo to nie pierwszy
    raz, gdy przyznają rację naukowcą, a później biznes wymusza zmianę
    zdania):
    https://www.polskieradio24.pl/5/1223/Artykul/2883634
    ,Dawki-przypominajace-a-odpornosc-Jest-nowe-zaleceni
    e-Europejskiej-Agencji-Lekow

    "częste dawki przypominające przeciw COVID-19 mogą niekorzystnie wpływać
    na układ odpornościowy człowieka."

    pewnie to też płaskoziemcy.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 223. Data: 2022-01-13 11:50:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 13 Jan 2022 11:44:17 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > "częste dawki przypominające przeciw COVID-19 mogą niekorzystnie wpływać
    > na układ odpornościowy człowieka."

    Można temu zaradzić często przechodząc kowida.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 224. Data: 2022-01-13 11:57:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.01.2022 o 11:50, Olin napisał:

    > Można temu zaradzić często przechodząc kowida.

    u wielu osób, które przechorowały działa więcej niż jedna ochrona
    (przeciwciała), ale wiem, układ immunologiczny to teoria spiskowa....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 225. Data: 2022-01-13 12:14:10
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.01.2022 o 10:39, J.F. pisze:
> [...]

    -19-az-30-proc-to-osoby-zaszczepione-dr-rzymski-wyja
    snia-skad-to-krazace-w-internecie-klamstwo

    onow-to-zaszczepieni-na-czym-polega-tu-manipulacja-d
    anymi,1083957.html

    > Zaraz zaraz ... to dlaczego wyszlo 30%, skoro wyjasnione, to chyba wiesz?
    >

    > No i warto by grupy wiekowe uwzglednic.

    Czyli nie przeczytałeś. Dlaczego mnie to nie dziwi?

    Masz na dokładkę.
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,279
    93372,ekspert-konfederacji-od-covid-ma-strone-dziewi
    colog-z-robionymi.html

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 226. Data: 2022-01-13 12:35:17
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > wczesne leczenie eliminuje większość hospitalizacji....

    Szczególnie, gdy szur twierdzi, że to przecież zwykła grypa, z katarem
    do lekarza nie będzie szedł, bo go pod respirator podłączą w celu
    depopulacji, więc wpierdala środki na odrobaczenie koni, bo przeczytał w
    internecie, że działają, aż się zacznie dusić i w karetce błaga
    ratowników o szczepionkę.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 227. Data: 2022-01-13 12:38:26
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > u wielu osób, które przechorowały działa więcej niż jedna ochrona
    > (przeciwciała), ale wiem, układ immunologiczny to teoria spiskowa....

    A u wielu, którzy mieli szczęście przechorować, pojawiły się poważne
    problemy m.in. z nerkami (jak u mojego kuzyna - zanim pojawiły się
    szczepionki). Nabytą "naturalną odporność" chętnie by zamienił na zdrowe
    nerki. Zamienisz się?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 228. Data: 2022-01-13 12:40:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.01.2022 o 12:35, Kviat napisał:

> [...]
    > depopulacji, więc wpierdala środki na odrobaczenie koni, bo przeczytał w
    > internecie, że działają, aż się zacznie dusić i w karetce błaga

    tak tak, słyszałem o tych opowieściach ze mchu i paproci, albo, że osoby
    pod respiratorem tak mówiły...

    I tak, do NFZ-u nie ma się co zwracać, bo niewielu lekarzy w NFZ leczy -
    większość kieruje na test i każe czekać, co jest właśnie zbrodnią, bo w
    ciągu pierwszych 5-7 dni właśnie należy zareagować. Ale prywatnie wielu
    lekarzy po prostu leczy.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 229. Data: 2022-01-13 12:42:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.01.2022 o 12:38, Kviat napisał:

> [...]
    > problemy m.in. z nerkami (jak u mojego kuzyna - zanim pojawiły się
    > szczepionki). Nabytą "naturalną odporność" chętnie by zamienił na zdrowe

    tak samo jak po szczepionkach stracili nogę, albo życie, zamienisz się z
    nimi? Taki sam sposób argumentacji.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 230. Data: 2022-01-13 12:54:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jan 2022 12:14:10 +0100, Kviat wrote:
> [...]
    onow-to-zaszczepieni-na-czym-polega-tu-manipulacja-d
    anymi,1083957.html

    > Czyli nie przeczytałeś. Dlaczego mnie to nie dziwi?

    To podkresl czego nie wyczytalem.

    > Masz na dokładkę.
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,279
    93372,ekspert-konfederacji-od-covid-ma-strone-dziewi
    colog-z-robionymi.html

    Moze i dziewicolog, ale my tu o liczbach.

    "Fact-checkerzy podkreślają, że to nieprawda - szczepienia przeciwko
    COVID przeszły badania laboratoryjne i badania kliniczne takie, jak
    inne szczepienia. W ten sposób potwierdzono zarówno ich
    bezpieczeństwo, jak i skuteczność. Skład szczepionek jest jawny."

    To przypomnij - jaka byla skutecznosc szczepionek z tych badań ?

    J.