    From: Patryk Włos <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: abonament za internet
    Date: Sun, 24 Aug 2008 22:49:55 +0200

    > Ummm... A jak niby liczba komputerów ma wpływać na obciążenie?
    >
    > Komputer działa 24h/dobę i cały czas coś zasysa z maksymalną możliwą
    > prędkością - podłączenie drugiego rozłoży tylko tę prędkość na dwa
    > komputery.

    No właśnie - ja tak robię, ciągnąc nawet śmieci, aby sobie na mnie nie
    zarobili - tym bardziej, że nie lubię mojego ISP, u którego zresztą
    kilka lat temu pracowałem, i nie chcę, aby na mnie ch... złamane zarabiali.

    Niemniej jednak, możesz wierzyć lub nie, większość użytkowników tak nie
    robi, a jedynie sprawdza sobie pocztę, ogląda strony itp. - dla ponad
    60% użytkowników przepływność jest ważna tylko po to, aby się strony
    szybko otwierały (szczegółów podać niestety nie mogę, a ponadto nie są
    już pewnie do końca aktualne).

    W każdym razie każdy sensowny ISP prowadzi swoje statystyki obciążenia
    per gniazdko z poprawką na "heavy-userów" (tak się ich żargonowo nazywa)
    - i m.in. na tych statystykach opiera kalkulację cen. Zatem
    statystycznie rzecz biorąc dla ISP nie jest na rękę, aby podłączać
    więcej, niż 1 komputer do gniazdka.

    > Tak samo, jak przy pięciu użytkownikach jednego komputera.

    j/w

    I ciekawostka: liczba heavy-userów w dużej sieci nie przekracza z reguły
    3%, a prawie nigdy 5%.

    A druga ciekawostka: można tak zdegradować parametry sieciowe, aby:

    a) pakiety p2p się gubiły

    b) inne pakiety też się gubiły, ale rzadziej

    c) nie było to normalne wycinanie, które można udowodnić, zbierając
    bardzo wiele danych, ale bardzo "dziwne", "samoistne" i oczywiście
    losowe gubienie, którego za cholerę się nie udowodni

    d) na skutek tego występowały timeouty, a zatem bardzo częste
    oczekiwanie przez stos tcp/ip komputera na kolejne pakiety i w związku z
    tym dość radykalne odciążenie łącza

    Ot, taka sztuczka na heavy-userów.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie: