  • 11. Data: 2006-04-04 20:33:47
    Temat: Re: abonament tvp
    Od: Franek <...@c...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ja w ogóle nie płacę. Ale za posiadanie sprawdnego telewizora - nawet
    > nie używanego - płacić trzeba. A jak wyrejestrujesz i nie sprzedasz TV -
    > naciągasz państwo na podatek.
    Nie naciągasz, przez analogię do innych przedmiotów
    np.samochodu.Wyrejestrowujesz go zachowując jako ,,sentymentalną ozdobę"
    na podwórku. Wówczas nie płacisz żadnych świadczeń z tytułu jego
    dalszego posiadania

    > Ty. Przeczytaj łaskawie ustawę i przestań.
    Znam ustawę. Nie płaci się za posiadanie telewizora np.jako szafki,
    tylko za czynne korzystanie z niego w celu odbierania audycji TV

    > Po raz n-ty: to nie jest żaden abonament, tylko PODATEK. Dotarło?
    Jest pewna subtelna różnica, bo abonament to regularna opłata za prawo
    użytkowania czegoś, w naszym przypadku telewizora. Podatek zaś to
    świadczenie pobierane przez państwo w celu pokrycia wydatków.

  • 12. Data: 2006-04-04 20:44:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Franek napisał(a):

    > Znam ustawę. Nie płaci się za posiadanie telewizora np.jako szafki,
    > tylko za czynne korzystanie z niego w celu odbierania audycji TV

    Niezupełnie. Płaci się również np. za posiadanie telewizora do
    dotwarzania np. kaset video czy płyt DVD.

    M.

  • 13. Data: 2006-04-04 20:56:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Franek wrote:

    > Nie naciągasz, przez analogię do innych przedmiotów

    PRZECZYTAJ
    WRESZCIE
    STOSOWNE
    PRZEPISY
    PRZESTAŃ
    MĄCIĆ

    > np.samochodu.Wyrejestrowujesz go zachowując jako ,,sentymentalną ozdobę"
    > na podwórku. Wówczas nie płacisz żadnych świadczeń z tytułu jego
    > dalszego posiadania

    Nie możesz ot tak sobie "wyrejestrować" pojazdu, ignorancie. Musi zostaś
    sprzedany, skradziony lub zezłomowany.

    To po pierwsze.

    Po drugie: jakie świadczenia? O czym ty bredzisz? Państwu żadnych
    podatków od posiadania samochodu nie płacisz - tylko akcyzę w paliwie.

    > Znam ustawę. Nie płaci się za posiadanie telewizora np.jako szafki,

    Nie znasz.

    > tylko za czynne korzystanie z niego w celu odbierania audycji TV

    Nie. Za posiadanie urządzenia zdolnego do natychmiastowego odbioru audycji.

    > Jest pewna subtelna różnica, bo abonament to regularna opłata za prawo
    > użytkowania czegoś,

    Nie. Abonament to regularna opłata za korzystanie z USŁUG.

    > w naszym przypadku telewizora. Podatek zaś to
    > świadczenie pobierane przez państwo w celu pokrycia wydatków.

    Toteż właśnie - to jest podatek.

  • 14. Data: 2006-04-05 07:10:38
    Od: "jacobs" <a...@m...pl>

    > Niezupełnie. Płaci się również np. za posiadanie telewizora do dotwarzania
    > np. kaset video czy płyt DVD.

    temat wraca jak bumerang na grupę;)
    Legalnie to trzeba mieć TV z uszkodzoną fonią i drugi z uszkodzona wizja.
    Można postawić obok siebie i oglądać. Przepis mówi wyraźnie o "sprawnym"
    odbiorniku.

    J.

  • 15. Data: 2006-04-05 08:20:21
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Franek" <...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > np.samochodu.Wyrejestrowujesz go zachowując jako ,,sentymentalną ozdobę"
    > na podwórku. Wówczas nie płacisz żadnych świadczeń z tytułu jego

    Rzeczywiscie bredzisz i to ostro :D

    Za taki samochod nadal musialbys oplacac OC, ktore jest obowiazkowe -
    wyrejestrowanie nic tu nie da

    > Znam ustawę. Nie płaci się za posiadanie telewizora np.jako szafki,
    > tylko za czynne korzystanie z niego w celu odbierania audycji TV

    Za telewizor umozliwiajacy natychmiastowy odbior - to ze cos na nim stoi nie
    znaczy ze nie umozliwia natychmiastowego odbioru

    Jacek

  • 16. Data: 2006-04-05 08:38:05
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Niezupełnie. Płaci się również np. za posiadanie telewizora do
    > dotwarzania np. kaset video czy płyt DVD.

    Zapoznja sie z definicja: telewizor, telewizja.

    Jesli odtwarzasz TYLKO VHS, DVD, satelite to mozesz spokojnie usunac
    glowice wcz. i posiadasz tym samym MONITOR.
    A jesli ktos bedzie pyskowal, to niech udowodni, ze za pomoca MONITORA
    jestes w stanie odbierac jakikolwiek program tv. A o odbiornikach
    satelitarnych ustawa nic nie wspomina, z tego co pamietam.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 17. Data: 2006-04-05 11:04:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MarcinJM wrote:

    > Jesli odtwarzasz TYLKO VHS, DVD, satelite to mozesz spokojnie usunac
    > glowice wcz. i posiadasz tym samym MONITOR.

    Owszem, ale póki nie usuniesz głowicy z TV (i magnetowidu!) - podatek
    musisz płacić.

  • 18. Data: 2006-04-05 14:10:19
    Od: Franek <...@c...pl>

    castrol napisał(a):

    > Użytkownik "Franek" <...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Rzeczywiscie bredzisz i to ostro :D
    >
    > Za taki samochod nadal musialbys oplacac OC, ktore jest obowiazkowe -
    > wyrejestrowanie nic tu nie da
    D. Nie masz racji, bo na podstawie Prawa o Ruch Drogowym za pojazd
    wyrejestrowany nie placisz OC. Jedynie S.M wlepic może Ci mandat, gdy
    zostawisz go na ulicy , a nie na swojej posesji.Uwazasz, ze za te
    wszyskie pojazdy, ktore (czesto autobusy)stoją jako pakamery w roznych
    ogrodkach własciciele placą OC? Przypomne Ci tylko, ze oprocz
    wydz,komunikacji trzeba taki pojazd wyrejestrowac u ubezpieczyciela.

  • 19. Data: 2006-04-05 14:21:42
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    > ogrodkach własciciele placą OC? Przypomne Ci tylko, ze oprocz
    > wydz,komunikacji trzeba taki pojazd wyrejestrowac u ubezpieczyciela.

    To idzi i wyrejestruj auto bez zaswiadczenia o zezlomowaniu badz umowy
    sprzedazy auta :D

    Wiec nie pisz ze nie masz racji skoro nie masz o tym pojecia. Auto nawet jak
    stoi w ogrodzie wlasciciela, musi miec OC - i nie ma znaczenia tutaj fakt
    czy jest ono na chodzie czy moze jest porosniete trawa czy mchem :)

    Jacek

  • 20. Data: 2006-04-05 15:22:02
    Od: Franek <...@c...pl>

    castrol napisał(a):

    > Użytkownik "Franek" <...@c...pl> napisał w wiadomości

    > To idzi i wyrejestruj auto bez zaswiadczenia o zezlomowaniu badz umowy
    > sprzedazy auta :D
    >
    > Pierwotnie mowilismy o zasadnosci oplaty OC po
    wyrejestrowaniu.Oczywiscie dalej twierdze, że takiej oplaty sie nie
    ujszcza niezaleznie od grubosci mchu. Zdjecie z ewidencji za
    posrednictwem zlomowania pojazdu to inna bajka.Tu trzeba sie wykazac
    inwencja, aby takie zaswiadczenie zdobyc i zlozyc w wydz.kom., to jest
    oczywiste, bo inaczej pojazdu nie wyrejestrujesz.