  • 201. Data: 2023-12-18 19:41:28
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 19:34, J.F pisze:

    > Chyba nie.

    Jak nie zapomnę to z ciekawości sprawdzę.

    > Natomiast karczmę miał, w dzierzawie, chłopów rozpijał :-)

    I chyba dodatkowo był zakaz pokątnego pedzenia.

    > Komisja d/s wpływów rosyjskich przeoczyła?
    >
    > https://pl.wikisource.org/wiki/Kanalizacya_miasta_Wa
    rszawy_jako_narz%C4%99dzie_judaizmu_i_szarlataneryi

    O kurde...

    > https://www.woda.edu.pl/artykuly/z_historii_kanaliza
    cji_warszawskiej/

    No tu już jakby lepiej. Nawet specjalnie tych żydów nie widać, poza tym
    że kamienicznicy byli przeciw;)_

    > Miejskie, ale tez i szlacheckie. Szlachta w 1920 to juz nie ta, co
    > wcześniej, ale ciągle. Cos tam wypada studiować, moze nawet inżynierem
    > zostać..

    Ale to chyba nie szlachta potem stodoły podpalała.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 202. Data: 2023-12-18 19:42:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 19:39, J.F pisze:

    > wspólczesnemu Izraelowi, a nawet temu z 1948, te policje też nie
    > podlegały ...

    No oczywiście że nie. Rak samo jak szmalcownicy nie podlegali państwu
    polskiemu. Ani temu nieistniejącemu w tym czasie ani późniejszemu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 203. Data: 2023-12-18 19:44:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 19:36, J.F pisze:

    > Zwięźle mówi.
    > POdsumował jakich szkód narobił, ale tez pare innych spraw.

    Dobra - wcześniej widziałem. Po ludzku gada - po co więc takiego cudaka
    u siebie promował?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 204. Data: 2023-12-18 19:48:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 19:00:00 +0100, Shrek wrote:

    > No to niech zwracają, ale na zasadach ogólnych.

    > No właśnie - nie widzę tu miejsca na szczególne traktowanie żydów a już
    > szczególnie państwa izrael (które z tym nie ma absolutnie nic wspólnego).

    Ano - jakby tak zapisali w testamencie spadek gminie żydowskiej,
    to może, ale nie zapisali.

    > No miejscami się dalej zabijają. W sumie w bombaju to chyba taka lokalna
    > tradycja, że lokalsi wkurwiają muzułmanów w czasie ich ramadanu aż ktoś
    > komuś puknie i potem są zamieszki i kilkaset ofiar...

    Wieksze miałem na myśli ...

    > Edrogon w w sumie też w sumie dyktator i to tym razem jak najbardziej o
    > podszewce religijnej.

    No własnie.

    > Co proponujesz - nadstawić drugi policzek po chrześcijańsku?

    To nic nie da.
    Raczej sprawdzic, co kieruje tych młodych, wychowanych juz zachodnich
    społeczenstwach, do wysadzenia sie w tłumie ...

    > Na prawdzie etapu? Wspólnotę oraz coś w rodzaju niepisanego prawa.

    No ale wspólnota i tak może być, a niepisane prawo ... ma jakiś cel?

    > Niezupełenie bez przyczyny za datę państwowości polskiej uznaje się chrzest.

    Ale ja o gejach.

    Poza tym już wczesniej Mieszko musiał miec na tyle dobrze
    funkcjonujące panstwo/księstwo, ze sąsiedzi sie liczyli ...

    > To że nie miałeś mnóstwa nieruchających samców, co im się we łebie miesza.

    Ale chyba była mowa o zwalczaniu rozwiązłosci?

    J.

  • 205. Data: 2023-12-18 19:59:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 19:48, J.F pisze:

    > Ano - jakby tak zapisali w testamencie spadek gminie żydowskiej,
    > to może, ale nie zapisali.

    A co ma państwo izrael, którego wtedy nawet nie było wspólnego z gminą
    żydowską w polsce? Nie chce mi się sprawdzać, ale jeśli ta gmina to nie
    było prywatne stowarzyszenie żydów tylko jakaś jednostka
    quasisamorządowa przewidziana przez prawo, to była to _polska_ gmina
    żydowska.

    > Wieksze miałem na myśli ...

    Większe to niedawno mieli w birmie. No i chińczycy co chwila coś
    odpierdalają.

    > To nic nie da.
    > Raczej sprawdzic, co kieruje tych młodych, wychowanych juz zachodnich
    > społeczenstwach, do wysadzenia sie w tłumie ...

    To że mimo że się tu urodzili są obywatelami "drugiej kategorii" bo są
    biedniejsi i gorzej wykształceni i kółeczko się zamyka. A cechą wspólną
    jest pochodzenie i religia, więc w kupie na somsiadów co im się lepiej
    powodzi. I co tu zrobić? Kształcić - ale to dopiero za kilka pokoleń
    zadziała (albo i nie). Oni chcą być obywatelami takimi jak reszta (a
    nawet lepszymi, bo przecież każdy celuje wyżej) już teraz - daaaawwajjjj
    socjal rasisto, ale jusz:P

    > No ale wspólnota i tak może być, a niepisane prawo ... ma jakiś cel?

    No ma. Chłopi prawa nie znali ale grzeczni byli bo piekło, diabeł rogaty
    i w ogóle.

    > Ale ja o gejach.

    eee, to ja nie wiem:P

    > Ale chyba była mowa o zwalczaniu rozwiązłosci?

    Dokładnie - jak baby się ruchają z kim chcą i ile chcą, to rucha 20
    procent męskiej topki a reszta chodzi wkurwiona:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 206. Data: 2023-12-18 20:25:31
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Dec 2023 12:03:21 +0100, A. Filip wrote:
    > Ponieważ Niemcy vel. naziści ustalali "bycie Żydem" (także) *po
    > dziadkach* to raczej wiara (w papierach) na dwa pokolenia wstecz była w
    > tym przypadku w miarę prostą _metodą_ identyfikacji ofiar nawet jak sama
    > ofiara judaizmu już nie wyznawała [A].

    A propos - nie tylko Żydów wymordowano, ale też np Romów, wiec to
    raczej nie o wyznanie/religię chodzi.

    W dodatku obozy koncentracyjne pierwotnie (1933) były dla komunistów,
    kryminalistów, homoseksualistów, duchownych, w tym i katolickich,
    przeciwników politycznych, Świadków Jehowy ..., a Żydów ... nie.
    I mordowanie było jeszcze wtedy znikome.

    Podobnie Oswięcim/Auschwitz był pierwotnie dla buntujących sie Polaków
    przewidziany ...

    J.

  • 207. Data: 2023-12-18 21:01:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 19:59:57 +0100, Shrek wrote:

    > A co ma państwo izrael, którego wtedy nawet nie było wspólnego z gminą
    > żydowską w polsce?

    Ta gmina, mogła później sie przenieść do Izraela.

    > Nie chce mi się sprawdzać, ale jeśli ta gmina to nie
    > było prywatne stowarzyszenie żydów tylko jakaś jednostka
    > quasisamorządowa przewidziana przez prawo, to była to _polska_ gmina
    > żydowska.

    Nie nie, to była organizacja religijna.
    Takie stowarzyszenie w zasadzie, tylko mało formalne.
    I jak stowarzyszenie chce przekazac swoje fundusze innemu
    stowarzyszeniu, to zasadniczo może.
    Na podobnej zasadzie funkcjonują parafie/kościoły protestanckie,
    a pewnie i meczety w Europie czy innych nieislamskich krajach.

    Tu mogłaby jeszcze wystąpić sprawa władz i członkowstwa,
    wiekszość wymordowano, ale ktoś przeżył, statutu nie było,
    nowi się mogli pojawić ... wiekszość z ocalałych mogło wyemigrować ...
    nowy majątek z kolei z nadania, jak np starą synagogę Niemcy spalili,
    a nowa z socjalistycznego przydziału ...

    > Większe to niedawno mieli w birmie. No i chińczycy co chwila coś
    > odpierdalają.

    Mieli i dawniej. Ten wysoki % muzułmanów też sie nie wziął calkiem
    pokojowo (podobnie jak u nas katolików po 966).

    > To że mimo że się tu urodzili są obywatelami "drugiej kategorii" bo są
    > biedniejsi

    Chyba nie zawsze,

    > i gorzej wykształceni

    a czemu? Szkoły publiczne takie same.

> [...]
    > zadziała (albo i nie). Oni chcą być obywatelami takimi jak reszta (a
    > nawet lepszymi, bo przecież każdy celuje wyżej) już teraz - daaaawwajjjj

    No chyba, ze tak.

    > No ma. Chłopi prawa nie znali ale grzeczni byli bo piekło, diabeł rogaty
    > i w ogóle.

    > eee, to ja nie wiem:P

    Sodoma i Gomora przez tych gejów :-)

    > Dokładnie - jak baby się ruchają z kim chcą i ile chcą, to rucha 20
    > procent męskiej topki a reszta chodzi wkurwiona:P

    No nie byłbym taki pewien ... jak to tam w Grecji i Rzymie było?

    J.

  • 208. Data: 2023-12-18 21:07:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 19:44:16 +0100, Shrek wrote:

    > Dobra - wcześniej widziałem. Po ludzku gada - po co więc takiego cudaka
    > u siebie promował?

    Trudno powiedziec "promował" - sam się wypromował, i sporo głosów
    partii przyniósł.

    A ono tam wszyscy są sobie potrzebni, bo inaczej progu nie przekroczą
    :-)
    Zresztą przeciez postępuje w duchu "narodowym", czyż nie? :-)

    J.

  • 209. Data: 2023-12-18 21:12:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > wspólczesnemu Izraelowi, a nawet temu z 1948, te policje też nie
    > podlegały ...

    Policja Granatowa w Generalnej Guberni podlegała niemieckim okupantom
    czy państwu polskiemu? "My jako Polacy" mamy się za nich wstydzić więc
    dlaczego "Żydzi jako żydzi" mają się nie wstydzić za policje żydowskie
    po gettach co Niemcy tworzyły?

    Różnice owszem są, nawet dość spore ale IMHO niewystarczające by to
    traktować _całkowicie_ odmiennie. No chyba że ktoś ma interes.

    --
    A. Filip

  • 210. Data: 2023-12-18 21:25:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 19:41:28 +0100, Shrek wrote:

    > Jak nie zapomnę to z ciekawości sprawdzę.

    > I chyba dodatkowo był zakaz pokątnego pedzenia.

    Jakoś tak musiało byc, ale na jakiej zasadzie?
    Szlachta raczej nie dała sobie narzucic ograniczen i podatków.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/W%C3%B3dka
    "W 1572 r. król udzielił szlachcie przywileju produkcji i sprzedaży
    napojów alkoholowych w obrębie ich dóbr (propinacja)"

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Propinacja
    "Niejednokrotnie pan feudalny zmuszał chłopów do zakupu trunków w
    swoich karczmach lub nakładał opłaty na chłopów produkujących napoje
    alkoholowe na własne potrzeby. Kiedy chłop nie wykupił narzuconej mu
    ilości piwa czy wódki, przypadającą na niego ilość alkoholu wylewano w
    jego chałupie, a on i tak za alkohol musiał zapłacić. Dochodziło do
    tego, że nie chciano na wsi zawierać ślubów z obawy przed płaceniem za
    narzucony przez właściciela dóbr zbyt wysoki kontyngent wódki".

    Wychodzi, ze przed 1496, alkohol wolno było produkować tylko w
    miastach królewskich ... dziwne ...

    rszawy_jako_narz%C4%99dzie_judaizmu_i_szarlataneryi

    > O kurde...

    ale zobacz, jakie fachowe wyliczenia, i ekonomiczne, i chemiczne.

    cji_warszawskiej/

    > No tu już jakby lepiej. Nawet specjalnie tych żydów nie widać, poza tym
    > że kamienicznicy byli przeciw;)_

    A kamienicznicy też Żydzi? :-)

    > Ale to chyba nie szlachta potem stodoły podpalała.

    No ale ktos wczesniej musiał mówic, ze tych Żydów to za dużo ...
    albo naród sam widział :-)

    J.