  • 1. Data: 2008-02-02 16:21:07
    Temat: Zwrot za dojazd do sądu dla świadka zza granicy?
    Od: Marcin <m...@w...pl>

    Zostałem wezwany na świadka w sprawie cywilnej. Wiem już, że w tym czasie
    będę przebywał na długotrwałej delegacji (wielotygodniowe szkolenie) w
    Niemczech. Ze szkolenia nie powinienem opuścić nawet jednego dnia, jest
    specjalistyczne i bardzo intensywne. Powiedzmy, że ten jeden dzień bym
    jakoś wyrwał, ale nie dojadę i nie wrócę samochodem na zachód Niemiec w
    ciągu jednego dnia, to ok. 1000km w jedną stronę. Musiałbym mieć co
    najmniej dwa dni, bo inaczej wrócę do Niemiec nad ranem i będę nieprzytomny
    ze zmęczenia. Pytania:

    1. Czy mogę polecieć samolotem, oczywiście chodzi o to, żeby sąd zwrócił za
    samolot. Oczywiście nie muszę lecieć biznes klasą i tak dalej.
    2. Jak to zrobić, żeby sąd zwrócił za samolot. Bo nie chciałbym kupić
    biletu, żeby potem sąd nie zwrócił. Strasznie droga impreza.
    3. Tak czy śmak, nie mieszkam w miejscu szkolenia. Sąd zwraca koszta
    przejazdu z miejsca zamieszkania. Czyli co, z tego powodu cały temat upada?

    No i last but not least - może istnieje jakiś sposób, aby nie musieć tam
    jechać na rozprawę? Słyszałem, że jest jakaś taka opcja, że przesłuchuje
    sąd lub policja w miejscu zamieszkania.

    Generalnie jestem rozgoryczony, bo sprawa mnie w ogóle nie dotyczy, w ogóle
    nie interesuje, a strasznie komplikuje mi życie i możliwe, że będzie
    kosztować ciężkie pieniądze.

  • 2. Data: 2008-02-02 16:31:13
    Temat: Re: Zwrot za dojazd do sądu dla świadka zza granicy?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Marcin" <m...@w...pl> wrote
> [...]
    > ciągu jednego dnia, to ok. 1000km w jedną stronę. Musiałbym mieć co
    > najmniej dwa dni, bo inaczej wrócę do Niemiec nad ranem i będę

    Może prościej wyjaśnić nieobecność na sprawie czy wcześniej poprosić o
    przeniesienie terminu.

  • 3. Data: 2008-02-02 16:39:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Wysłać do sądu pismo z mniej więcej podobną argumentacją, jak post. Sądzę,
    że sąd po prostu przełoży rozprawę.

  • 4. Data: 2008-02-02 16:41:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > Wysłać do sądu pismo z mniej więcej podobną argumentacją, jak post. Sądzę,
    > że sąd po prostu przełoży rozprawę.

    Swoją drogą ciekawe czy by za samolot zwrócił...:)?

  • 5. Data: 2008-02-02 16:50:38
    Od: Marcin <m...@w...pl>

    Dnia Sat, 2 Feb 2008 17:39:33 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wysłać do sądu pismo z mniej więcej podobną argumentacją, jak post. Sądzę,
    > że sąd po prostu przełoży rozprawę.

    OK, a da się jakoś wysłać pismo, żeby ktoś mnie przesłuchał w moim mieście,
    zanim pojadę na szkolenie? Problem jest w tym, że szkolenie potrwa w sumie
    z pół roku. Do rozprawy pozostało półtora miesiąca, jeśli to ma znaczenie

  • 6. Data: 2008-02-02 16:53:35
    Od: Marcin <m...@w...pl>

    Dnia Sat, 2 Feb 2008 17:50:38 +0100, Marcin napisał(a):

> [...]
    > z pół roku. Do rozprawy pozostało półtora miesiąca, jeśli to ma znaczenie

    Uściślę, że rozprawa jest na innym końcu Polski, niż moje miejsce
    zamieszkania.

  • 7. Data: 2008-02-02 17:25:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fo26f8$fih$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > Swoją drogą ciekawe czy by za samolot zwrócił...:)?

    Nie sądzę. Prędzej wysłał na delegacje sędziego w celu przesłuchania
    pewnie, ale nie znam się na tych przepisach. Co do zasady pewnie przy
    rozsądnej argumentacji dało by się sens samolot wydrzeć. Zwłaszcza, ze może
    wyjść taniej, jak samochód.

  • 8. Data: 2008-02-02 17:25:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Uściślę, że rozprawa jest na innym końcu Polski, niż moje miejsce
    > zamieszkania.

    Jest to możliwe. Ale wyślij w tej sprawie pismo do sądu, a nie na grupę.
    Nawet faksem.

  • 9. Data: 2008-02-02 18:42:22
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sat, 2 Feb 2008 18:25:58 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jest to możliwe. Ale wyślij w tej sprawie pismo do sądu, a nie na grupę.
    > Nawet faksem.

    W znanych mi przypadkach postępowania przygotowawczego (czyli zanim doszło
    do rozprawy), prokuratura własnie w ten sposób przesłuchiwała świadków. Aby
    nie ciągać ich przez pół Polski wysyłała pytania do prokuratury rejonowej
    ze względu na miejsce przebywania świadka i tam prokurator czy policjantka
    spisywała odpowiedzi na te pytania.
    Tak więc zapewne formalnie także nie ma przeszkód, aby przesłuchano Ciebie
    wcześniej w miejscu pobytu.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 10. Data: 2008-02-02 19:00:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:fo2dii$s56$1@achot.icm.edu.pl...

    Ale to sprawa cywilna, a facet znajdzie się poza granicami kraju.