  • 91. Data: 2010-08-09 07:47:19
    Temat: Re: barter uhh pracowniczy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Icek pisze:

    > ale niedlugo okaze sie, ze nie bedziemy produkowac nic.

    To też nic złego - być może będziemy lepsi w usługach, czy
    przetwórstwie.

    Chyba, że zakładasz, że Polacy nic nie będą robić. Ale wówczas trudno
    wykazać, że będą też cokolwiek importować.

    > Niemal wszystko u chinczykow jest tansze. Nie da sie z nimi konkurowac
    > jednak trzeba o tym pomyslec, ze jak cala produkcja wyjedzie do chin to u
    > nas bedzie kupa

    Nie cała produkcja, tylko ta, która jest opłacalna. I nie do końca
    będzie to wina Chińczyków. Tania siła robocza, to jedno, wysokie
    podatki, to drugie.

    Znajoma kiedyś produkowała ręcznie robione kartki (świąteczne itp.).
    Przestała, bo pracowała głównie na państwo (ZUS).

    Tak więc nie demonizujmy Chin, bo większym zagrożeniem są nasi
    lokalni urzędasi.

    --
    Liwiusz

  • 92. Data: 2010-08-09 08:26:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Icek pisze:

    > praca w uslugach i budzetowce moze dac utrzymanie. Jednak wtedy wszystko
    > bedzie z importu (przynajmniej wszystko wysoko przetworzone)

    Praca w budżetówce to nie praca, tylko koszt z gospodarczego punktu
    widzenia. Natomiast nie widzę przeszkód, aby jakaś gospodarka opierała
    się wyłącznie o usługi.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2010-08-09 08:27:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]

    > Przestała, bo pracowała głównie na państwo (ZUS).
    >
    > Tak więc nie demonizujmy Chin, bo większym zagrożeniem są nasi

    no o tym pisze. Koszty pracy. To nie wina chinczykow, ze u nas sa mocno za
    wysokie

    Icek

  • 94. Data: 2010-08-09 13:46:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Aug 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > W charakterze...?

    Wyobraź sobie, że taki mechanizm działał przed okres dłuższy niż
    istniał w PRL socjalizm: jak górnik "nie wyrabiał" pod ziemią, to
    pracował na powierzchni, zdaje się (przynajmniej w niektórych
    ustawodawstwach, bo niekoniecznie było ono polskie :P) kopalnia
    miała obowiązek zatrudnić byłych "podziemnych" na powierzchni.
    Poczynając od przytoczonego "wydawania lamp i znaczków" (jakby
    kto nie wiedział - bardzo odpowiedzialna praca, co wychodzi
    w momencie jakiejś katastrofy) a kończąc na magazynierze (taki
    od prochu to uprawnienia musi mieć, więc wymarzona posada dla
    byłego strzałowego).

    pzdr, Gotfryd

  • 95. Data: 2010-08-09 13:52:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Stawka 100%? Gdzie taką znalazłeś?

    Już przy stawce 50% wiele rzeczy będzie próbował kupić "nieoficjalnie".
    A to kafelkarza poszuka takiego co to "po godzinych" (w godzinach
    to on będzie robił dla urzędów :P), a to ubrania z przemytu...
    Z p. widzenia "oficjalnej" statystyki gospodarka będzie szła lotem
    nurkującym, mimo że ludzie będą jakoś żyli :P
    I jeśli coś jest w tym mechaniźmie groźne, to fakt "rozsprzęgania"
    prawa - coraz więcej ludzi będzie uważało taki stan za normalny.
    Mimo, że formalnie "lewy" obrót jest zabroniony prawem.

    pzdr, Gotfryd

  • 96. Data: 2010-08-09 13:53:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Aug 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > Kto za to zapłaci?

    My.
    Pytanie: co lepsze, j.w. czy płacić za przekładanie papierków?

    > Przez "to" mam na myśli nie tylko ich pensje, ale
    > pokrycie kosztów spartolenia przez ludzi bez kwalifikacji ni
    > predyspozycji do takiej pracy.

    Niekoniecznie - bo jest pytanie o *jaką* pracę chodzi.
    Zawsze doświadczam ambiwalentnych odczuć, jak ktoś się wyśmiewa
    z <uwaga: prawo Godwina czy jak mu tam :P> z hitlerowskiego
    "budowania autostrad łopatami" - bo nie wiem, czy brak swiadomości
    iż to nie owe budowy dały efekt podstawowy jest bardziej
    śmieszny czy smutny.

    Sądzisz, że istotna więszkość urzędników[1] *chciałaby* wybrać
    taką pracę, czy może jednak rozejrzeliby się za inną?

    [1] no, nie chodzi o urzędników jako takich, tylko wszelkich
    kombinatorów korzystających ze świadczeń - z wyłączeniem
    niekombinatorów, czyli ludzi którzy *naprawdę* nie mają
    pracy mimo że chcą, co podkreślam (i przy okazji oni
    dostaliby "słuszny zasiłek za pracę")

    pzdr, Gotfryd

  • 97. Data: 2010-08-09 19:28:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Ależ nie ma w tym nic złego, że gałęzie gospodarki niekonkurencyjne na
    > światowym rynku zanikają w danym kraju. Nie każde państwo musi
    > produkować wszystko. Naprawdę.

    Sęk w tym, że prawie nic już nie produkujemy.

  • 98. Data: 2010-08-09 19:31:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-09 21:28, Andrzej Lawa pisze:

    > Sęk w tym, że prawie nic już nie produkujemy.

    Tiaaaa ..

    --
    spp

  • 99. Data: 2010-08-09 19:33:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > w wielu przypadkach nie jednak w tych przypadkach co jest sprawca to on
    > powinien ponosic te wszystkie koszty

    I ponosi. Jak się uda go dopaść i jest wypłacalny.

    > no wydajacego latarki, magazyniera czy kogokolwiek na ziemi. Nie musi cale
    > zycie pracowac "pod"

    Czyli znowu chcesz tworzyć puste etaty, tylko gdzie indziej.

    > sugerujesz, ze policjantowi nie przysluguje renta i to dozywotnia za
    > nadcisnienie ?

    Twierdzę, że przeniesienie z patrolu na dyżurnego spowoduje zmianę z
    nadciśnienia na wylew krwi do mózgu.

    Kłamiesz.

  • 100. Data: 2010-08-09 19:34:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > chinski jest duzo tanszy bo tam koszty pracownicze nie sa tak rozwiniete.
    > Oplaca sie tam wyprodukowac a pozniej przeslac przez pol swiata a i tak jest
    > taniej.

    No to jest szansa, że sytuacja się poprawi, jak ropy zabraknie ;->

    Bo ropa naftowa jest niemalże darmowa - w porównaniu z tym, co daje.