  • 51. Data: 2008-08-24 19:57:24
    Temat: Re: abonament za internet
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Patryk Włos pisze:

    > I wracając do oryginalnego pytania - więksi ISP mają wyliczone
    > przeciętne obciążenie abonowanego łącza per komputer. W związku z tym
    > tak kalkulują ofertę, aby z jednej strony była jak najtańsza (aby skusić
    > klientów), a z drugiej, aby utrzymać sensowną jakość przy możliwie
    > małych kosztach. Przy czym zakładają tutaj, że podłączony będzie 1
    > komputer, czyli jakieś przewidywalne obciążenie.

    Ummm... A jak niby liczba komputerów ma wpływać na obciążenie?

    Komputer działa 24h/dobę i cały czas coś zasysa z maksymalną możliwą
    prędkością - podłączenie drugiego rozłoży tylko tę prędkość na dwa
    komputery.

    > Jeśli teraz założymy sobie, że jedno mieszkanie wynajęło pięciu
    > studentów z pięcioma komputerami, to pomimo tego, że sygnał nie jest
    > udostępniany poza lokal, średnie obciążenie łącza rośnie pięciokrotnie

    Tak samo, jak przy pięciu użytkownikach jednego komputera.

  • 52. Data: 2008-08-24 20:49:55
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Komputer działa 24h/dobę i cały czas coś zasysa z maksymalną możliwą
    > prędkością - podłączenie drugiego rozłoży tylko tę prędkość na dwa

    No właśnie - ja tak robię, ciągnąc nawet śmieci, aby sobie na mnie nie
    zarobili - tym bardziej, że nie lubię mojego ISP, u którego zresztą
    kilka lat temu pracowałem, i nie chcę, aby na mnie ch... złamane zarabiali.

    Niemniej jednak, możesz wierzyć lub nie, większość użytkowników tak nie
    robi, a jedynie sprawdza sobie pocztę, ogląda strony itp. - dla ponad
    60% użytkowników przepływność jest ważna tylko po to, aby się strony
    szybko otwierały (szczegółów podać niestety nie mogę, a ponadto nie są
    już pewnie do końca aktualne).

    W każdym razie każdy sensowny ISP prowadzi swoje statystyki obciążenia
    per gniazdko z poprawką na "heavy-userów" (tak się ich żargonowo nazywa)
    - i m.in. na tych statystykach opiera kalkulację cen. Zatem
    statystycznie rzecz biorąc dla ISP nie jest na rękę, aby podłączać
    więcej, niż 1 komputer do gniazdka.

    > Tak samo, jak przy pięciu użytkownikach jednego komputera.

    j/w

    I ciekawostka: liczba heavy-userów w dużej sieci nie przekracza z reguły
    3%, a prawie nigdy 5%.

    A druga ciekawostka: można tak zdegradować parametry sieciowe, aby:

    a) pakiety p2p się gubiły

    b) inne pakiety też się gubiły, ale rzadziej

    c) nie było to normalne wycinanie, które można udowodnić, zbierając
    bardzo wiele danych, ale bardzo "dziwne", "samoistne" i oczywiście
    losowe gubienie, którego za cholerę się nie udowodni

    d) na skutek tego występowały timeouty, a zatem bardzo częste
    oczekiwanie przez stos tcp/ip komputera na kolejne pakiety i w związku z
    tym dość radykalne odciążenie łącza

    Ot, taka sztuczka na heavy-userów.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 53. Data: 2008-08-24 23:02:53
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ciekawe, czy w przypadku zabezpieczonej sieci WiFi wygrali by przed
    > sądem. Bo służbowa opinia operatora argumentem raczej nie jest.

    zabezpieczona to ta siec jest dla kogos "przyjezdnego" dla sasiada za
    sciana to co innego;)

    u mnie jest tak:
    chcesz router - prosze bardzo - masz pasmo przyznane dla jednego
    blaszaka, a co se podepniesz to juz Twoj biznes;)
    chcesz miec na kazdym blaszaku miec te sama szybkosc - placisz 50% abo
    podstawowego;)

    proste prawda?

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 54. Data: 2008-08-24 23:25:32
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    tak se czytam te wasze texty i sie zastanawiam czy macie wogole
    jakiekolwiek pojecie o tym co piszecie;)

    1)overbooking (bo tak sie nazywa fachowo overselling w zargonie ISP)
    srednio wynosi 1 do 10 im wiekszy isp tym wiekszy overbooking;) bo i
    wieksze pasmo ma do swiata;)

    2)blueconnect - w trojmiesci w ciapagu (jadacym) mialem transfer lekka
    antena ok 6mbit/s ;)

    3)QoS - proponuje poczytac,

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 55. Data: 2008-08-24 23:30:26
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Jotte pisze:
    > A segment WiFi odpowiednio trzeba skonfigurować i zabezpieczyć (m.in
    > hide SSID naturalnie).

    to akurat tak mocne zabezpiecznie ze poprostu smiech na sali;)

    polecam google i wardriving;)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 56. Data: 2008-08-24 23:32:53
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > 1)overbooking (bo tak sie nazywa fachowo overselling w zargonie ISP)
    > srednio wynosi 1 do 10 im wiekszy isp tym wiekszy overbooking;) bo i

    Zastanawiam się, czy Ty masz pojęcie. Owszem, widziałem już łącza 1:1,
    ale w mojego ISP za czasów mojej pracy tam było ok. 23, licząc średnio
    cały Poznań.

    > 2)blueconnect - w trojmiesci w ciapagu (jadacym) mialem transfer lekka
    > antena ok 6mbit/s ;)

    No patrz, a ja jeszcze nigdy nie miałem z BlueConnecta sensownych
    transferów - antena to takie skrzydełka wystające z karty PCMCIA.

    > 3)QoS - proponuje poczytac,

    Proponuję poczytać umowę abonencką pierwszego lepszego ISP. QoS ma się
    do niej nijak.

  • 57. Data: 2008-08-25 05:42:11
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    SlawcioD pisze:
    > Liwiusz pisze:

    [ciach...]
    > chcesz miec na kazdym blaszaku miec te sama szybkosc - placisz 50% abo
    > podstawowego;)
    >
    > proste prawda?
    >
    > pozdrawiam
    > SlawcioD

    Tak podchodzą do sprawy "normalni" dostawcy - dają Ci pasmo - jak chcesz
    to przyznane np 2Mb podziel na 100 komuterów :-)
    --
    Pozdrawiam,
    Reseller

  • 58. Data: 2008-08-25 06:23:36
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Patryk Włos pisze:

    > Zastanawiam się, czy Ty masz pojęcie. Owszem, widziałem już łącza 1:1,
    > ale w mojego ISP za czasów mojej pracy tam było ok. 23, licząc średnio
    > cały Poznań.

    tak, gdzie widziales 1:1? kto robi taka promocje ;)? i jaki to byl wolumen?

    > No patrz, a ja jeszcze nigdy nie miałem z BlueConnecta sensownych
    > transferów - antena to takie skrzydełka wystające z karty PCMCIA.

    no to masz problem - u mnie dziala z roznym skutkie w zaleznosci od
    miejsca (w Poznaniu nie testowalem) w Krakowie dziala bdb, w Katowicach
    mam wszedzie umts, btw. dziala tak jak pozwalaja warunki natezenia ruchu
    (glos ma pierwszenstwo) czyli patrz nizej;)

    > Proponuję poczytać umowę abonencką pierwszego lepszego ISP. QoS ma się
    > do niej nijak.

    przy dobrym ksztaltowaniu lacza to i widzialem 1:35 (2mb/512kb iDSL)
    a tak wogole trzeba byc samobojca zeby nie korzystac z QoS w tym biznesie.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 59. Data: 2008-08-25 06:24:42
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Reseller pisze:

    > [ciach...]

    > Tak podchodzą do sprawy "normalni" dostawcy - dają Ci pasmo - jak chcesz
    > to przyznane np 2Mb podziel na 100 komuterów :-)
    a niech sie bawia;) jak maja connlimita zalozonego ;)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 60. Data: 2008-08-25 07:08:55
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 24 Aug 2008 16:43:21 +0200,
    Patryk Włos <a...@o...pl> screamed:

    > http://trojany.pl/artykuly/hackin9/lacze_pl.pdf
    >
    > Polecam też książkę "Cisza w sieci" Michała Zalewskiego.
    > Generalnie można za pomocą bardzo prostej, aczkolwiek "sprytnej" analizy
    > pakietów wykryć, że z łącza korzysta kilku użytkowników,

    W jaki sposób zamierzasz rozróżnić mój system S1 z uruchomionym na nim
    wirtualnie systemem S2 od S1 i S2 na osobnych komputerach w sytuacji,
    w której oba przypadki są za modemem użytkownika?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 09:06:19 user up 11810 days, 21:01, 1 user, load average: 0.56, 0.01, 0.15 ]

    Ice-cream is exquisite. What a pity it isn't illegal. -- Voltaire