  • Data: 2008-02-02 16:21:07
    Temat: Zwrot za dojazd do sądu dla świadka zza granicy?
    Od: Marcin <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zostałem wezwany na świadka w sprawie cywilnej. Wiem już, że w tym czasie
    będę przebywał na długotrwałej delegacji (wielotygodniowe szkolenie) w
    Niemczech. Ze szkolenia nie powinienem opuścić nawet jednego dnia, jest
    specjalistyczne i bardzo intensywne. Powiedzmy, że ten jeden dzień bym
    jakoś wyrwał, ale nie dojadę i nie wrócę samochodem na zachód Niemiec w
    ciągu jednego dnia, to ok. 1000km w jedną stronę. Musiałbym mieć co
    najmniej dwa dni, bo inaczej wrócę do Niemiec nad ranem i będę nieprzytomny
    ze zmęczenia. Pytania:

    1. Czy mogę polecieć samolotem, oczywiście chodzi o to, żeby sąd zwrócił za
    samolot. Oczywiście nie muszę lecieć biznes klasą i tak dalej.
    2. Jak to zrobić, żeby sąd zwrócił za samolot. Bo nie chciałbym kupić
    biletu, żeby potem sąd nie zwrócił. Strasznie droga impreza.
    3. Tak czy śmak, nie mieszkam w miejscu szkolenia. Sąd zwraca koszta
    przejazdu z miejsca zamieszkania. Czyli co, z tego powodu cały temat upada?

    No i last but not least - może istnieje jakiś sposób, aby nie musieć tam
    jechać na rozprawę? Słyszałem, że jest jakaś taka opcja, że przesłuchuje
    sąd lub policja w miejscu zamieszkania.

    Generalnie jestem rozgoryczony, bo sprawa mnie w ogóle nie dotyczy, w ogóle
    nie interesuje, a strasznie komplikuje mi życie i możliwe, że będzie
    kosztować ciężkie pieniądze.