  • 1. Data: 2010-08-04 22:08:31
    Temat: barter uhh pracowniczy
    Od: Student <a...@o...pl>

    Załóżmy, że kupuję kamienicę i chcę przerobić ją na akademik. Teraz
    załóżmy, że przy remoncie zatrudniam Studentów, i daję im za darmo
    pomieszkać przez jakiś czas w tym akademcu, bądź jakieś zniżki.

    Czy od tak wykonanej pracy trzeba też płacić podatki ? W sumie w takiej
    sytuacji to jest wolontariat, tak ?

  • 2. Data: 2010-08-04 22:17:43
    Temat: Re: barter uhh pracowniczy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Student pisze:
    > Załóżmy, że kupuję kamienicę i chcę przerobić ją na akademik. Teraz
    > załóżmy, że przy remoncie zatrudniam Studentów, i daję im za darmo

    To jakaś grupa etniczna lub coś w tym stylu? Bo jeśli masz na myśli
    studentów, czyli takich do studiują na wyższych uczelniach, to słowo to
    pisze się z małej litery (pomijam przypadek np. początku zdania ;) )

    > pomieszkać przez jakiś czas w tym akademcu, bądź jakieś zniżki.
    >
    > Czy od tak wykonanej pracy trzeba też płacić podatki ?

    Owszem. A potem jeszcze od tego darmowego mieszkania. Barter jest jak
    najbardziej opodatkowany.

    > W sumie w takiej
    > sytuacji to jest wolontariat, tak ?

    Oczywiście że nie.

  • 3. Data: 2010-08-04 22:31:59
    Od: Student <a...@o...pl>

    On 08/05/2010 12:17 AM, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > pisze się z małej litery (pomijam przypadek np. początku zdania ;) )

    > Owszem. A potem jeszcze od tego darmowego mieszkania. Barter jest jak

    Co za durny kraj, a jeśli sam sobie pomaluję farbą ścianę ?

    Co jeśli ścianę pomaluje mój brat ?

    Co jeśli ścianę pomaluje mój daleki kuzyn ?

    Co jeśli ścianę pomaluje mi kolega z podstawówki ?

    Co jeśli ścianę pomaluje mi gościu, którego poznałem na przystanku
    autobusowym ?

    Co jeśli ścianę pomalują studenci, którzy wynajmują sobie wynajmowane
    mieszkanie farbą właściciela ?

    Zwłaszcza interesuje mnie ten ostatni punkt. Cóż widać, że policja przez
    wakacje będzie musiała założyć jakieś brygady lotne w mieszkaniach
    studenckich : ( " On ma pędzel i wiaderko w rękach ! Gleba gnoju, gleba
    !!!!).

    Pewnie, można sprowadzić wszystko do absurdu. Albo wynająć dobrego
    prawnika ... :(.

  • 4. Data: 2010-08-04 22:48:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2010, Student wrote:

> [...]
    > jakiś czas w tym akademcu, bądź jakieś zniżki.
    >
    > Czy od tak wykonanej pracy trzeba też płacić podatki ?

    Tak.

    > W sumie w takiej sytuacji to jest wolontariat, tak ?

    Nie.
    Studenci nie robią tego z dobrego serca (a nawet jakby robili, nie
    jest spełniony cel), lecz "dla mieszkania".
    Oni mają przychód - z nieodpłatnego świadczenia w postaci równoważności
    wynajmu, Ty masz przychód - też z nieodpłatnego świadczenia
    w postaci równoważności rynkowo wycenionego wynagrodzenia za
    porównywalną pracę. Można "skonwertować" tę część która się
    pokryje wyrazić wprost jako wynagrodzenie "płatne w naturze",
    takie postawienie sprawy jak widać obniży podatek :>
    (ale ew. część "nierównoważna" nadal będzie "nieodpłatnym
    świadczeniem", bez względu na to w czyją stronę wyjdzie
    nierównowaga).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-08-05 00:45:00
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    W dniu 05.08.2010 00:17, Andrzej Lawa pisze:

    > To jakaś grupa etniczna lub coś w tym stylu? Bo jeśli masz na myśli
    > studentów, czyli takich do studiują na wyższych uczelniach, to słowo to
    > pisze się z małej litery (pomijam przypadek np. początku zdania ;) )
    ^^^^^^^^^^^^^^

    Małą literą.

    --
    live_evil

  • 6. Data: 2010-08-05 02:38:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Student wrote:
> [...]
    > pomieszkać przez jakiś czas w tym akademcu, bądź jakieś zniżki.
    >
    > Czy od tak wykonanej pracy trzeba też płacić podatki ?

    Ba, i to podwójny.
    I ty, bo dostałeś darmową robotę, która ma swoją wartość rynkową i oni,
    bo dostali darmowe mieszkanie, które ma swoją wartość rynkową.

    > W sumie w takiej
    > sytuacji to jest wolontariat, tak ?

    nie. wolontariat to "z dobrego serce". A tu tego brak.

    Dużo prościej będzie ich zatrudnić i im normalnie zapłacić.

  • 7. Data: 2010-08-05 05:56:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Student pisze:

    > Co za durny kraj,

    Nie "durny kraj", tylko ty, cwaniaczku, chcesz durno uniknąć podatku i
    tupiesz nóżką, że ci przepisy na to nie pozwalają.

  • 8. Data: 2010-08-05 05:57:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    live_evil pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Małą literą.

    (zaczynając) z małej litery. Albo

  • 9. Data: 2010-08-05 05:58:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    live_evil pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Małą literą.

    (zaczynając) z małej litery. Albo zaczynając od małej litery, jeśli
    jesteś upierdliwy ;)

  • 10. Data: 2010-08-05 06:02:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nie "durny kraj", tylko ty, cwaniaczku, chcesz durno uniknąć podatku i
    > tupiesz nóżką, że ci przepisy na to nie pozwalają.

    Co jest durnego w chęci uniknięcia podatku?

    --
    Liwiusz