  • 21. Data: 2010-08-05 07:48:38
    Temat: Re: barter uhh pracowniczy
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał
    > Czemu w naszym kraju
    > nie mozna pracowac za wynagrodzenie inne niz pieniadz.

    Abstrahując od kodeksu pracy: nic nie stoi na przeszkodzie, by inne umowy
    rozliczać barterami, ale zastąpienie pieniądza innym świadczeniem, nie
    pozwala unikać podatku.

  • 22. Data: 2010-08-05 08:08:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > no ale w sumie to to o czym pisalem w sasiednim watku. Czemu w naszym kraju
    > nie mozna pracowac za wynagrodzenie inne niz pieniadz.

    Ależ można. Ale podatki od tego trzeba też zapłacić.

    > Biedny student 2 razy w tygodniu przez miesiac maluje cos w akademiku w
    > ktorym mieszka i w zamian ma mieszkanie za free. Znaczy mozna w sumie to
    > rozwiazac inaczej tj. dac mu 500 zlotych za prace i skasowac 500 zlotych za
    > akademik ale zawsze mi przeszkadzaja jakies ograniczenia tego typu

    Jakiś dobry księgowy czy inny spec od podatków pewnie wymyśliłby coś
    innego, ale pierwszy pomysł: wynająć przed odnowieniem, uznać zły stan
    za powód do niższej stawki (dokumentować!), studenci sobie odnowią, a
    potem się im właściciel odda za ulepszenia.

  • 23. Data: 2010-08-05 08:16:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:
    > Durne przepisy, durny kraj. Żona Wiśniewskiego gotuje obiady
    > Wiśniewskiemu, żona Kowalskiego - Kowalskiemu, ale jak zamienią się
    > żonami do tej roboty, to podatek się należy. Gdzie tu sens? Gdzie logika?

    Logika jest w tym, że bez tego by się okazało, że ten pan z firmą
    cateringową to tylko tak charytatywnie z dobroci serca działa ;->

    > Ale jak się zakłada istnienie podatku dochodowego, który w swojej
    > naturze jest bezsensowny, to nic dziwnego że potem trzeba łatać dziury

    Wypowiedź uzasadnij ;)

    > coraz dziwniejszymi zapisami, z których potem wynikają takie absurdy jak
    > brak możliwości bezpłatnego zrobienia zakupów sąsiadowi.
    >
    > I kto tu jest durny?

    Na pewno ten, co próbując uniknąć podatku ładuje się w większe podatki ;)

  • 24. Data: 2010-08-05 08:33:12
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Logika jest w tym, że bez tego by się okazało, że ten pan z firmą
    > cateringową to tylko tak charytatywnie z dobroci serca działa ;->

    > Wypowiedź uzasadnij ;)

    Zdanie warunkowe nie wymaga uzasadnienia. Logiczne obalenie jego
    prawdziwości sprowadza się do wskazania przypadku, kiedy z prawdy wynika
    fałsz.
    Nie było jeszcze w Twoim gimnazjum elementów logiki? To w której klasie
    jesteś?

    > Na pewno ten, co próbując uniknąć podatku ładuje się w większe podatki ;)
    Nie. On miał pecha, że urodził się i żyje pod władzą mafii, albo potknął
    się na nieświadomości (,,Ignorantia iuris nocet")

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 25. Data: 2010-08-05 08:59:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQLwiel pisze:

    > Zdanie warunkowe nie wymaga uzasadnienia. Logiczne obalenie jego

    Chodziło o stwierdzenie, że podatek dochodowy jest bezsensowny, durna mendo.

  • 26. Data: 2010-08-05 09:06:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Chodziło o stwierdzenie, że podatek dochodowy jest bezsensowny, durna mendo.

    Cóż za kultura, ech.

    Podatek dochodowy jest bezsensowny, ponieważ prowadzi do absurdalnych
    sytuacji, kiedy to w imię szczelności systemu trzeba opodatkowywać
    sąsiadów robiących sobie zakupy. Ponadto opodatkowuje pracę, czyli
    tworzy bezrobocie (każde opodatkowanie danego dobra powoduje
    zmniejszenie jego atrakcyjności, a tym samym ilości). Progesywna stawka
    demotywuje do wydajnej pracy (lepiej zatrudnić dwóch miernych
    pracowników, niż jednego efektywnego), ogranicza konsumpcję (wyobraź
    sobie hipotetyczne 100zł, które krąży z rąk do rąk za różne usługi, w
    przypadku podatku dochodowego po kilku transakcjach ze 100zł nie zostaje
    już prawie nic, ponieważ każdy z uczestników oddawał część państwu) itp.
    itd.

    Dużo by pisać.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2010-08-05 09:13:54
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:4c5a52e8$...@n...home.net.pl...

    > (zaczynając) z małej litery. Albo zaczynając od małej litery, jeśli
    > jesteś upierdliwy ;)

    a podroz zaczynasz z malego kroku, czy malym krokiem?

  • 28. Data: 2010-08-05 09:14:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Icek pisze:

    > to tak samo jak Tusk twierdzi, ze wzrost przychodu o 15 mld zlotych do
    > budzetu nie spowoduje negatywnych konsekwencji.

    Ten błąd logiczny łatwo wykazać. 1% nic nie zmienia? A kolejny 1%? A
    kolejny? ...

    Ale nie oczekujmy od wyborców logicznego myślenia.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2010-08-05 09:15:47
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Dużo by pisać.

    to tak samo jak Tusk twierdzi, ze wzrost przychodu o 15 mld zlotych do
    budzetu nie spowoduje negatywnych konsekwencji.

    Spowoduje bo zamiast te 15 mld krazyc jak krew w krwioobiegu i zarabiac na
    kolejnych ludzi spocznie w kasie panstwa

    Ludzie a firmy jeszcze bardziej jak maja pieniadze to nie wkladaja pod
    poduszke tylko inwestuja.

    Icek

  • 30. Data: 2010-08-05 09:31:20
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > przypadku podatku dochodowego po kilku transakcjach ze 100zł nie zostaje
    > już prawie nic, ponieważ każdy z uczestników oddawał część państwu) itp.

    Daj spokój... Będziesz się kopał z koniem? (uups: z osłem) ;)

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.