  • 1. Data: 2006-04-04 11:55:05
    Temat: abonament tvp
    Od: "arturo" <d...@c...pl>

    http://biznes.interia.pl/news?inf=734887

    moze ECJ dopisze post scriptum do licznych dyskusji na ten temat

  • 2. Data: 2006-04-04 12:36:53
    Temat: Re: abonament tvp
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-04, arturo <d...@c...pl> wrote:
    > http://biznes.interia.pl/news?inf=734887
    >
    > moze ECJ dopisze post scriptum do licznych dyskusji na ten temat

    A jest szansa, że nauczy cię pisać posty?

    Renata

  • 3. Data: 2006-04-04 14:46:24
    Od: Franek <...@c...pl>

    Nie tylko TV. Są też inni zdziercy abonamentowi np.jak gazownia,
    energetyka,tepsa

  • 4. Data: 2006-04-04 15:00:09
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Franek" <...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Nie tylko TV. Są też inni zdziercy abonamentowi np.jak gazownia,
    > energetyka,tepsa

    To placisz abonament za posiadanie kuchenki gazowej, lampy czy moze aparatu
    telefonicznego?? Bo wydaje mi sie ze jednak nie :)

    Jacek

  • 5. Data: 2006-04-04 15:32:44
    Od: Franek <...@c...pl>

    castrol napisał(a):

    > Użytkownik "Franek" <...@c...pl> napisał w wiadomości

    > To placisz abonament za posiadanie kuchenki gazowej, lampy czy moze
    > aparatu telefonicznego?? Bo wydaje mi sie ze jednak nie :)

    Mowa jest o czynnym funkcjonowaniu tych urządzeń, a nie przechowywaniu
    ich pod nazwą elementu dekoracyjnego. Za telewizor i za wymieniony przez
    Ciebie sprzęt płacisz, gdy jest zainstalowany.

  • 6. Data: 2006-04-04 16:11:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Franek wrote:

    > Mowa jest o czynnym funkcjonowaniu tych urządzeń, a nie przechowywaniu
    > ich pod nazwą elementu dekoracyjnego. Za telewizor i za wymieniony przez
    > Ciebie sprzęt płacisz, gdy jest zainstalowany.

    Bredzisz.

    Za telewizor "abonament" zapłacisz nawet, jak sobie stoi nieużywany.

    Trzeba być elektoratem LPR, żeby nabrać się na słowo "abonament" i nie
    dostrzec, że tak na prawdę to jest PODATEK (od luksusu posiadania
    odbiornika TV).

  • 7. Data: 2006-04-04 19:02:38
    Od: Franek <...@c...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    >
    > Trzeba być elektoratem LPR, żeby nabrać się na słowo "abonament" i nie
    > dostrzec, że tak na prawdę to jest PODATEK (od luksusu posiadania
    Jak stoi sobie nieużywany to wyrejestruj telewizor i wówczas nie
    będziesz płacił abonamentu. Zatelefonuj na pocztę to się dowiesz kto
    bredzi. Nie jestem zwolennikiem abonamentów, jest to twór anachroniczny
    i nie ma racji bytu. ,,Komórki" to zrozumiały dlatego jest tak dużo
    zwolenników karty np.tak tak nad czym Tepsa ubolewa niestety, bo ubywa
    jej klientów.

  • 8. Data: 2006-04-04 19:04:02
    Od: Franek <...@c...pl>

  • 9. Data: 2006-04-04 19:06:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Franek wrote:

    > Jak stoi sobie nieużywany to wyrejestruj telewizor i wówczas nie
    > będziesz płacił abonamentu.

    Ja w ogóle nie płacę. Ale za posiadanie sprawdnego telewizora - nawet
    nie używanego - płacić trzeba. A jak wyrejestrujesz i nie sprzedasz TV -
    naciągasz państwo na podatek.

    > Zatelefonuj na pocztę to się dowiesz kto bredzi.

    Ty. Przeczytaj łaskawie ustawę i przestań.

> [...]
    > i nie ma racji bytu. ,,Komórki" to zrozumiały dlatego jest tak dużo
    > zwolenników karty np.tak tak nad czym Tepsa ubolewa niestety, bo ubywa

    Po raz n-ty: to nie jest żaden abonament, tylko PODATEK. Dotarło?

  • 10. Data: 2006-04-04 20:33:05
    Od: Franek <...@c...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ja w ogóle nie płacę. Ale za posiadanie sprawdnego telewizora - nawet
    > nie używanego - płacić trzeba. A jak wyrejestrujesz i nie sprzedasz TV -
    > naciągasz państwo na podatek.
    Nie naciągasz, przez analogię do innych przedmiotów
    np.samochodu.Wyrejestrowujesz go zachowując jako ,,sentymentalną ozdobę"
    na podwórku. Wówczas nie płacisz żadnych świadczeń z tytułu jego
    dalszego posiadania

    > Ty. Przeczytaj łaskawie ustawę i przestań.
    Znam ustawę. Nie płaci się za posiadanie telewizora np.jako szafki,
    tylko za czynne korzystanie z niego w celu odbierania audycji TV

    > Po raz n-ty: to nie jest żaden abonament, tylko PODATEK. Dotarło?
    Jest pewna subtelna różnica, bo abonament to regularna opłata za prawo
    użytkowania czegoś, w naszym przypadku telewizora. Podatek zaś to
    świadczenie pobierane przez państwo w celu pokrycia wydatków.