  • 211. Data: 2023-12-18 21:31:07
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 21:01, J.F pisze:

    > Ta gmina, mogła później sie przenieść do Izraela.

    Znów - zależy czy to było prywatne stowarzyszenie żydów to mogą sobie
    przenosić adres korespondencyjny. Ale chyba nie było:

    "W okresie II Rzeczypospolitej na terenie byłego zaboru pruskiego
    żydowski związek wyznaniowy działał na podstawie tytułu II ustawy z 23
    lipca 1847 r. ,,o stosunkach do Żydów" (Zbiór ustaw pruskich Nr 30)[5].
    Następnie podstawą do działania było rozporządzenie Prezydenta RP z 14
    października 1927 o uporządkowaniu stanu prawnego organizacji gmin
    wyznaniowych żydowskich na obszarze RP z wyjątkiem województwa śląskiego"

    Natomiast kontunuatorem tych gmin (po wielu perypetiach) jest:

    "Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich w RP działa w oparciu o ustawę z
    dnia 20 lutego 1997 o stosunku Państwa do gmin wyznaniowych żydowskich w
    Rzeczypospolitej Polskiej[2]. Zarejestrowany został jednak już w 1993
    jako kontynuacja Związku Religijnego Wyznania Mojżeszowego, powstałego
    na ogólnopolskim zjeździe kongregacji w dniach 9 i 10 sierpnia 1949
    roku[3]. 19 listopada 1991 roku na zjeździe Związku Religijnego Wyznania
    Mojżeszowego przekształcono go w Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich[4]. "

    Więc tak średnio izrael ma cokolwiek do tego - a w zasadzie to wcale.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zwi%C4%85zek_Gmin_Wyzn
    aniowych_%C5%BBydowskich_w_Rzeczypospolitej_Polskiej

    > Nie nie, to była organizacja religijna.
    > Takie stowarzyszenie w zasadzie, tylko mało formalne.

    A jednak nie bardzo...

    > Mieli i dawniej. Ten wysoki % muzułmanów też sie nie wziął calkiem
    > pokojowo (podobnie jak u nas katolików po 966).

    No tak sądzę, że jakoś to się stało w "tradycyjny" sposób - czyli,
    podboje, gwałty itp.

    > Chyba nie zawsze,

    Ci co są bogatsi, to albo są zadowoleni z siebie albo... lubią mieć
    władzę a tą najprościej zdobyć nad niezadowolonymi ziomkami, co szukają
    szczęścia w ekstremiźmie.

    > a czemu? Szkoły publiczne takie same.

    A jednak murzyni w stanach i "inżynierowie" w europie są gorzej
    wykształceni. Zresztą mieszkańców starej europy też to dotyczy -
    większość tych co do wszyskiego doszli sami to jednak dostali kopa od
    rodziców:P

    > No nie byłbym taki pewien ... jak to tam w Grecji i Rzymie było?

    Trzeb by sprawdzić, ale instytucję małżeństwa znali i chyba ruchanie się
    po kątach mając małżonka było tępione. Oczywiście co wolno konsulowi czy
    senatorowi...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 212. Data: 2023-12-18 21:37:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 21:25, J.F pisze:

    > Jakoś tak musiało byc, ale na jakiej zasadzie?
    > Szlachta raczej nie dała sobie narzucic ograniczen i podatków.

    Szlachta dawała koncesję żydowi? No i zapewne żyd musiał odpalić dolę.

    rszawy_jako_narz%C4%99dzie_judaizmu_i_szarlataneryi

    > ale zobacz, jakie fachowe wyliczenia, i ekonomiczne, i chemiczne.

    Chłopie, zlituj się - ja już nie mam czasu czytać i oglądać wszystkiego
    co podrzucasz. Sam mam całkiem pokaźną listę ciekawych rzeczy do
    przejrzenia:P

    > A kamienicznicy też Żydzi? :-)

    No właśnie mówię, że nie wprost:P

    > No ale ktos wczesniej musiał mówic, ze tych Żydów to za dużo ...
    > albo naród sam widział :-)

    No właśnie nie jestem pewien czy miasta miały taki wpływ na "wsiowych".
    Wsiowe żydy zwykle wcale groszem nie śmierdziały więc motywy zazdrości
    finansowej względem sąsiadów też trochę naciągane. Albo były jakieś
    powody "wsiowe" albo rzeczywiście po prostu ich nie lubili bo nie. Ale
    tak po prawdzie wspólny mianownik żydów jest taki że w zasadzie nigdzie
    w europie za nimi nie przepadano, więc może jednak jakiś powód tego był.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 213. Data: 2023-12-18 21:38:38
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 20:25, J.F pisze:

    > A propos - nie tylko Żydów wymordowano, ale też np Romów, wiec to
    > raczej nie o wyznanie/religię chodzi.
    >
    > W dodatku obozy koncentracyjne pierwotnie (1933) były dla komunistów,
    > kryminalistów, homoseksualistów, duchownych, w tym i katolickich,
    > przeciwników politycznych, Świadków Jehowy ..., a Żydów ... nie.
    > I mordowanie było jeszcze wtedy znikome.
    >
    > Podobnie Oswięcim/Auschwitz był pierwotnie dla buntujących sie Polaków
    > przewidziany ...

    Ale żydzi mieli po wojnie lepszy marketing... Tak jak na to z
    perspektywy siedmiu dekad popatrzyć, to mądrze robiony marketing
    historyczny popłaca...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 214. Data: 2023-12-18 21:40:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 21:07, J.F pisze:

    > Trudno powiedziec "promował" - sam się wypromował, i sporo głosów
    > partii przyniósł.

    No ale memcen był szefem partii i jak mu się braun nie podobał to mógł
    do szafy schować albo wypierdolić jak wszystkich wolnościowców:)

    > A ono tam wszyscy są sobie potrzebni, bo inaczej progu nie przekroczą
    > :-)
    > Zresztą przeciez postępuje w duchu "narodowym", czyż nie? :-)

    Dlatego trochę mnie smieszą te jego narzekania jak to braun głupio
    zrobił. Komfa grała w głupie gry to wygrała głupią nagrodę...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 215. Data: 2023-12-18 21:57:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 21:40:41 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    >>
    > Dlatego trochę mnie smieszą te jego narzekania jak to braun głupio
    > zrobił. Komfa grała w głupie gry to wygrała głupią nagrodę...

    No ale głupio zrobił.
    Czasem warto sobie przypomnieć, ze "milczenie jest złotem" :-)

    J.

  • 216. Data: 2023-12-18 22:10:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 21:37:05 +0100, Shrek wrote:

    > Szlachta dawała koncesję żydowi? No i zapewne żyd musiał odpalić dolę.

    No wiadomo, ze nie za darmo.
    Przy czym nie wiem, czy mu koncesję na pędzenie dawali.
    Wystarczy, ze karczmę dzierzawił od pana, i pańską wódkę sprzedawał.

> [...]
    >
    > Chłopie, zlituj się - ja już nie mam czasu czytać i oglądać wszystkiego
    > co podrzucasz. Sam mam całkiem pokaźną listę ciekawych rzeczy do

    Tytuł w każdym bądz razie jest jaki jest, a teza taka, ze Żydzi przez
    kanalizację chcą polskiego chłopa pozbawić zarobku z opróżniania
    ustępów, oraz cennego nawozu naturalnego.

    > No właśnie mówię, że nie wprost:P

    I taki to spisek, gdzie większość sabotowała? :-)

    > No właśnie nie jestem pewien czy miasta miały taki wpływ na "wsiowych".
    > Wsiowe żydy zwykle wcale groszem nie śmierdziały więc motywy zazdrości
    > finansowej względem sąsiadów też trochę naciągane. Albo były jakieś

    Na wsiach ich chyba było niewiele, w okolicznych miasteczkach
    natomiast dużo.

    > powody "wsiowe" albo rzeczywiście po prostu ich nie lubili bo nie.

    na "bo nie" powodów aż nadto, chocby taki, ze ksiądz mówił, ze to
    niewierni są. I dzieci na macę porywają.

    > Ale
    > tak po prawdzie wspólny mianownik żydów jest taki że w zasadzie nigdzie
    > w europie za nimi nie przepadano, więc może jednak jakiś powód tego był.

    Ogolnie te same - oni jacys inni?
    Poza tym los ich zepchnął w finanse (tylko część, bo wiekszośc to
    biedota), a pożyczki trzeba spłacać?

    Poza tym czy tak nigdzie ... "nie przepadano" to chyba dobre
    uśrednienie ...

    J.

  • 217. Data: 2023-12-18 22:21:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 21:31:07 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > października 1927 o uporządkowaniu stanu prawnego organizacji gmin
    > wyznaniowych żydowskich na obszarze RP z wyjątkiem województwa śląskiego"

    Wow, a co było na Śląsku?

> [...]
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Zwi%C4%85zek_Gmin_Wyzn
    aniowych_%C5%BBydowskich_w_Rzeczypospolitej_Polskiej

    No ale tych gmin było wiele, wielu ich członków po wojnie wyjechało do
    Izraela ..

    > A jednak nie bardzo...

    A jednak - chocby z tej ustawy

    "Gminy żydowskie zrzeszają pełnoletnie osoby wyznania mojżeszowego,
    posiadające obywatelstwo polskie, zamieszkałe na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej"

    Zrzeszenie takie

    > A jednak murzyni w stanach i "inżynierowie" w europie są gorzej
    > wykształceni.

    Z Murzynami w USA to chyba bardziej skomplikowane - i prawnie i
    społecznie ...

    > Trzeb by sprawdzić, ale instytucję małżeństwa znali i chyba ruchanie się
    > po kątach mając małżonka było tępione. Oczywiście co wolno konsulowi czy
    > senatorowi...

    Ale przeciez można też bez małżenstwa ...

    J.

  • 218. Data: 2023-12-18 22:23:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 21:12:48 +0100, A. Filip wrote:

    > Policja Granatowa w Generalnej Guberni podlegała niemieckim okupantom
    > czy państwu polskiemu? "My jako Polacy" mamy się za nich wstydzić więc
    > dlaczego "Żydzi jako żydzi" mają się nie wstydzić za policje żydowskie
    > po gettach co Niemcy tworzyły?

    Ale chyba wlasnie sami sobie tworzyli, z niemieckiego rozkazu, ale
    sami ..
    Tak czy inaczej, państwo Izrael tu nic niewinne, a chyba niewielu tych
    "zydowskich porządkowych" w nim skonczyło, bo sami też poszli do gazu
    ..

    J.

  • 219. Data: 2023-12-18 23:08:55
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Tak czy inaczej, państwo Izrael tu nic niewinne, a chyba niewielu tych
    > "zydowskich porządkowych" w nim skonczyło, bo sami też poszli do gazu

    Czy według propagandowego PO-kanonu to że Kaczyński Lech miał sobie sam
    wymierzyć karę śmierci na miejscu zwalnia go z odpowiedzialności?

    --
    A. Filip

  • 220. Data: 2023-12-18 23:24:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 15:53, J.F pisze:
    > Wojny. Ustawy norymberskie obowiązywały od 1933, i sankcje były
    > ograniczone. Nikt Żydów nie zamykał, ani nie kazał pracować, a wręcz
    > przeciwnie - zachęcano ich do opuszczenia kraju. Tylko: bez
    > pieniędzy i majątku, nikt ich nie chciał przyjąć.

    Tylko tu trzeba się zastanowić, czego to są argumenty. Polską
    inteligencje też mordowali. To, że Niemcy dopuszczali się morderstw nie
    ulega żadnej wątpliwości. Również nie ma sensu wałkować, jak bardzo złe
    to było. Natomiast to zupełnie inna skala zjawiska niż pakowanie całych
    pociągów wprost do gazu.

    --
    (~) Robert Tomasik